Toon posts:

Overklokt: pc doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

ik heb gistern zitten overklokken op mijn systeem, nu ging alles goed. Als laatste heb ik 180 FSB ingesteld *11 MP, dat ging nog goed, dus ik dacht ik verhoog een stap en hij gaat van 180 FSB naar 200 FSB (verspringt steeds in stappen van 20) Ik heb het erop gewaagd, met als resultaat dat ik geen beeld meer krijg, ik heb de CMOS al verschilllende keren gereset, maar niks als resultaat, zou mijn mobo nu dood zijn ? :S

Het gaat om een asus A7V8X mobo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 16:58 . Reden: Specs vergeten te melden ! ]

• glennerbee
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-01 09:33

glennerbee

F*uck The System!!

heb je het ook zo gedaan:
stroom eraf, powerknop 20 sec indrukken, jumpertje van bios op pin 2 en 3 zetten, en dan weer op 1 en 2. en dan de power er weer op en het moet denk ik lukken

[AMD 2600+] [MSI KT4AV] [512 MB DDR] [Maxtor 80GB ] [Windows XP]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Voor zover ik weet kun je op een A7V8X gewoon de FSB per MHz instellen, weet je zeker dat je alles op manual had staan ed? Ik weet niet precies hoe het werkt bij ASUS, maar een maat van me heeft een A7V8X-X en die kan toch echt per MHz zijn FSB instellen. LIjkt me stug dat een duurdere versie van dat mobo dat niet zou kunnen :?

Maar over je probleem: batterij eruit, stroom eraf en op de powerknop drukken. Dan zou iig je cmos gereset moeten zijn.

• Thandor
  • Laatst online: 22:07

Thandor

SilverStreak

Beste manier om een bios te clearen is:
• Stekker uit de voeding
• PC aan zetten
• Jumper van biosclear omzetten
• PC aan zetten
• Jumper terug plaatsen
• Stekker weer in de voeding terugplaatsen
• PC aan zetten
• Gaan met die banaan :)

Als je het zo doet gaat het 99% zeker goed ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het zo gedaan net en nog krijg ik geen beeld te zien :S

Verwijderd

Als je je cpu eruit haalt, pc aansteekt, cpu er weer insteekt (met koeler weliswaar) dan zijn normaal ook alle instellingen gewist.

En dan kan je terwijl ook controleren of als je geen zwarte vlekkjes ofzo ziet op de CPU :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

de stroom eraf (kabel los, of stekker eruit) en batterij uit het mobo halen is toch net zo effectief? Nog simpeler als je het mij vraagt. Het lijkt alleen hier niet te werken..

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Hann1BaL schreef op 04 oktober 2004 @ 17:48:
de stroom eraf (kabel los, of stekker eruit) en batterij uit het mobo halen is toch net zo effectief? Nog simpeler als je het mij vraagt. Het lijkt alleen hier niet te werken..
Het werkt misschien wel, maar het probleem kan ook ergens anders liggen :)

Let wel op als de de stekker eruit trekt, er kan nog stroom in de voeding zitten.
Zet na het "stekker eruit trekken" en voor het "jumper omzetten" altijd de PC een keer aan.

Ik had het laatst vergeten en dacht al, waarom doet de biosclear het niet, bleek dat er stroom "in de voeding" zat. Het hele systeem ging ook 0,5sec aan en weer uit (met stekker uit de PSU) :)

Verwijderd

Topicstarter
met stekker uit psu gaat hij niet meer aan. Op het mobo staan een led dat continu brand, en dat gaat dan ook direct uit, daar licht het probleem dus volgens mij niet.

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-01 14:30

TRG

Technotium99-m

De A7V8X heeft als ik me niet vergis CrashFree BIOS, dus dat moet je maar eens in je mobo-boekje bekijken of je daar wat mee kan ( heeft bij mij altijd gewerkt )

Verder heb ik zelf in het verleden vaker situaties gehad dat ik ervan overtuigd was dat mijn compu nooit meer aan zou gaan, de volgende (later ontdekte) redenen zorgden daarvoor :
- Tóch niet goed de BIOS gereset
- Videokaart zit niet goed in zijn slot
- Foute jumperinstelling

Asus heeft altijd zon jumpersetje waarmee je kan bepalen of je de voltage/fsb manueel of automatisch wilt instellen. Als je deze op manueel zet moet je overigens zoiezo in staat zijn om de FSB met stapjes van 2 te verhogen.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:46:
Als je je cpu eruit haalt, pc aansteekt, cpu er weer insteekt (met koeler weliswaar) dan zijn normaal ook alle instellingen gewist.

