Ik heb hier een audio-cd, maar ik wil deze nummers dus converteren naar mp3 naar de hardeschijf (voor op mn mp3speler). De bestandjes op de CD zijn maar een paar 100 kb groot, zegt ie. dus mijn vraag: hoe krijg ik de nummers op deze cd omgezet naar mp3?
Dude, dit is zo gemakkelijk te zoeken.
Zoiets heet "rippen" en als je daarmee zoekt op Google, krijg je talloze results. Zelfs Nero kan audio-tracks rippen volgens mij..
Zoiets heet "rippen" en als je daarmee zoekt op Google, krijg je talloze results. Zelfs Nero kan audio-tracks rippen volgens mij..
Met een programma dat naar .mp3 kan coderen, zoals Musicmatch of 1 van de vele andere programma's.
Signature
Zoek eens met Google, zou ik zeggen, genoeg audiorippers te vinden...
Rail Away!
Probeer CDex eens, ook een heel makkelijk programma om cd's mee te rippen.
Maar dit is wel heel basic hoor
Maar dit is wel heel basic hoor
Leave only footprints, take only memories
ik kan wel wav naar mp3 omzetten, maar ik heb hier dus bestandjes van een paar kb groot, dus mijn vraag is hoe ik daar mp3 van krijg. 
maar al bedankt voor de reacties, ik ga ze uitproberen
[ Voor 18% gewijzigd door stimpyMGS op 04-10-2004 16:44 ]
Je moet zo een rip programma hebben en dan de cd rippen niet kopieeren maar rippen.
Een beetje fatsoenlijke audio-cd ripper codeert gewoon meteen naar mp3, de stap CDA -> WAV wordt dus overgeslagen.stimpy-NL schreef op 04 oktober 2004 @ 16:43:
ik kan wel wav naar mp3 omzetten, maar ik heb hier dus bestandjes van een paar kb groot, dus mijn vraag is hoe ik daar mp3 van krijg.
Signature
Dat zijn cda tracks.. op een audio cd staan namelijk geen wave-filesstimpy-NL schreef op 04 oktober 2004 @ 16:43:
Met de genoemde programma's kan je dus gewoon een audio cd rippen
Leave only footprints, take only memories
die bestandjes die je hebt dat zijn gewoon snelkoppelingen naar de cd, haal de cd er maar eens uit, zijn de bestandjes ineens waardeloosstimpy-NL schreef op 04 oktober 2004 @ 16:43:
PSN: DutchTrickle PVoutput
Wil je het goed doen, gebruik dan Exact Audio Copy (EAC) en LAME. Beiden zijn gratis en gelden als de referentie wat cd-naar-mp3-omzetten betreft. Een goede handleiding vind je hier.
A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.
zeker gaan voor EAC icm. LAME dit geeft echt de beste resultaten
dit programma heeft ook gelijk de optie om via internet gelijk alle mp3's de goede naam te geven (werkt ongeveer bij 95% van alle cd's)
moest een keertje voor mijn baas 400 cd's omzetten naar mp3's en heb het op deze manier gedaan, werkt (vind ik) echt het beste
dit programma heeft ook gelijk de optie om via internet gelijk alle mp3's de goede naam te geven (werkt ongeveer bij 95% van alle cd's)
moest een keertje voor mijn baas 400 cd's omzetten naar mp3's en heb het op deze manier gedaan, werkt (vind ik) echt het beste
Ik gebruik hier al tijden CDex voor: http://www.cdex.n3.net/.
EAC & LAME
Gebruik wel goede versie van LAME met de juiste instellingen:
LAME 3.90.3 met --alt-preset standard
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=28124
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=28123
En gaat niet zelf liggen pongelen met de 'beste' instellingen.
Gebruik wel goede versie van LAME met de juiste instellingen:
LAME 3.90.3 met --alt-preset standard
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=28124
http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=28123
En gaat niet zelf liggen pongelen met de 'beste' instellingen.
CDex: lekker simpel en goed, gebruik ik ook al een tijd \o/ EAC/Lame: heel goed \o/
Maar goed, er zijn zooooveel programma's die een audioCD kunnen rippen om er MP3 van te maken, zelfs winamp doet dat. Dit is toch echt iets waar een tweaker (evt. met F1 in de hand) goed moet uitkomen, of geef gaan waarom het mislukt.
Rippen moet toch wel lukken met een handleiding ernaast, of het mislukt wegens beveiligingen (probeer eens een andere CD). Maar goed, ik heb het geloof ik nog nooit gedaan zonder specifieke antwoorden te geven maar toch verwijs ik je hier naar de handleidingen: daar zijn ze voor
Maar goed, er zijn zooooveel programma's die een audioCD kunnen rippen om er MP3 van te maken, zelfs winamp doet dat. Dit is toch echt iets waar een tweaker (evt. met F1 in de hand) goed moet uitkomen, of geef gaan waarom het mislukt.
Rippen moet toch wel lukken met een handleiding ernaast, of het mislukt wegens beveiligingen (probeer eens een andere CD). Maar goed, ik heb het geloof ik nog nooit gedaan zonder specifieke antwoorden te geven maar toch verwijs ik je hier naar de handleidingen: daar zijn ze voor
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()