Downloaden op Universiteit

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 15:54
Ik download op dit moment op TU Delft met mijn laptop uit de TU newsserver. Dit gaat met ongeveer 2000kb/s wat natuurlijk niet slecht is via draadloos netwerk :)

Het schijnt nu dus dat je kan downloaden op de computers met 6/7000kb/s wat natuurlijk nog leuker is :) Dus ik wil met mijn externe HD daar vanaf downloaden. Nu is het probleem dus alleen dat ik geen bijvoorbeeld GrabIt kan installeren...

Maar ik had gehoord dat er dus een klant is, wat gewoon een exe is die ik wel kan opstarten en kan gaan downloaden?

Nu de vraag dus, bestaat deze echt, hoe heet ie en waar haal ik um vandaan?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 07:26
[Moraalridder]
Als het niet mag, dan kan het niet
[/]

Heb je al verschillende producten getest? http://www.downseek.com/download/16899.asp 'k Dacht dat je hiermee wel ver kon komen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:21

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Waarom zo moeilijk?
Je zegt dat je al een laptop hebt, dan kun je toch gewoon een ethernet kabeltje uit een vaste pc trekken en die in je laptop prikken?
En aan je laptop hang je vervolgens weer je externe hd

Verwijderd

laptop in de muur prikken met een netwerk kabeltje lijkt mij ook de beste oplossing maar als datgaat kan kan je dit nog proberen:

wat ik vroeger nog met DAP deed was hem op een zip drive installeren en vervolgens op school kon ik hem gewoon gebruiken. dus grabit installeren op je portable HD en kijken of het progje daarvandaan wil opstarten.

• Cornelis18
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:27
Probleem van jou is op de volgende manieren op te lossen:

1. zoals hierboven staat genoemd, in het gebouw zijn wel ongebruikte netwerkaansluitingen te vinden (in iedergeval in het wbmt gebouw)
2. plug gewoon je externe harde schijf in een vaste pc

Om te downloaden kun je het beste Xnews gebruiken, hoef je namelijk niet te installeren en werkt op TU.

Kom je er niet uit vraag dan even aan je medestudenten, die willen je vast wel helpen.

• Black-Xjuh
TRON schreef op 04 oktober 2004 @ 17:36:
[Moraalridder]
Als het niet mag, dan kan het niet
Heb je al verschillende producten getest? http://www.downseek.com/download/16899.asp 'k Dacht dat je hiermee wel ver kon komen.[/quote]

Ik mag gewoon geen software installeren op de PC's daar dat is dus het verhaal niks gezegt over downloaden of iets dus als ik een klant heb die dus werkt zonder te installeren mag dat gewoon :)

• Black-Xjuh
Pendaco schreef op 04 oktober 2004 @ 17:37:
Waarom zo moeilijk?
Je zegt dat je al een laptop hebt, dan kun je toch gewoon een ethernet kabeltje uit een vaste pc trekken en die in je laptop prikken?
En aan je laptop hang je vervolgens weer je externe hd
Heb ik geprobeerd maar als ik kabel uit pc in me laptop stop komt er melding connectivity limited or access denied ofzow en over dat netwerk kabels uit pcs trekken is dus wel duidelijk vertelt dat dat niet mag ;)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:32
Black-Xjuh schreef op 04 oktober 2004 @ 18:34:
Ik mag gewoon geen software installeren op de PC's daar dat is dus het verhaal niks gezegt over downloaden of iets dus als ik een klant heb die dus werkt zonder te installeren mag dat gewoon :)
Xnews werkt zonder installatie. Zet je die gewoon op je externe harddisk.
Strikt genomen installeer je dan niks.

Maar, mag je wel een externe HDD er aan hangen?

[ Voor 15% gewijzigd door dreamscape op 04-10-2004 18:36 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Black-Xjuh
Cornelis18 schreef op 04 oktober 2004 @ 18:19:
Probleem van jou is op de volgende manieren op te lossen:

1. zoals hierboven staat genoemd, in het gebouw zijn wel ongebruikte netwerkaansluitingen te vinden (in iedergeval in het wbmt gebouw)
2. plug gewoon je externe harde schijf in een vaste pc

Om te downloaden kun je het beste Xnews gebruiken, hoef je namelijk niet te installeren en werkt op TU.

Kom je er niet uit vraag dan even aan je medestudenten, die willen je vast wel helpen.
Langs de ramen daar bij projecttafels zitten idd putjes in de grond waar je netwerk kabel in kan stoppen maar daar is dus duidelijk over gezegt dat dat niet mag... Optie 2 was dus idd ook mijn idee maar ik mag niks installeren op de pc's daar en dat kan ook niet, maar installeren op hd zou leuk zijn als dat wel lukt, had ik nog niet aan gedacht :)

Xnews was dus het programma waar ik eigenlijk naar op zoek was, maar liever GrabIt als dat dus ook kan als het geinstalleerd is op externe HD :)

• Black-Xjuh
dreamscape schreef op 04 oktober 2004 @ 18:36:
[...]

Xnews werkt zonder installatie. Zet je die gewoon op je externe harddisk.
Strikt genomen installeer je dan niks.

Maar, mag je wel een externe HDD er aan hangen?
Maar installen op me eigen externe HD mag wel ;) Ga ik van uit... Maar denk dat externe HD wel mag.. Niks over gehoord verder... USB stick mag ook...

• Cornelis18
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:27
Ik zit zelf ook bij wbmt en heb gewoon een externe harde schijf met Xnews (hoeft niet geinstalleerd te worden) erop. Vervolgens steek ik de usb kabel in een vaste pc en downloaden maar.

Ik heb zelf geen laptop, maar het zou mogelijk moeten zijn om gewoon een netwerkkabel ergens in te pluggen.

Als Grabit niet werkt zul je toch Xnews moeten gebruiken. Als je met google zoekt naar "Xnews instellen" vind je zo een pagina met daarop informatie over xnews en hoe het allemaal werkt.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Xnews werkt idd zonder install, zo zijn er vast nog wel meer progs die dat kunnen. Ook kan je een al geinstalleerde client zoals die van mozilla of (shame on me for saying it) IE gebruiken.

Maar vraag het de beheerder van het netwerk en je weet het :Y) Zonder zijn (m/v) medeweten lijkt het me nogal lame ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.