Toon posts:

poorten speedtouch 510i open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het is hier al vaak besproken, en ik heb ook zeker gelezen en gezocht, maar ben niet zo'n expert op computer gebied (tenminste niet zo als de meesten hier : > ) en begrijp heel veel termen (nog) niet.

Ik wil een eigen FTP site maken, daarvoor heb ik het programma GuildFTPd gedownload, ik heb een hele tutorial door gelopen op de site:
( http://www.tweakzone.nl/tutorials/24/6 )
maar nu werkt het niet. Na veel gelezen te hebben, denk ik dat ik de poorten van mijn speedtouch 510i open moet zetten. Ik weet (denk :P) dat ik daarvoor naar http://10.0.0.138/index.htm moet gaan. Maar verder houdt het bij mij op. En stel dat is allemaal gelukt, dan weet ik ook niet waar ik het IP kan vinden waarvoor ik de poorten moet open zetten (ook wel belangrijk, hehe : / ). En ik ben wel tegen gekomen dat het in de manual van de speedtouch moet staan, maar laat ik die nu niet meer kunnen vinden : (

Kan iemand me helpen?

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
op de pc waar je guildftpd draait:
start->run->cmd
daar invoeren: ipconfig, dan staat daar een ip adres (waarschijnlijk iets van 10.0.0.x), schrijf dat op
ga dan met je webbrowser naar http://10.0.0.138 en vervolgens naar Advanced settings en dan NAT. Druk daar op "Add" vul daar bij internal IP het IP adres in wat je heb opgeschreven, en bij internal en external port vul je 21 in
nu op Save All klikken en je bent klaar :)

edit: oh ja, external ip moet op 0.0.0.0 als je wil dat iedereen op je ftp kan connecten

[ Voor 12% gewijzigd door Wussie op 04-10-2004 16:07 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb protocol op tcp laten staan en Outside IP gewoon op 0.0.0.0 laten staan

Als ik nu naar mn ftp ga, krijg ik:

"Windows cannot access this folder. Make sure you typed the file
name correctly and that you have permission to access the folder
Details: The operation timed out.

Ik heb zelf geen id waar dit door kan komen....

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:56
je kan met een speedtouch NIET naar je externe IP connecten om te testen, dit moet vanaf een andere internet verbinding gebeuren, het enige wat je kan proberen is of je naar je lan IP wel kan verbinden, dus ftp://10.0.0.x

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Vergeet ook niet alle rechten op je FTP-PC netjes te regelen.

Wat je kan doen is op de FTP-PC gewoon ftp://10.0.0.127/
in te typen, dan maak je gewoon een FTP verbinding op dezelfde FTP.
Als dat zonder problemen werkt dan kan je ens gaan kijken of je van buitenaf de pc kan bereiken.
Hiermee kan je eenvoudig controleren of je FTP server correct ingesteld is en of het probleem te maken heeft met rechten op de PC of met instellingen van het netwerk. :)

Bij de Speedtouch 510 kan je ook een default server aangeven via het webmenu (http://10.0.0.138/)
En je moet als ik het me goed herinner de binnenkomende poorten 20 en 21 voor alle adressen (0.0.0.0) mappen naar poort 20/21 van je FTP-PC. Normaal is dit 1x instellen en je bent klaar.

Bij de Speedtouch510 moet je intern een ander IP adres gebruiken als extern.
Intern is het het intern IP adres en extern is het IP adres van je modem.
met 'tracert www.tweakers.net' kan je eenvoudig je interne en externe IP adres achterhalen.

by the weg :
Met ping 10.0.0.x kan je inderdaad onder DOS proberen je FTP-pc te bereiken.
de 'x' moet uiteraard het lan-adres van je FTP-server zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door -=bas=- op 04-10-2004 16:37 ]

Senile! Senile Oekaki

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 16:20:
Ik heb protocol op tcp laten staan en Outside IP gewoon op 0.0.0.0 laten staan

Als ik nu naar mn ftp ga, krijg ik:

"Windows cannot access this folder. Make sure you typed the file
name correctly and that you have permission to access the folder
Details: The operation timed out.

Ik heb zelf geen id waar dit door kan komen....
Ik denk dat dit aan je ftp server ligt, heb je jezelf een goede root map gegeven? dus b.v. c:/ftproot/ kijk dan ook of die map werkelijk bestaat.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

reiker

dan jij!

Moest je voor FTP niet twee poorten mappen? Een FTP-poort en de zgn. data-poort? Ik dacht als je voor FTP 21 koos, dat die data-poort dan 20 is...

Zo gezegd, zo gedaan.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

reiker schreef op 04 oktober 2004 @ 21:51:
Moest je voor FTP niet twee poorten mappen? Een FTP-poort en de zgn. data-poort? Ik dacht als je voor FTP 21 koos, dat die data-poort dan 20 is...
klopt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1