Ik heb een div,
deze heeft de volgende style argumenten
width:180;
float:right;
Nu staat er binnen dat divje een afbeelding van 200 px.
Deze afbeelding heeft de volgende style argumenten
position:relative;
left-20px;
Als ik de div een border geef blijft deze div netjes 180px breed, en valt de image dus voor 20 px buiten deze div.
Als ik echter deze div naast een andere div laat floaten (dus recht van een andere)
en deze 2 divs staan binnen een derde container div die net genoeg ruimte heeft.
Dan blijkt er in IE 6.0 niet genoeg ruimte te zijn voor de rechter div om naast de linker te staan, de rechter (dus die met de afbeelding) is blijkbaar toch breder dan 180px.
In mozilla/gecko & konqueror/khtml werkt dit wel naar behoren,
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Als ik de afbeelding kleiner maak (dus 180px gaat alles wel goed). Daaruit concludeerd ik dat IE om een of andere reden de box wel op de juiste manier tekent (test ik met een border), maar hem toch te breed uitrekend als het hij hem binnen een andere div moet gaan nesten.
deze heeft de volgende style argumenten
width:180;
float:right;
Nu staat er binnen dat divje een afbeelding van 200 px.
Deze afbeelding heeft de volgende style argumenten
position:relative;
left-20px;
Als ik de div een border geef blijft deze div netjes 180px breed, en valt de image dus voor 20 px buiten deze div.
Als ik echter deze div naast een andere div laat floaten (dus recht van een andere)
en deze 2 divs staan binnen een derde container div die net genoeg ruimte heeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| div:width=400px{
div:width=220px{
content
}
div:width=180px{
img:width=200px,position=relative,left=-20px
}
} |
Dan blijkt er in IE 6.0 niet genoeg ruimte te zijn voor de rechter div om naast de linker te staan, de rechter (dus die met de afbeelding) is blijkbaar toch breder dan 180px.
In mozilla/gecko & konqueror/khtml werkt dit wel naar behoren,
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Als ik de afbeelding kleiner maak (dus 180px gaat alles wel goed). Daaruit concludeerd ik dat IE om een of andere reden de box wel op de juiste manier tekent (test ik met een border), maar hem toch te breed uitrekend als het hij hem binnen een andere div moet gaan nesten.
edit:
Shame on me, uiteraard hoort dit in w&g, hoe ik het in p&w heb kunnen plaatsen blijft me een raatsel. naja bedankt iig
Shame on me, uiteraard hoort dit in w&g, hoe ik het in p&w heb kunnen plaatsen blijft me een raatsel. naja bedankt iig
[ Voor 6% gewijzigd door killercow op 04-10-2004 17:28 ]
openkat.nl al gezien?