Toon posts:

4:3 of breedbeeld voor multimedia tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen met de bedoeling om daar dan mijn video-out op aan te sluiten.
De bedoeling is dat ik zo mijn divx import dvd's ;) kan afspelen op fullscreen kwaliteit.

Is het gewoon onschadelijk de pc constant op video out ingesteld te hebben, ook als de televisie niet altijd op het A/V kanaal staat, met een andere monitor als secundaire beeldscherm?

Het werd me al snel verteld dat ik dan absoluut 100 hz moet hebben om er een pc op aan te sluiten, zal het dan ook mogelijk zijn om te gamen met de televisie als beeldscherm ?

Ook twijfel ik of ik een breedbeeld of een 4:3 verhouding zal nemen, die breedbeeld televisie's laten soms van die lelijke zwarte balken zien en die 4:3 verhouding heeft een groter oppervlakte.

Ik hoop dat iemand hier mij wat zou kunnen adviseren want in de winkel wilden ze me al meteen vanalles aansmeren zonder dat mijn vragen beantwoord werden.

Ik had al een breedbeeld televisie gezien met 100 hz 70 cm van het merk Finlux, de verkoper vertelde me dat dat van Nokia was en dus een goede koop, iemand bekend met dit merk?

Verwijderd

voor films is een breedbeeld iig veel lekkerder kijken dan een 4:3. Vind ik ;) En het is niet schadelijk om je pc constant met video out ingesteld te hebben staan :P En Finlux, ik ken het wel, maar ik zou persoonlijk liever een Philips oid kopen :)

Verwijderd

599 euro.

Het is jammer dat je die breedbeeld aanbieding bij de ALDI hebt gemist.

85 cm breedbeeld echt heel groot heb hem nu thuis gekocht voor pa en ma, echt fijn, die jongen van de aldi (3 jaar garantie.) moest wel mee pa en ma wonen gelukkig dichtbij de aldi, dus op de pallet in een hele grote doos mee.

100 hz, 3 video ingangen, 3 audio ingangen, stereo, pal natuurlijk echt heel fijn beeld, ik heb nog niemand gezien van mijn kennissenkring met zulk goed beeld.

wat die zwarte balken betreft, je kan kiezen, ik zelf laat het 4:3 beeld altijd uitvullen op 16.9, als je voor preciesie gaat zoals cad werk dan zijn breedte hoogte verhoudingen belangrijk maar met een tv film of gtst niet vind ik, en zoveel dikker worden ze niet opeens, het beeld komt heel natuurlijk over.

En het zenders instellen gaat echt zo gemakkelijk. Makkelijker dan met een tv kaart van pinaccle. (En veel sneller.)

1024 txt pagina's ofzo...

Equalizer met 6 faders, enz... verschillende presets... scherpte stelling kleuren...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 17:44 ]

Verwijderd

Ik had al een breedbeeld televisie gezien met 100 hz 70 cm van het merk Finlux, de verkoper vertelde me dat dat van Nokia was en dus een goede koop, iemand bekend met dit merk?
nokia... dat merk ben ik niet zo tevreden over :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 17:41:
599 euro.

Het is jammer dat je die breedbeeld aanbieding bij de ALDI hebt gemist.

85 cm breedbeeld echt heel groot heb hem nu thuis gekocht voor pa en ma, echt fijn, die jongen van de aldi (3 jaar garantie.) moest wel mee pa en ma wonen gelukkig dichtbij de aldi, dus op de pallet in een hele grote doos mee.

100 hz, 3 video ingangen, 3 audio ingangen, stereo, pal natuurlijk echt heel fijn beeld, ik heb nog niemand gezien van mijn kennissenkring met zulk goed beeld.

wat die zwarte balken betreft, je kan kiezen, ik zelf laat het 4:3 beeld altijd uitvullen op 16.9, als je voor preciesie gaat zoals cad werk dan zijn breedte hoogte verhoudingen belangrijk maar met een tv film of gtst niet vind ik, en zoveel dikker worden ze niet opeens, het beeld komt heel natuurlijk over.

En het zenders instellen gaat echt zo gemakkelijk. Makkelijker dan met een tv kaart van pinaccle. (En veel sneller.)

1024 txt pagina's ofzo...

Equalizer met 6 faders, enz... verschillende presets... scherpte stelling kleuren...
Ik ben van plan alleen maar films en games te kijken, dus ik denk dat ik dan het beste en mooiste uit ben met breedbeeld.

599 past momenteel helaas niet in de begroting, moet mijn pc nog halflife 2 klaar maken dus probeer ik een televisie in het 'budget' segment te vinden.

De betreffende Finlux heeft een wat bollere beeldbuis en al helemaal als ik de flatscreen televisies bekijk.
Wat is nou het grote verschil tussen een bol scherm en een flatscreen en leverd het zoveel kwaliteitsverschil op ?

Ik ben in ieder geval van plan om binnenkort even naar de MediaMarkt te gaan en daar te informeren.

Alvast bedankt voor alle duidelijke reacties. :>

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 18:27 ]

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:00
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 18:23:
[...]
599 past momenteel helaas niet in de begroting, moet mijn pc nog halflife 2 klaar maken dus probeer ik een televisie in het 'budget' segment te vinden.

De betreffende Finlux heeft een wat bollere beeldbuis en al helemaal als ik de flatscreen televisies bekijk.
Wat is nou het grote verschil tussen een bol scherm en een flatscreen en leverd het zoveel kwaliteitsverschil op ?
Als 599 buiten het budget valt zou ik toch ernstig gaan overwegen een mooie grote 4:3 tv te halen. Een goede breedbeeld tv is gewoon duur.

Flatscreen is helemaal geen must trouwens. Het is meer een kwestie van voorkeur (wil je zoveel extra betalen voor dat vlakke beeld ja of nee.) Het beeld op een bollere tv hoeft absoluut niet minder te zijn. (kan zelfs beter zijn omdat de fabrikant trucs moet uithalen bij een vlakke tv om het beeld vlak te krijgen waardoor je in de hoeken matig beeld kan krijgen.) Een vlakke beeldbuis zorgt wel voor minder reflecties (lampen, zon e.d.)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:34
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 16:50:
Ik ben van plan binnenkort een nieuwe tv aan te schaffen met de bedoeling om daar dan mijn video-out op aan te sluiten.
De bedoeling is dat ik zo mijn divx import dvd's ;) kan afspelen op fullscreen kwaliteit.

Is het gewoon onschadelijk de pc constant op video out ingesteld te hebben, ook als de televisie niet altijd op het A/V kanaal staat, met een andere monitor als secundaire beeldscherm?

Het werd me al snel verteld dat ik dan absoluut 100 hz moet hebben om er een pc op aan te sluiten, zal het dan ook mogelijk zijn om te gamen met de televisie als beeldscherm ?

Ook twijfel ik of ik een breedbeeld of een 4:3 verhouding zal nemen, die breedbeeld televisie's laten soms van die lelijke zwarte balken zien en die 4:3 verhouding heeft een groter oppervlakte.

Ik hoop dat iemand hier mij wat zou kunnen adviseren want in de winkel wilden ze me al meteen vanalles aansmeren zonder dat mijn vragen beantwoord werden.

Tsja, Finlux is niet het beste van het beste.
Als je toch al 600 euro uit wilt geven, ga dan gelijk iets meer sparen (800?) nog 100 erbij, en je hebt een dikke sony/philips met geweldige filters, en voor die extra 100 heb je 5 jaar onsite garantie, en komen 2 knapen je TV (al woon je op 30 hoog) in de kamer zetten, uitpakken, en installeren op de plek waar jij wilt. (dat laatste koste me 17,50 :9 )

Ik vind persoonlijk op een breedbeeld TV films als divx 10x beter kijken dan op een 4:3 TV.

Als ik goed begrijp wat jij bedoelt, dan is het haast onmogelijk om 2x out te hebben voor je monitoren, én daarbij ook nog TV-out. Ik heb het met mijn Radeon 9700 Pro geprobeerd en daar werkte het in ieder geval helaas niet mee. Ik ken tot nu toe ook geen andere kaart die het wel aan zou kunnen. Misschien een Matrox Parhellia? :p

Edit: Helemaal met bovenstaande post van DIJK eens, dat flatscreen niet altijd mooier is. Vaak komt daar een dixv-achtige compressie bij kijken, wat je met een normale CRT-TV (kweenie of deze uitspraak klopt maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel) niet/nauwelijks is.

Edit2: Ga alsjeblieft niet bij de Mediamarkt informatie inwinnen :D
Die mensen daar hebben geen kennis van producten. En daarbij, als je zelf wilt vergelijken, houd er dan rekening mee dat er zo ongeveer 50 TV's (als het er niet meer zijn) op één kabel verbinding hangen. De kwalliteit die je daar ziet die zul je dus niet zien als hij bij jou thuis staat.

