Een met koffie overgoten Medion Laptop

Pagina: 1
Acties:

• neothor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Jah zoals de titel al zegt ben ik zo'n persoon die de koffie te dicht bij de laptop zet. |:(

Even wat voorgeschiedenis:

Een week geleden donderde ik een behoorlijke kop koffie over mijn laptop. Meteen uitgedaan accu eruit en alle koffie die er op lag er af gehaalt met servetjes.

Na 2 dagen drogen heb ik hem weer eens proberen aan te doen. Ik kreeg de melding dat de accu helemaal leeg was eng ging weer uit.

Toen heb ik de accu er uit gehaalt en de laptop alleen op netstroom opgestart. En voila hij deed het. Dus de accu is naar zijn malemoere. Ik denk mooi hoef ik niet een hele nieuwe laptop aan te schaffen. Alleen kwam ik er ook achter dat het toetsenbord aan het trippen was.

Mijn vraagjes zijn nu:

1. Waar kan ik een accu vandaan toveren
2. Hoe zorg ik dat mijn toetsenbord het weer doet.
(Ik weet dat dat schoonmaken betekend maar mij gaat het erom hoe maak ik hem open en wat moet ik gebruiken.)

ter verdere informatie:
ik heb een Medion MD 40100

Last.fm | LinkedIn | Twitter

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 18:58
Was dat koffie met of zonder suiker en melk?
Met suiekr en/of melk richt namelijk veel meer schade aan.

Je zegt dat waarschijnlijk je accu dood is, wat ook nog kan is dat de accu geen goed contact meer maakt en dat schoonmaken hier ookd e oplossing is.
Anders zou ik zeggen, type het type nummer in bij Google en zoekze. Er zijn trouwens bedrijven die voor allerlei laptops reserve accu's aanbieden dus hier kan je ook naar kijken.

Als je het toetsenbord eruit gaat halen bedenk dat laptops geavanceerde apparaten in een heel klein formaat zijn. Je kan dus zomaar iets afbreken/ stuk maken bij het openen en niet meer op zijn plek krijgen.
Voor het schoonnmaken zou lauw warm water goed moeten zijn. Alleen moet je ervoor zorgen dat ie heel goed droogt. Het toetsenbord zelf moet daarom denk ik uit elkaar, dus alle knopjes los enzo. Maar dit biedt niet eens altijd een oplossing.
succes!

Verwijderd

Ik zou dan geen water maar alcohol gebruiken voor het schoonmaken

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:22:
Water kan ook wel, maar dan moet je het goed laten drogen. Dus zeker een aantal dagen tot een paar weken (afhankelijk van hoe het ding in elkaar zit en snel kan drogen).

Heb hier wel eens een mobo met heetwater afgespoeld en 6 weken laten drogen (kwam mede doordat er 4 weken vakantie bijzat :P) en daarna het ding getest en werkte verder perfect :)

Verwijderd

heb je voorbeeldfoto's?

• neothor
Jah ik ga ook niet zomaar een toetsenbord eraf halen. Ik hoop dat iemand weet hoe het bij dit merk en type moet en me het dan uit wil leggen.

Ook heb ik al wat sites gevonden die reserve onderdelen verkopen voor laptops maar daar zat medion niet bij. Als iemand een paar urls weet hoor ik ze graag _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laptops zouden binnenkort op waterstof moeten kunenn lopen, maar koffie != waterstof 8)7

Verder hebben we niet voor niets het subforum Complete Systemen en LAPTOPS voortaan vragen als dit graag daar he...

Move OH -> CSL

Oslik blyat! Oslik!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 22:06
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:22:
Bevat vrijwel altijd (sporen van) water. Dus ook goed laten drogen ja.

Homo sapiens non urinat in ventum

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Ik weet niet of je wat aan mijn reply hebt, maar toen ik mijn toenmailge siemens telefoon in de wasmachine heb gegooit (lees: in mn broek heb laten zitten) ging hij niet meer aan, ik um late opdroge paar dagen, aangezet, ding werkte perfect, batterij was op, ik dacht ff opladen, maar nee hoor, geen beweging in te krijgen.

Ik ff een batterij van een maat geleend, hetzelfde liedje, batterij leeg, niet kunnen opladen -> batterij kapoet :(

Moraal van het verhaal: waterschade kan batterijen/accu's beschadigen????

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• neothor
Ik hoop iig iemand te vinden die het zelfde model als mij heeft zodat ik kan testen of mijn accu kapot is of de connectie.

En dat water niet zo goed is voor accus is wist ik B)

Pagina: 1