Toon posts:

Cursus CSS en HTML voor gevorderden

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds enige jaren vaak en veel bezig met HTML en CSS, sinds een tijdje ook met XML/XSLT. Ik werk in een klein bedrijf en ben hier de enige die dit doet. Ik merk de laatste tijd dat ik teveel blijf steken in dezelfde methodes, trucjes, fouten etc. Ik draai teveel in rondjes naar m'n zin.

Wat ik dus zoek is een goede cursus om m'n kennis weer eens wat op te krikken, en dat mag best een cursus over langere termijn zijn (een avond in de week of zo). Een alternatief is een goede gebruikersgroep oid, waarmee je je problemen kunt bespreken. Het hoeft niet alles ineens te zijn.

Als ik op zoek ga naar de Compu'Trains, Appoints e.d., dan zie ik alleen die twee of driedaagse cursussen die typisch bedoeld zijn voor de beginner. Hebben jullie tips?

Liefst omgeving Utrecht of Randstad. Een uurtje rijden is geen punt. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 17:14 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 11:26

André

Analytics dude

Een goede gebruikersgroep om problemen mee te bespreken is deze. En gevanceerde kennis zul je toch zelf op moeten doen aan de hand van boeken en de praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
En dat doe ik ook allemaal. Misschien niet direct hier, maar er zijn genoeg forums op internet waar je problemen kunt voorleggen. Maar dat is toch iets anders dan er samen naar kijken.

Verschillende manieren van kennis delen of tot je nemen hebben allemaal hun voordelen en nadelen. Ik wil me niet beperken tot boeken en forums of chat. Er moet meer zijn, en eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat er niet iets aangeboden wordt op dit niveau, cursussen bedoel ik dus.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 17:56 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:41
Wat kom je dan nu zoal tegen? Dat je bepaalde problemen tegenkomt is imo logisch. Maar in vrijwel alle gevallen kan je deze gewoon oplossen door goed te zoeken. Daar heb je imo geen cursus voor nodig. Ik kan me ook niet voorstellen dat je op dat gebied iets leert op een cursus wat je anders niet zou leren.

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-07 23:45
De praktijk is nog altijd de beste leerschool, en om nog maar een cliché te noemen; je kunt het je zelf zo moeilijk maken als je wilt...

UX

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Het idee tegenwoordig is dat je de basics kent, en zelf dmv informatie opzoeken jezelf verder leert. Tenminste zo zie ik het.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 14:43
Al eens de lessons op www.w3schools.com/css doorlopen?
Ikzelf gebruik deze site regelmatig als naslagwerk, en heb er ook al het een en ander van geleerd. De meeste dingen worden duidelijk uitgelegd, en het is ook niet echt saai om te lezen. Alles wat je zou moeten weten zou er te vinden moeten zijn, ookal laat hun navigatie nog wel eens te wensen over. Google vind echter altijd wel wat ik zoek door 'site:w3schools.com' aan je zoekterm toe te voegen

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
ik heb css in het begin van w3schools geleerd maar deels hier op got maar t meest door zelf te kloten. dus ik heb een idee van wat ik ongeveer wil, dan zoek ik een website die soortgelijks heeft, dan neem ik de code over en ga ermee aan de slag tot het lukt, daarna probeer ik een iets andere methode om eventueel wat onnodig spul weg te werken en klaar ben je :)

sommigen zullen het zien als jatten maar je leert er geheid van

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik begrijp best wat je bedoelt. Ik loop al ca. 2 jaar mee met een Eduvision cursus O-)

Als je over iets als deprecated tags zou beginnen, een discussie over css mogelijkheden begint of over block elementen bladiebla, noem het maar op, dan begint je cursusleider te zweten en je medecursisten gillen dat ze dit knopje in Dreamweaver niet kunnen vinden. :{

Zo'n LOI cursusje dat relatief duur is zou voor jou dus echt niks zijn (hoewel ik die van de LOI zelf niet ken, eerlijk gezegd). Ik zou je eigenlijk ook niet verder kunnen helpen aan wel een goede cursus, maar deze gelijkenis geeft misschien de rest van de posters wat inzicht in je situatie...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Browsers en technieken veranderen, probeer veel te lezen op het web en vooral veel zelf te doen.
Er is nl zat te vinden geschreven door mensen met kennis voor mensen met kennis. Wil je een leuk en intressant onderwerp aan snijden dan open je een topic op GoT, hierlopen zat mensen met wat kennis, das gezamelijk een berg kennis (en we hebben Anne ;))

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 15:32

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Volgens mij zijn er gewoon te weinig mensen in Nederland die zich op een hoger niveau met de client-side bezig houden en ook nog eens zin hebben in zo'n cursus.

Daarnaast, mensen die wat te vertellen hebben over HTML & CSS hebben meestal wel een website (duh!) waarop ze dat doen. Er zijn een heleboel weblogs/turorials te vinden waar een heleboel uitleg staat over het toepassen van verschillende technieken, en het ontwikkelen van een workflow.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Johnny schreef op 05 oktober 2004 @ 00:07:
Volgens mij zijn er gewoon te weinig mensen in Nederland die zich op een hoger niveau met de client-side bezig houden en ook nog eens zin hebben in zo'n cursus.
Ze zijn er wel. Ik ga deze binnenkort geloof ik een keer meemaken. Van accessibility.nl/design4all.nl (zelfde mensen en de site zier er op het moment niet uit nee, deadline vrijdag :P) Maar die mensen hebben wel degenlijk goede kennis en geven ook cursusen. Maar zoals ik zei, ik moet die een keer meemaken want ik heb hetzelfde als iedereen hier. Op zo`n niveau zit bijna geen cursus zoals je hier kan leren.

Je kan wel zeggen ik lees op fora, maar er is imho geen forum zoals hier waar zo gespitst word op niveau. De rest laat meestal alle html wel toe. Van kei hard verouderde docktypes tot soms nieuwe ideeen maar jammergenoeg komen te vaak mensen die de gedachte hebben "maar het werkt toch"

Dan ben je wel blij dat er /13 is. Blijft echt de beste leermeester als je door de zweepjes van de harde regelementering bent :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 15:32

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

disjfa schreef op 05 oktober 2004 @ 00:29:
[...]

Ze zijn er wel. Ik ga deze binnenkort geloof ik een keer meemaken. Van accessibility.nl/design4all.nl (zelfde mensen en de site zier er op het moment niet uit nee, deadline vrijdag :P) Maar die mensen hebben wel degenlijk goede kennis en geven ook cursusen. Maar zoals ik zei, ik moet die een keer meemaken want ik heb hetzelfde als iedereen hier. Op zo`n niveau zit bijna geen cursus zoals je hier kan leren.
Misschien zijn die cursussen wel op een hoger niveau dan gemiddeld, maar ik heb niet de indruk dat zij mij nog veel kunnen leren.

Daar moet ik wel bij zeggen dat ik de club van accessibility.nl/design4all.nl/drempelsweg.nl toch al niet zo hoog op heb, ik krijg de indruk dat hun voornaamste functie is het strooien van wast W3C richtlijnen en geld binnenhalen met "intentieverklaringen" van bedrijven die deze enkel gebruiken om eens positief in de medie te komen er verder niets mee doen.

Maar we zullen zien, morgen wordt hun nieuwe methode op drempelsvrij.nl gepresenteerd, misschien is dat een beter systeem. Misschien open ik er wel een topic over.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1