Neem anders eens een kijkje op www.kieskeurig.nl bij de TV's.
Als ik jou was zou ik minimaal een 50cm breedbeeld nemen zonder flatscreen, en maximaal een 76cm zonder flatscreen. Kijk er ook goed naar hoeveel het beeld trilt! (dit kan je goed zien linksboven bij het logo van het kanaal, wat stil staat) 50Hz hoeft niet per definitie minder goed dan 100Hz te zijn. De techniek achter 100hz bij TV's is totaal anders dan bij CRT monitoren. Komt er simpelgezegd op neer dat 50Hz soms nog beter beeld geeft dan een el cheapo finlux 100hz :)

Tevens is t handig als een breedbeeld TV meerdere breedbeeld opties heeft. Niet alleen 16:9, maar ook 16:9 +ondertiteling, zoom, mega zoom, 4:3, etc. Hoe meer des te handiger :)
Bepaalde filters zorgen er (in ieder geval op mijn tv) voor, dat Divx/Xvid er bijna uit komt te zien als DVDr. Doe dus in ieder geval genoeg research op internet voordat je er eentje aanschaft :)

[ Voor 29% gewijzigd door Sluuut op 04-10-2004 19:14 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Helemaal met bovenstaande post van DIJK eens, dat flatscreen niet altijd mooier is. Vaak komt daar een dixv-achtige compressie bij kijken, wat je met een normale CRT-TV (kweenie of deze uitspraak klopt maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel) niet/nauwelijks is.
Ik denk dat je in de war bent met de artefacten die door digitale nabewerking vaak op 100Hz TV's voorkomen. Voor zover ik weet heeft dit helemaal niks met flatscreen te maken al zijn de betere flatscreens (aangenomen dat je met flatscreen gewoon een platte CRT bedoeld) natuurlijk ook vaak 100Hz modellen.

Ik ben het trouwens met je eens dat een toko als Mediamarkt niet bepaald de beste plek is om informatie in te winnen. Uit principe vertrouw ik geen enkele verkoper en zeker niet bij een dozenschuiver als Mediamarkt.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:01
Wij hebben al een tijdje een Sanyo tv staan, crt, 4:3 en helemaal vlak cm of 70 geloof ik. Prijs/kwaliteit is prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2004 @ 18:23:
[...]

:>
Beste Antagonist,

De laatste weken ben ik in het bezit geweest van 3 breedbeeldtelevisie's. Ik zou nu ook niet anders
meer willen. Er is wel degelijk een groot verschil tussen een plat en een bol scherm. Een plat scherm zijn de rechte lijnen ook wel degelijk redelijk recht te zien en met een bol scherm lopen rechte lijnen
kronkelig. Verder als de zon schijnt kan je je lamellen of wat je ook hebt sluiten maar bij een platte scherm is dat echt niet nodig. Dan heb je er geen last van. Een platte beeldbuis kan je van alle kanten bekijken en een bol scherm niet. Er zijn alleen maar voordelen die ik zelf ondervonden heb.
Ik heb ook ondervonden dat Philips een heel scherp beeld heeft maar de duurzaamheid van Philips televisies is echt belabberd. Ik heb met 1 Philips 6 jaren gedaan en 1tje die ik 3 weken geleden kocht kon ik al gelijk terug brengen. Nu heb ik een Sony _/-\o_ . Ik heb op mijn receiver na alles van Sony en nooit geen problemen.

}) Arend

Verwijderd

Ik zou zeker voor een breedbeeld gaan. Je ziet dat steeds meer programma's naar breedbeeld gaan.
Het zijn tegenwoordig nog wel de meer BrEeZaH programma's maar daar gaat volgens mij snel verandering in komen. :)

Ook zou ik zeker eentje met een platte beelbuis nemen, dit is veel rustiger om naar te kijken, je krijgt lang niet zo snel zo'n irritant gevoel in je ogen als je er lang naar zit te kijken. Ook heb je geen verlies van beeld meer in de hoeken.

En last but no least zou ik ook zeker een tv nemen met een digitaal beeldscherm, goede daarvan zijn er bijvoorbeeld van Samsung of Philips. Je ziet dat digitale tv steeds meer oprukt en dat zal over een paar jaar overal standaard zijn.

Dat zijn mijn aanradertjes voor je, succes met het zoeken! :)
Pagina: 1