[W2003 S & W2000 P] Vage schijfletter toewijzing

Pagina: 1
Acties:

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 16:25
Hallo iedereen,

Een week geleden heb ik voor school Windows Server 2003 geinstalleerd op een lege schijf, op een andere schijf in het systeem stond al Windows 2000 pro volgens mij)

Na de boel te hebben gepartitioneerd (FAT32) en geinstalleerd, werkt alles in windows perfect zoals alles hoort te zijn. Alleen bij het Converteren van FAT32 naar NTFS blijkt dat C: al NTFS is. Shit dacht ik, de opdracht was FAT32 te doen. Maar ik wist toch zeer zeker dat ik FAT32 had gekozen en geen NTFS, dus kijken in schijfbeheer, en ja C: NTFS en E: FAT32 dus, op de een of andere manier heeft windows 2003 het dus nodig gezien om zichzelf op de E: te installeren en ook daaraf op te starten (D is CD-rom).

Ook in andere PC's (zelfde configuratie), doet het Windows 2003 precies hetzelfde.

Het is opzich niet erg dat de schijven zo zijn toegewezen, maar om goed te werken met het systeem is als systeemschijf (met Windows 2003 dus) C: vereist.

Nu heb ik hier een aantal vragen over waar ik zelf nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

- Hoe kan dit nu gebeuren dat we als enige in onze klas dit probleem hebben?
- Hoe is dit op te lossen (evt. Zonder windows opnieuw installeren)
- Waar volgende keer op te letten als het toch uitdraait op opnieuw installeren?

Mischien heeft iemand van jullie antwoord op 1 van deze vragen, bij voorbaat dank.

EDIT: Sorry, mischien had dit bij Softe goederen -> Windows OS gemoeten?

[ Voor 3% gewijzigd door Deikke op 04-10-2004 16:22 ]

Verwijderd

Er was al 1 windows besturingssysteem schijf.
En dan installeer je een 2e besturingssysteem en dan vindt je het gek dat ie niet die eerste schijfletter om zeep helpt?
Volgens mij is het nogal logisch als je 2 besturingssystemen op 2 schijven instaleert dat niet beide op C staan...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 17:15 ]

• Deikke
eh, het is dus de bedoeling geweest om C: te krijgen als Windows 2003 en alleen te booten op windows 2000 als de schijf met Windows 2003 absent is, daarom is de windows 2003 schijf dan ook als 1e schijf ingesteld, en Windows 2000 dan automatisch de als "tweede" gezien wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Deikke op 04-10-2004 17:44 ]

Verwijderd

windows (welke versie dan ook) gebruikt eigenlijk fdisk (of iets wat er veel op lijkt) om te partitioneren (tijdens te installatie).
ALs ie bij het partitioneren ziet dat C en D reeds in gebruik zijn dan krijg je die in iedergeval NIET.
MAar dat laat ie ook zien als je de partitionering insteld bij de install.
De enige manier om WEL een C te krijgen onder beide systemen is om de schijf waarop het andere besturingssysteem staat los te koppelen bij de installatie, dan kan ie die niet zien en als je em na installatie erbij zet dan deelt ie zelf de schijfletters opnieuw in waarbij het besturingssysteem zoiezo blijft staan waar ie staat (dus op C)

• Deikke
Ik zit met een klas vol gasten, hetzelfde systeem, zelfde schijven, maar niet hetzelfde verhaal. Gewoon lekker C: Windows 2003, D: Windows 2000

En nog een fact: Wat doet die CD Drive op D:, tis toch altijd HDD's eerst?

[ Voor 3% gewijzigd door Deikke op 04-10-2004 19:31 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Misschien de bios instellingen??

offtopic:
Billy, wat deed jij vanmorgen in dat hoekie op het station en daarna zit je weer op GoT |:( . wat had je nu weer geflikt. >:) Bericht van jeroen

[ Voor 6% gewijzigd door Westereen op 06-10-2004 12:17 ]

Pagina: 1