Toon posts:

intel 875p of 865pe

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een nieuw moeder bord omdat de asrock p4vt8+ zwaar klote is en nu wil ik graag een asus kopen maar die zijn nogal duur is er een goedkopere versie die even stabil is en ook met overclock mogelijk heden en mijn vraag is wat is precies vershil tussen deze twee chipsets ik heb overal gezocht zelfs op sites van maker maar dat word toch niet echt duidelijk ik dacht eerst dat 875 dual ddr had maar dat schijn 865 ook te hebben

welke andere namen van moederborden hebben goeie kwaliteit?

mvg

jeroen

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kijk eens op google/de PMG faq, daarin zie je de verschillen tussen 875 en 865, overigens is asrock de goedkope asus editie ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
heb ik door gelezen staat niks over verschil tussen 865 en 875 en met search en topics afzoeken word me dat ook niet echt duidelijk

ja 865 vs 875 staat dat de 865 geen overclockings mogelijk heden heb maar volgens asus site wel dus ik vraag me af wat de verschillen zijn

snelheid? stabiliteit?
kan iemand me helpen

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 17:09 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

De 865 en 875 chipsets zijn bijna het zelfde maar in jou geval (goedkoper maar toch wel stabiliteit en oc'en).
Zou ik voor de 865 gaan maar let dan ook op welk mobo je neemt met welke optie's enzovoort.
En verder is de keuze voor een bepaald merk vaak eigen ervaring en een bepaalde voorliefde voor een merk.
Ik heb goede ervaringen met asus en msi maar als ik iets koop dan is het toch vaak msi dus dat is puur prijs en optie verglijkingen.

Over de verschillen tussen de chipsets de 875 heeft enkele optie zoals pat volgens mij en de 865 heeft dit niet ze hebben wel allebei dualchannel.
De 875 ondersteund ook xeons maar dat is in dit geval niet intressant.

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
thx

ik zit te denken aan eeen abit ic7 of een abit is7 of een Asus P4P800 SE

ik vraag me af wat die serial ata raid 150 op die abit ic7 is

Serial ATA 150MB/s data transfer rate
Serial ATA is an evolutionary replacement for the Parallel ATA storage interface. This new high-speed interface boosts data transfer rates to up to 150 MB/sec. More flexible power tolerances allow for smaller and more efficient cables.

kan ik hier gewoon me beide hd en me dvd speler en dvd brander op aanslutien
of heb het daar niks mee te maken

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De verschillen kun je makkelijk afleiden uit de specspagina's hoor :) Op bijvoorbeeld de Asussite hoef je maar te surfen naar de specspagina's van de mobo's die je op het oog hebt. Dan kun je de verschillen naast elkaar leggen. In de FAQ van dit subforum kun je ook nog een linkje vinden naar een overzicht van alle chipsets en CPU's. Daarin kun je ook de meer technische specs van de chipsets terugvinden B)

In ieder geval was dit topic helemaal niet nodig geweest wanneer je gewoon zoals het hoort eerst de FAQ had doorgenomen: PMG FAQ. Kijk aldaar onder "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?". Info zat.

En Serial ATA: OM FAQ / Beleid » www.serialata.org

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 04-10-2004 20:03 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ronaldson, ik heb jou ooit een mailtje gestuurd over jouw postniveau op GoT. Ik zou zeggen, neem deze nogmaals serieus door. Als je zo blijft doorgaan op GoT, dan kunnen we niet garant staan dat je nog lang en met plezier gebruik van GoT kan maken. De toverwoorden zijn: inzet, basiskennis en researchcapaciteiten. Zie ook de [faq]registratievoorwaarden[/]. Als dat voor jou te hoog is gegrepen, dan is GoT gewoonweg ongeschikt voor je. In de tussentijd kun je nog altijd terecht op fora als beginnersweb.nl, iksnaphetniet.nl, helpmij.nl, etc. Zoals ook in het mailtje staat uitgelegd ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.