Wel ik heb een laptop wifi kaart en heb nu een wifi usb kaart gekocht.
Mijn bedoeling was om die op usb overal meetenemen en dan als ik bij kameraden internet wou dat ik simpel die op usb inplug en dan mijn laptop connect zodat ik op internet kan.
Nu komt het grote probleem:
Ik heb telenet==>connect==>router(dhcp)==>naar windows 2000 server met eigen domein en ook naar twee andere pc's(xp)
Nu wou ik die kaart op usb inpluggen op de server en dan via laptop ipadres verkrijgen en dan zo op internet gaan.
Maar ik krijg het internet maar niet doorgestuurd naar de laptop.
De server krijgt ip: 192.168.123.1(netwerkkaart van de router)
ook 10.0.0.1(op usb Wifi kaart static ip)
Clients op xp: 192.168.123.3 en 4
Nu zou de laptop ook een ip moeten krijgen maar dit van de server zelf niet van router. Dus wat doe ik ik zet een dhcp server op op die van windows 2000 server.
Maar mijn laptop krijgt steeds een 169.range maar kan wel connecten met de USB wifi kaart die in de server steekt.
Maar ik kan wel alleen mijn eigen laptop in het netwerk zien niet de server.
Kan iemand zeggen wat ik nu verkeerd doe?
Mijn bedoeling was om die op usb overal meetenemen en dan als ik bij kameraden internet wou dat ik simpel die op usb inplug en dan mijn laptop connect zodat ik op internet kan.
Nu komt het grote probleem:
Ik heb telenet==>connect==>router(dhcp)==>naar windows 2000 server met eigen domein en ook naar twee andere pc's(xp)
Nu wou ik die kaart op usb inpluggen op de server en dan via laptop ipadres verkrijgen en dan zo op internet gaan.
Maar ik krijg het internet maar niet doorgestuurd naar de laptop.
De server krijgt ip: 192.168.123.1(netwerkkaart van de router)
ook 10.0.0.1(op usb Wifi kaart static ip)
Clients op xp: 192.168.123.3 en 4
Nu zou de laptop ook een ip moeten krijgen maar dit van de server zelf niet van router. Dus wat doe ik ik zet een dhcp server op op die van windows 2000 server.
Maar mijn laptop krijgt steeds een 169.range maar kan wel connecten met de USB wifi kaart die in de server steekt.
Maar ik kan wel alleen mijn eigen laptop in het netwerk zien niet de server.
Kan iemand zeggen wat ik nu verkeerd doe?
[ Voor 3% gewijzigd door mistercash op 04-10-2004 17:32 ]