[DHCP] Laptop krijgt geen IP via router *

Pagina: 1
Acties:

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 07:40
Wel ik heb een laptop wifi kaart en heb nu een wifi usb kaart gekocht.
Mijn bedoeling was om die op usb overal meetenemen en dan als ik bij kameraden internet wou dat ik simpel die op usb inplug en dan mijn laptop connect zodat ik op internet kan.

Nu komt het grote probleem:

Ik heb telenet==>connect==>router(dhcp)==>naar windows 2000 server met eigen domein en ook naar twee andere pc's(xp)
Nu wou ik die kaart op usb inpluggen op de server en dan via laptop ipadres verkrijgen en dan zo op internet gaan.
Maar ik krijg het internet maar niet doorgestuurd naar de laptop.
De server krijgt ip: 192.168.123.1(netwerkkaart van de router)
ook 10.0.0.1(op usb Wifi kaart static ip)
Clients op xp: 192.168.123.3 en 4
Nu zou de laptop ook een ip moeten krijgen maar dit van de server zelf niet van router. Dus wat doe ik ik zet een dhcp server op op die van windows 2000 server.
Maar mijn laptop krijgt steeds een 169.range maar kan wel connecten met de USB wifi kaart die in de server steekt.
Maar ik kan wel alleen mijn eigen laptop in het netwerk zien niet de server.

Kan iemand zeggen wat ik nu verkeerd doe?

[ Voor 3% gewijzigd door mistercash op 04-10-2004 17:32 ]

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

mistercash schreef op 04 oktober 2004 @ 17:32:
Kan iemand zeggen wat ik nu verkeerd doe?
Ten eerste, je hebt dit niet doorgelezen: Starten van topics in NT *lezen* En al helemaal niet gevolgd. Je verhaal is ook erg slecht te volgen om eerlijk te zijn.

Ik snap de situatie niet precies.

Je hebt in je server een usb-wifi-adapter, en in je laptop ook een wifi-adapter? En je wil via de server een IP krijgen?

Waarom wil je geen ip van de router krijgen?

Zou je je netwerk-situatie iets duidelijker kunnen uitleggen, eventueel met een schetsje? :)

Wat heb je zelf geprobeerd? Werkt de DHCP-server wel op andere clients?

:)

• mistercash
Wel alle pc's krijgen een ip van de router(klein kaske dat het internet verbindt)
behalve de laptop dus.
Die zou dus een ip moeten krijgen van de server omdat hij achter de server zit namelijk geconnect via usb wifi kaart van op server naar laptop.

Mss moet ik maar gewoon een gateway kopen die aan de router kan gekoppeld worden zodat de laptop ook een ip van de router krijgt. Kan mij mss wel misere bewaren

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 23:50

AzzKickah

06-CENSORED

Moet je ff de scope van ip's in je DHCP-server verwijderen en weer opnieuw erin zetten.
:)

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:21

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Als je statisch een IP instelt, kan je dan wel gewoon internetten e.d.?

Zo nee: dan is er nog meer verkeerd ;)
Zo ja: probeer dan eens, als je IP weer op dynamisch staat, om je ip te releasen en dan opnieuw aan te vragen met:
ipconfig /release
ipconfig /renew_all

• mistercash
Heb idd ook geen internet op de laptop, wel op de server zelf(staat als dnsserver)
Heb daarom de Rass geactiveerd.
Heb idd al ipconfig /renew gedaan en dan zegt hij dat de dhcp server niet beschikbaar is of getimed out is.

zou het ook mss kunnen zijn dat mijn ad hoc verbinding maar aan 1mBps zit. Vind het ook raar zijn namelijk beide van de G standaard wel van verschillend merk.
Dacht dat de G standaard toch aan 54MBps zat.

Dat de verbinding te traag is om ip's te kunnen krijgen.

[ Voor 31% gewijzigd door mistercash op 04-10-2004 17:51 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfix:
"Big problem ==> ga sawwes da wifi spul tegen muur kegelen"
->
"[DHCP] Laptop krijgt geen IP via router"

Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titel

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1