[RH7.3] Via FTP installeren

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 08:32

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Al een tijdje heb ik hier een pc liggen zonder OS, waarvan me het leuk leek om er eens wat mee te gaan doen. Nu is het probleem dat er alleen een diskettestation in zit. Dus word het online installeren. Ik heb RedHat 7.3 uitgekozen, dus een bootdiskette gemaakt van bootnet.img, alleen is er 1 probleem.
Thuis hebben we gefilterd internet van Kliksafe Al het internet gaat via een proxy waarbij 2 mogelijkheden zijn.
Een "witte" lijst met sites. Een aantal sites die kliksafe uitgekozen heeft gaan daar langs. Veel sites vallen daar dus buiten.
Een "zwarte" lijst met sites. Via deze lijst kom je op alle sites tenzij kliksafe ze gefilterd heeft. Het grootste internet-werk gaat dus ook via die zwarte lijst.
Om op die zwarte lijst te komen moet je je op de proxy aanmelden met gebruikersnaam + wachtwoord. Echter, bij de online installatie van RedHat heb ik daar geen mogelijkheid toe. Is er een mogelijkheid om dat alsnog in te stellen?
Gegevens:
Proxy server: proxy.kliksafe.nl:8080 (geld voor alle protocollen)
Meer gegevens kan ik nazoeken, maar ik weet niet wat er nog meer bij moet.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

'kan' je bij de redhat install wel een proxy opgeven?
Als je namelijk een proxy op kan geven kan je proberen gelijk een user/pass mee te geven in het volgende formaat:

http://username:password@proxy.kliksafe.nl:8080

Dus mocht je ergens de mogelijkheid hebben om een proxy url in te rammen, geef dan dit op.
Uiteraard username en password even veranderen naar jouw gegevens :)

Ik zelf heb absoluut geen ervaring met redhat dus ik kan je verder niet helpen.. ik weet alleen dat het onder FreeBSD wel op deze manier mogelijk is..

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Probeer eens ftp://alviss.et.tudelft.nl of ftp://dl.xs4all.nl. Die eerste heeft alleen vanaf 9, maar waarom neem je 7.3? Ik zou voor RH9 of beter nog Fedora Core 1 of 2 kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Robtimus op 04-10-2004 16:53 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 08:32

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
possamai schreef op 04 oktober 2004 @ 16:52:
'kan' je bij de redhat install wel een proxy opgeven?
Als je namelijk een proxy op kan geven kan je proberen gelijk een user/pass mee te geven in het volgende formaat:
http://username:password@proxy.kliksafe.nl:8080
Nee, ik zie geen enkele mogelijkheid om een proxy in te vullen :?
Probeer eens ftp://alviss.et.tudelft.nl of ftp://dl.xs4all.nl. Die eerste heeft alleen vanaf 9, maar waarom neem je 7.3? Ik zou voor RH9 of beter nog Fedora Core 1 of 2 kiezen.
xs4all kan ik niet eens opkomen :? en die eerste heeft idd alleen 9.

Ik kies voor 7.3 vanwege systeemeisen ;)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:14

Robtimus

me Robtimus no like you

Wat bedoel je met systeemeisen? Is je bak te traag voor KDE/GNOME van RH9+/FC1+?

Zoja, kijk dan eens naar een andere window manager zoals Blackbox of Fluxbox. De eerste (versie 0.61.1) draait nog steeds uitstekend op mijn P233 met 32MB.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs