Afgelopen week heb ik Debian (3.0 Woody Stable 2.2.20-idepci) geinstalleerd op mijn pentium II 350. Het werkt prima behalve dat KDE crashed (tijdens boot, maar ook met 'startx') en terug springt naar het login menu of de console, afhankelijk van de manier van inloggen.
In het begin dacht ik dat het aan mijn muis (trust 350B) lag omdat KDE crashed tijdens het starten van 'peripherals', maar onder GNOME werkt ie perfect. Andere muis instellingen in XF86Config-4 helpen dus ook niet.
Ik heb al heel wat afgezocht, maar omdat het voor mij niet echt duidelijk is waar het probleem vandaan komt, kan ik ook niet echt gericht zoeken. Vandaar dus deze post.
Mijn XFree86.0.log staat de letterlijke melding die ik ook te zien krijg als ik vanuit de console probeer in te loggen:
Dan staan er nog wat meldingen in kde.log:
Bij voorbaat dank voor de hulp.
In het begin dacht ik dat het aan mijn muis (trust 350B) lag omdat KDE crashed tijdens het starten van 'peripherals', maar onder GNOME werkt ie perfect. Andere muis instellingen in XF86Config-4 helpen dus ook niet.
Ik heb al heel wat afgezocht, maar omdat het voor mij niet echt duidelijk is waar het probleem vandaan komt, kan ik ook niet echt gericht zoeken. Vandaar dus deze post.
Mijn XFree86.0.log staat de letterlijke melding die ik ook te zien krijg als ik vanuit de console probeer in te loggen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| (...) PEXExtensionInit: Couldn't open default PEX font file Roman_M (II) Keyboard "Generic Keyboard" handled by legacy driver (**) Option "Protocol" "ImPS/2" (**) Configured Mouse: Protocol: "ImPS/2" (**) Option "CorePointer" (**) Configured Mouse: Core Pointer (**) Option "Device" "/dev/psaux" (==) Configured Mouse: Buttons: 3 (**) Option "Emulate3Buttons" "true" (**) Configured Mouse: Emulate3Buttons, Emulate3Timeout: 50 (**) Option "ZAxisMapping" "4 5" (**) Configured Mouse: ZAxisMapping: buttons 4 and 5 (II) XINPUT: Adding extended input device "Configured Mouse" (type: MOUSE) Fatal server error: Caught signal 4. Server aborting When reporting a problem related to a server crash, please send the full server output, not just the last messages. This can be found in the log file "/var/log/XFree86.0.log". Please report problems to submit@bugs.debian.org. |
Dan staan er nog wat meldingen in kde.log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| (..) SetKbdSettings - Succeeded AUDIT: Mon Oct 4 14:55:57 2004: 330 X: client 12 rejected from local host Auth name: MIT-MAGIC-COOKIE-1 ID: -1 warning: process set to nice value 0 instead of -10 as requested This is a pre-release version of XFree86, and is not supported in (..) |
Bij voorbaat dank voor de hulp.
[ Voor 6% gewijzigd door Drgn op 04-10-2004 16:52 . Reden: laat ik even de linux versie erbij zetten.. ]
Leave the gun, get the canoli