Boot cd maken van meerdere images van diskettes

Pagina: 1
Acties:

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 21:45
Wie weet hoe dit moet met b.v. nero
je maakt b.v. een stuk of drie img files
en je wilt die alle drie aansturen voor een boot cd (met één img file lukt me dat wel maar ik wil meerdere images van diskettes aansturen????????
B.V. de win 2000 Eng prof cd heeft ook zoiets

dit is een stukje uit de help van nero:

3. Zonder emulatie: Deze functie is enkel voor professionele gebruikers bestemd, die hun eigen harde schijven en CD-ROM-stations willen maken. Deze methode wordt bij voorbeeld gebruikt voor de “Server-CD van Windows NT 4.0".

Het model voor een opstart-CD kan zowel een logisch station zijn (alle stations die bereikt kunnen worden door middel van een stationssymbool, bij voorbeeld “C:") of een beeldbestand van een logisch station. Zo een beeldbestand beval alle sectoren van een station, opgeslagen in een bestand. Zulke bestanden kan men aanmaken met behulp van programma's zoals bij voorbeeld “Norton Disk Editor" of “WinImage". :?

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Verwijs in de autorun naar een zelfgeschreven batchbestand waarin je verwijst naar de 1e bestanden van iedere diskette. Hoef je hoogstens tussen 'iedere diskette' op een toets te drukken.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• wowi
Autorun werkt niet met een boot/cd helaas
dan zou het wel heel erg simpel zijn
Kan iemand me uitleggen hoe dat b.v. met win 2000 eng prof werkt de opstart cd ???
Niemand ????? :?

Verwijderd

Zie de column over DOS "de goeie oude tijd".
In de reacties is er al veel gepraat over de opstartmenu opties die vanaf DOS6.0 ondersteund is, kan je door 1 config.sys en 1 autoexec.bat meerdere menu-opties opstarten. Indien je deze tijd hebt meegemaak moet je het kennen anders moet je even wat DOS 6.x boeken open slaan maar het is vrij simpel.

• wowi
Ik wil dus geen dos of 98 starten maar de
nt kernel dat werkt dus niet met dos volgens mij, op de win 2000 cd start men ook de nt kernel, hoe start je die zodat je via een aantal image diskettes je drivers kunt aansturen ???
:? niemand????