Al een tijdje heb ik hier een pc liggen zonder OS, waarvan me het leuk leek om er eens wat mee te gaan doen. Nu is het probleem dat er alleen een diskettestation in zit. Dus word het online installeren. Ik heb RedHat 7.3 uitgekozen, dus een bootdiskette gemaakt van bootnet.img, alleen is er 1 probleem.
Thuis hebben we gefilterd internet van Kliksafe Al het internet gaat via een proxy waarbij 2 mogelijkheden zijn.
Een "witte" lijst met sites. Een aantal sites die kliksafe uitgekozen heeft gaan daar langs. Veel sites vallen daar dus buiten.
Een "zwarte" lijst met sites. Via deze lijst kom je op alle sites tenzij kliksafe ze gefilterd heeft. Het grootste internet-werk gaat dus ook via die zwarte lijst.
Om op die zwarte lijst te komen moet je je op de proxy aanmelden met gebruikersnaam + wachtwoord. Echter, bij de online installatie van RedHat heb ik daar geen mogelijkheid toe. Is er een mogelijkheid om dat alsnog in te stellen?
Gegevens:
Proxy server: proxy.kliksafe.nl:8080 (geld voor alle protocollen)
Meer gegevens kan ik nazoeken, maar ik weet niet wat er nog meer bij moet.
Thuis hebben we gefilterd internet van Kliksafe Al het internet gaat via een proxy waarbij 2 mogelijkheden zijn.
Een "witte" lijst met sites. Een aantal sites die kliksafe uitgekozen heeft gaan daar langs. Veel sites vallen daar dus buiten.
Een "zwarte" lijst met sites. Via deze lijst kom je op alle sites tenzij kliksafe ze gefilterd heeft. Het grootste internet-werk gaat dus ook via die zwarte lijst.
Om op die zwarte lijst te komen moet je je op de proxy aanmelden met gebruikersnaam + wachtwoord. Echter, bij de online installatie van RedHat heb ik daar geen mogelijkheid toe. Is er een mogelijkheid om dat alsnog in te stellen?
Gegevens:
Proxy server: proxy.kliksafe.nl:8080 (geld voor alle protocollen)
Meer gegevens kan ik nazoeken, maar ik weet niet wat er nog meer bij moet.
It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.