[css/IE] relatief object binnen object groeit parent object

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00
Ik heb een div,

deze heeft de volgende style argumenten
width:180;
float:right;

Nu staat er binnen dat divje een afbeelding van 200 px.

Deze afbeelding heeft de volgende style argumenten
position:relative;
left-20px;

Als ik de div een border geef blijft deze div netjes 180px breed, en valt de image dus voor 20 px buiten deze div.

Als ik echter deze div naast een andere div laat floaten (dus recht van een andere)
en deze 2 divs staan binnen een derde container div die net genoeg ruimte heeft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
div:width=400px{
   div:width=220px{
      content
   }
   div:width=180px{
     img:width=200px,position=relative,left=-20px
   }
}

Dan blijkt er in IE 6.0 niet genoeg ruimte te zijn voor de rechter div om naast de linker te staan, de rechter (dus die met de afbeelding) is blijkbaar toch breder dan 180px.

In mozilla/gecko & konqueror/khtml werkt dit wel naar behoren,
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Als ik de afbeelding kleiner maak (dus 180px gaat alles wel goed). Daaruit concludeerd ik dat IE om een of andere reden de box wel op de juiste manier tekent (test ik met een border), maar hem toch te breed uitrekend als het hij hem binnen een andere div moet gaan nesten.

edit:

Shame on me, uiteraard hoort dit in w&g, hoe ik het in p&w heb kunnen plaatsen blijft me een raatsel. naja bedankt iig

[ Voor 6% gewijzigd door killercow op 04-10-2004 17:28 ]

openkat.nl al gezien?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

DHTML, CSS, etc. hoort allemaal in Webdesign & Graphics :)

>> Webdesign & Graphics

[ Voor 39% gewijzigd door gorgi_19 op 04-10-2004 17:19 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Ik weet niet direct waar het aan ligt, maar ik ken het gedrag wel. Misschien dat je hier het e.e.a. kunt vinden wat je probleem kan oplossen.

Verwijderd

Ik weet ook niet of je hier iets aan hebt, maar heeft het niet iets te maken dat IE de box-model anders interpreteert dan bijv mozilla? Volgens mij was daar namelijk dit de oplossing voor: http://tantek.com/CSS/Examples/boxmodelhack.html

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 10:00
hmja, die sites had ik al helemaal uitgepluisd, maar no remedy, helaas.
Naja ik ben ondertussen de site al aan het verbouwen, helaas maar het moet maar.

openkat.nl al gezien?