Ik heb nu het volgende:
Dit geeft de linker output. Ik wil alleen graag een output als rechts: een nieuwe tabel in een cel, voor elke laag:

Sommigen zullen zeggen "maar toch een (un)ordered list en pas die aan met css!". Dat is een goede opmerking, maar toch wil ik het in dit geval graag op deze manier
Ik heb geen idee hoe te beginnen. Ik heb al dingen geprobeerd als
maar dit levert niet het goede resultaat op. Wie helpt mij op weg?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $navitems[1] = Array( parent=>0, name=>'Home', href=>''); $navitems[2] = Array( parent=>0, name=>'Appels', href=>'appels.php' ); $navitems[3] = Array( parent=>2, name=>'Rood', href=>'rood.php' ); $navitems[4] = Array( parent=>2, name=>'Groen', href=>'groen.php'); $navitems[5] = Array( parent=>0, name=>'Peren', href=>'peren.php'); function buildMenu($menuItems, $curItem, $depth) { foreach ($menuItems as $itemKey=>$item) { if ($item['parent']==$curItem) { echo '<tr><td>+</td><td>'.$item['name'].'</td></tr>'; buildMenu($menuItems, $itemKey, $depth + 1); } } } echo '<table border="1">'; buildMenu($navitems, 0, 0); echo'</table>'; |
Dit geeft de linker output. Ik wil alleen graag een output als rechts: een nieuwe tabel in een cel, voor elke laag:

Sommigen zullen zeggen "maar toch een (un)ordered list en pas die aan met css!". Dat is een goede opmerking, maar toch wil ik het in dit geval graag op deze manier
Ik heb geen idee hoe te beginnen. Ik heb al dingen geprobeerd als
PHP:
1
| echo '<table border="1">'.buildMenu($menuItems, $itemKey, $depth + 1).'</table>'; |
maar dit levert niet het goede resultaat op. Wie helpt mij op weg?
[ Voor 32% gewijzigd door Reveller op 04-10-2004 16:16 ]
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."