Toon posts:

Stationsreclame

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

de stations reclame die op veel stations, parrons en bushokjes hangt vind ik erg goed. Het gaat hier over de reclame met de tekst: 'Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven heeft'. Ik vind deze tekst altijd al erg goed, en vindt die campange een goede zaak. Graag jullie mening.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

(jarig!)
Ik vind de tekst vrij waardeloos en beschouw hem als opdringerig. Als ik dit soort teksten wil lezen of horen dan pak ik wel een bijbel of ga ik naar de kerk. Van mij mogen ze hun geld eraan besteden door ze op stations te hangen, ieder zijn ding. Maar ik persoonlijk ben er niet van gediend.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind 't zo Jehova overkomen die dan langs de deuren gaan..

Ben je blij met je geloof? Fijn voor je, maar dan hoef je MIJ er niet mee lastig te vallen, thank you..

Eerlijk gezegd krijg ik altijd zo'n gevoel van medelijden.. Met de mensen die die dingen gemaakt/bedacht hebben..

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 04 oktober 2004 @ 17:01:
Ik vind de tekst vrij waardeloos en beschouw hem als opdringerig. Als ik dit soort teksten wil lezen of horen dan pak ik wel een bijbel of ga ik naar de kerk. Van mij mogen ze hun geld eraan besteden door ze op stations te hangen, ieder zijn ding. Maar ik persoonlijk ben er niet van gediend.
Ik ben er ook niet altijd van gediend dat ik wordt geconfronteerd met een nieuw soort maandverband of whatever. Dus dan kun je eigenlijk wel hetzelfde zeggen van de meeste reclame op stations.

Wat mij betreft is het weer eens wat anders en het zet je, in ieder geval een paar seconden, tot nadenken.

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:04:
[...]

Wat mij betreft is het weer eens wat anders en het zet je, in ieder geval een paar seconden, tot nadenken.
Zou je hetzelfde zeggen als er leuzen stonden als "Allah akbar"? Of het nou christelijk is of van de islam, ze proberen mij hun mening op te dringen en daar ben ik niet van gedient.

Verwijderd

Osiris schreef op 04 oktober 2004 @ 17:07:
[...]

Zou je hetzelfde zeggen als er leuzen stonden als "Allah akbar"? Of het nou christelijk is of van de islam, ze proberen mij hun mening op te dringen en daar ben ik niet van gedient.
Prima hoor, met dat verschil dat het dan wel in het Nederlands moet zijn. In principe probeert iedere reclame op het station je iets op te dringen. Je kunt er ook voor kiezen om niet te kijken. Waarom mag reclame voor iets wat je totaal niet interesseert wel, maar zodra het iets religieus is wordt het ongewenst?

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:10:
[...]

Prima hoor, met dat verschil dat het dan wel in het Nederlands moet zijn. In principe probeert iedere reclame op het station je iets op te dringen. Je kunt er ook voor kiezen om niet te kijken. Waarom mag reclame voor iets wat je totaal niet interesseert wel, maar zodra het iets religieus is wordt het ongewenst?
Een religie is IMO geen concurrentie-strijd. Als jij een produkt op de markt wil zetten, moet dat produkt aandacht krijgen -> reclame. Als jouw produkt niet goed genoeg loopt en je concurrenten meer winst maken -> reclame. Dat hoort IMO nou eenmaal een beetje bij het kapitalistische idee.
Religies zijn geen concurrentie. Althans, dat HOREN ze niet te zijn. Er zijn genoeg oorlogen die vanuit het "religie-concurrentie"-idee bestaan. IMO is dat dus harstikke fout. Religies moeten samen met en naast elkaar kunnen bestaan en daar hoort reclame NIET tussen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:04:
[...]

Sorry ik kom niet verder als "Want alzo lief heeft God ...." daarna stop ik gewoon weg met lezen.
De paar seconden nadenken besteed ik ook echter alleen maar aan het feit waarom men hier geld aan uitgeeft.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit is nogal een magere topicstart en riekt naar een voorwendsel om die tekst hier maar even neer te kunnen gooien. Je geeft niet aan waarom je dit een goede zaak vind en in je kale mening zijn we niet geinteresseerd. Ga in een topicstart bijvoorbeeld ook in op bezwaren die mensen ertegen zouden kunnen hebben. Laat zien dat je er enigszins over hebt nagedacht.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.