En dan kan je terwijl ook controleren of als je geen zwarte vlekkjes ofzo ziet op de CPU :)
Mja maar vaak is het eruit halen van een cpu een hels karwei. Ik ben ruim een uur bezig alleen om mijn cpu eruit te halen en nog langer om um erin te zetten. De positie van mijn voeding staat nl niet toe om de cpu eruit te halen zonder de voeding te verwijderen. Daarvoor moet ik eerst de halve case uitelkaar schoeven
:-S

Tjah, midi towers..... |:(

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Rey Nemaattori schreef op 04 oktober 2004 @ 21:50:
[...]

Mja maar vaak is het eruit halen van een cpu een hels karwei. Ik ben ruim een uur bezig alleen om mijn cpu eruit te halen en nog langer om um erin te zetten. De positie van mijn voeding staat nl niet toe om de cpu eruit te halen zonder de voeding te verwijderen. Daarvoor moet ik eerst de halve case uitelkaar schoeven
:-S

Tjah, midi towers..... |:(
Miditowers die nét te klein zijn en sockets die verkeerd zitten. (Met de bevestingings clip naar boven waar dus niet tot nauwelijk ruimte is omdat de voeding daar zit :/ , die sockets moeten gewoon weer met de bevestigingsclip naar rechts zoals dat vroeger veel voorkwam (Indien Socket A)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit ook met dat probleem, met mijn watercooling, om de vijzen deftig los te draaien moet ik de achterkant van m'n mobo hebben.

En inderdaad het mobo heeft normaal een crashfree bios. ik zal eventjes het boekje zoeken en eens kijken ...

EDIT: in de handleiding wordt ik niet veel wijzer, wel staat er iets van video suspend mode, dit zou de vga uitschakelen ofzo, maar dat moet je instellen in je bios, nu omdat ik dat niet zie, kan ik het moeilijk instellen 8)7 . Wat die crashfree bios betreft: dat is enkel als je een misluke biosupdate zou doen

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 22:19 . Reden: Ff in boekje gekeken :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Door een of andere reden doet hij het nu in eens weer wel...:S

Ik had gisteren al het RAM eruitgehaald, en mijn speaker aangesloten, hij deed dus niets. ook na die vele resets deed hij niets.

Nu zet ik mijn pc voor de zoveelste keer aan en biept die speaker weer; zeer raar as je het mij vraagt, RAM er in en hij doet het weer.

Hoe zou dit komen? Verder is me wel iets raars opgevallen dat altijd al wel zo is maar na het lezen van de handleiding:

OP het mobo staat een controle led in de handleiding staat dat deze aan gaat als de pc aan staat en uit gaat als de pc uit staat, nu brandt bij mij deze led continu waar kan dit aan liggen?

greetz...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik denk dat het gewoon een condensator is die na een tijdje pas leeg is en daardoor nu pas echt leeg was :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:25:
Door een of andere reden doet hij het nu in eens weer wel...:S

Ik had gisteren al het RAM eruitgehaald, en mijn speaker aangesloten, hij deed dus niets. ook na die vele resets deed hij niets.

Nu zet ik mijn pc voor de zoveelste keer aan en biept die speaker weer; zeer raar as je het mij vraagt, RAM er in en hij doet het weer.

Hoe zou dit komen? Verder is me wel iets raars opgevallen dat altijd al wel zo is maar na het lezen van de handleiding:

OP het mobo staat een controle led in de handleiding staat dat deze aan gaat als de pc aan staat en uit gaat als de pc uit staat, nu brandt bij mij deze led continu waar kan dit aan liggen?

greetz...
je bedoelt het groene ledje op je mobo, deze brandt als er stroom op je mobo staat.

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:48
Voeg me hier ff bij....Heb het stappenplan uitegevoerd en hij werkt weer.
Nu toch maar niet meteen met 33mhz gaan overklokken |:( .
Maar hoe kan ik het beste mijn vcore instellen, bij mij p4 1,8 ghz, mobo: msi 845e max, 512ddr mem..?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:04

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

tommy schreef op 05 oktober 2004 @ 14:22:
Voeg me hier ff bij....Heb het stappenplan uitegevoerd en hij werkt weer.
Nu toch maar niet meteen met 33mhz gaan overklokken |:( .
Maar hoe kan ik het beste mijn vcore instellen, bij mij p4 1,8 ghz, mobo: msi 845e max, 512ddr mem..?
zo laag mogelijk..

www.google.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het was gewoon weer te mooi natuurlijk, gisterer avond deed hij het nog, nu deze morgen zet ik de pc weer aan, weer niets niet meer, nu heb ik heel de dag de connector voor de CMOS te clearen om gezet, en de stekker eruit, tot nu toe geen resultaat :S. ik begrijp er geen jota meer van :S
Pagina: 1