Toon posts:

Pinnacle studio 9 - DVD maken gaat niet, bestand is te groot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik werk sinds kort met pinnacle studio (versie 9), en nu wil ik een DVD maken.
Ik heb een dv band overgezet in mijn computer en ik heb een bestand van ruim 13 GB, en een film van 62 minuten.
Als ik bij "schijf maken" voor DVD kies en vervolgens "automatisch", krijg ik de melding dat er 62 minuten op mijn DVD passen.
Als ik dan op OK klik en ik kijk in mijn overzicht, dan krijg ik de melding dat ik te kort schijfruimte heb(beschikbare ruimte is bijna 6 GB); er staat bij grootte de ruim 13 GB.
Hoe kan dit? Doe ik iets fout?

Alvast bedankt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

Je hebt voor zowel het encoden als de DVD zelf waarschijnlijk plaats nodig, en dan is de 6 GB misschien te weinig (hoewel dat voor een uurtje MPEG2 eigenlijk wel meer dan zat zou moeten zijn).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 19:48
Oeps verkeerd gelzen.

[ Voor 87% gewijzigd door dennismaus op 04-10-2004 16:48 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

voodooless

Sound is no voodoo!

dennismaus schreef op 04 oktober 2004 @ 16:47:
Je moet ook niet een dvd backuppen 1 op 1 want dat past niet op een 4.3 gb schijfje.

Maar als je de search gebruikt en dvd backuppen in tikt word het je wel duidelijk denk.
Het gaat niet over DVD-backupen, maar over een DV bestandeje, dus van een camera... |:(

Lezen is een kunst ;) (al oke, ik heb niets gezegd :) )

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 04-10-2004 16:49 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 04 oktober 2004 @ 16:47:
Je hebt voor zowel het encoden als de DVD zelf waarschijnlijk plaats nodig, en dan is de 6 GB misschien te weinig (hoewel dat voor een uurtje MPEG2 eigenlijk wel meer dan zat zou moeten zijn).
Het geripte videobestand dat ik van de camera heb binnengehaald staat er al, het gaat dus alleen om de DVD bestanden...

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 09:18
Bij Pinnacle studio 9 kun je maar 59 minuten in totaal op volle kwaliteit op dvd schijf zetten, als je meer wilt hebben moet je bij instellen, de kwaliteit naar beneden schroeven. Ik denk dat 13 gig te weinig is, als je linksboven in het venster kijkt, staat er precies hoeveel ruimte je nodig hebt.

Veel Succes!!
Pagina: 1