Toon posts:

Sempron 2600+ install problems [WinXP]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik heb twee identieke systemen gebouwd:

asus A7N8X-X moederbord
Sempron 2600+ processor
512 MB kingston geheugen.
2 Maxtor HD's van elk 80gb.

Na een bios flash naar versie 1010-X erkend het moederbord de processor wel maar nu doet zich het volgende rare probleem voor :

Tijdens de installatie van windows krijg ik steeds 2 bluescreens, de eerste (bij het kopieeren van bestanden) is na een keer opnieuw op te hebben gestart weg....echter net voordat windows naar de netwerkinstellingen gaat vragen krijg ik weer een bluescreen, en hiermee stopt de boel....Het raar is ook dat de meldingen van de bluescreens varieeren.
van fout in ntfs.sys tot NOPAGE_FAULT....blabla.
Ik heb sterk het idee dat het aan de combinatie van moederbord en sempron ligt
omdat ik al met andere HD's geprobeerd heb. Bij systemen geven overigens
exact dezelfde fouten...terwijl deze zich met een AThlon XP gewoon laten installeren. Hoe kan ditte..?? :?

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

memtest al geprobeerd

Website

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 computers met hetzelfde probleem die splinter-nieuw zijn....nee niet geprobeerd. lijkt me ook sterk dat die een geheugenprobleem is.

• jiroenu
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

jiroenu

Jiroenu

ja inderdaad en als ze met athlon xp tjes wel gewoon installen dan kan het daar gewoon niet aan liggen

hij zou het toch gewoon moeten doen met 1010 bios update

anders doe je ff ASUS mailen ofzo :P

Website

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Probeer eens onder te klokken, kijken of het dan wel werkt.
Én mail ASUS over het probleem zoals gezegd :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Op welke setting loopt je PC volgens de BIOS en welk geheugen zit erin? Zie wel dat je Kingston hebt, maar welke snelheid kan het hebben. Het kan n.l. zijn dat je geheugen na de update op een te hoge snelheid loopt. Een TBred CPU loopt standaard op 133MHz, een Sempron op 166MHz. Als je in de 'oude' situatie je geheugen hebt ingesteld op 125% van de fsb, dan krijgt je geheugen in de nieuwe situatie 208MHz voor z'n kiezen. Je kan het beste de instellingen in je BIOS ff nalopen of gewoon de CMOS clearen om alles op standaard te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 20:56:
Op welke setting loopt je PC volgens de BIOS en welk geheugen zit erin? Zie wel dat je Kingston hebt, maar welke snelheid kan het hebben. Het kan n.l. zijn dat je geheugen na de update op een te hoge snelheid loopt. Een TBred CPU loopt standaard op 133MHz, een Sempron op 166MHz. Als je in de 'oude' situatie je geheugen hebt ingesteld op 125% van de fsb, dan krijgt je geheugen in de nieuwe situatie 208MHz voor z'n kiezen. Je kan het beste de instellingen in je BIOS ff nalopen of gewoon de CMOS clearen om alles op standaard te zetten.
Ik heb alles standaard staan, het enigste dat ik gewijzigd heb is de snelheid van de fsb naar 166mhz....geheugen dat erin zit is 512mb kingston PC3200...

Verwijderd

Ik weet niet wat er aan de hand is maar ik kan je zeggen dat het niet aan de combinatie Mb + Proc + geheugen ligt.
Ik heb vorige week exact dezelfde pc in elkaar gedrukt voor mijn vriendinnetje. Geen enkel probleem en loopt als een trein, de pc voelt echt snel aan. De gebruikte bios versie is 1010.

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat oudere revisies van dit mb nogal eens problemen hebben met pc3200 zelfs als dit ondergeklockt wordt. Ik zou het een keer proberen met pc2700 en als dit goed werkt gewoon ff je Mb proberen te ruilen

Verwijderd

Topicstarter
Is al OPGELOST...het klink heel onwaarschijnlijk maar beide geheugenmodules in de beide computers gaven fouten onder memtest86....duzzz vervangen door geheugen uit een andere pc en er was helemaal nix meer aan het handje...ik heb ze gewoon kunnen installeren....erg raar dat ik net 2 "defecte" modules gekregen heb. Bedankt voor de reacties. Meneer vandenbos had duzz toch wel gelijk dat het eens aan het geheugen kon liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 14:09 ]

Pagina: 1