Toon posts:

Sonata voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Antec sonata kast, daar zit een truepower 380W voeding in.
In de 'hangen en opstart' troubleshoot onder het onderwerp voedingen vind ik het volgende: High-range systeem (Athlon64, P4EE, P4 Prescott): minimaal 350W.
en ook het volgende: Een dikke videokaart (Radeon9xxx/GeForce4 en nieuwer): reken minstens 50W extra.
Dus met mijn athlon 64 en GF4 TI (binnenkort x800 xt) zit ik zelfs onder het minimum!!
Is dit niet een beetje overdreven? Deze kast is toch echt gericht op gamers? Ik kan me echt niet voorstellen dat Antec een voeding gaat plaatsen die alle gamers met een snelle cpu en videokaart buitenspel zou zetten!
Of is die lijst in de troubleshoot dik overdreven?

Wat denken jullie hiervan?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 16:47:
Ik heb de Antec sonata kast, daar zit een truepower 380W voeding in.
In de 'hangen en opstart' troubleshoot onder het onderwerp voedingen vind ik het volgende: High-range systeem (Athlon64, P4EE, P4 Prescott): minimaal 350W.
en ook het volgende: Een dikke videokaart (Radeon9xxx/GeForce4 en nieuwer): reken minstens 50W extra.
Dus met mijn athlon 64 en GF4 TI (binnenkort x800 xt) zit ik zelfs onder het minimum!!
Is dit niet een beetje overdreven? Deze kast is toch echt gericht op gamers? Ik kan me echt niet voorstellen dat Antec een voeding gaat plaatsen die alle gamers met een snelle cpu en videokaart buitenspel zou zetten!
Of is die lijst in de troubleshoot dik overdreven?

Wat denken jullie hiervan?
Tsja, ik denk dat er van een gemiddelde voeding uit wordt gegaan.
Antec maakt goede voedingen (en kasten) dus ik zou me er niet druk om maken :)

Leave only footprints, take only memories

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

380W Sonata is iets anders(lees: beter en meer) als 450W Sweex/etc. Met die voeding moet je genoeg hebben :) Heb met een 300W voeding, met een Athlon XP (overgelockt) een tijd 4 harrdisks (3 scsi 1 ide) en dvd brander + dvd speler (ide) en een cdrom (scsi) + cdrw (scsi) draaiend gehad, wilde wel eens weten hoeveel erop kon, heeft gewoon 2 maanden gedraaid dus ja je leest vaak wel dat je 450W nodig hebt maar een goede voeding doet wonderen ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL