KAR (Korte afstands radio) / SDR protocol

Pagina: 1
Acties:
  • 956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:08
Ik ben op zoek naar informatie over het KAR / SDR protocol. Dit is een protocol voor draadloze netwerken, wat onder meer wordt gebruikt door verkeersregelinstallaties (VRI's).

Ik heb een zoektocht gedaan op google, maar je vind toch vooral Bluetooth informatie en minder hetgene wat ik écht zoek.

Is er hier misschien iemand die beroepsmatig ervaring heeft met KAR / SDR en die weet waar je er informatie over kunt vinden? Naar zover ik weet betreft het hier een open protocol dus er zou eigenlijk wel informatie over te vinden moeten zijn. Het protocol komt bij mijn weten oorspronkelijk uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Een klein, subtiel schopje :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Nog één poginkje dan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 10:06
Waar wil je het voor gaan gebruiken dan?

Ik heb geen reet verstand van wat je zoekt maar misschien is er een ander goed alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 14:12

we_are_borg

You will Comply

Heb je iets aan deze link http://www.mmitsforum.org/mmits.html gaat over SDR

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 19:20

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Met verkeersregelinstallaties bedoel je verkeerslichten? Maar waar wordt dan draadloos data verzonden, tussen verkeerspleinen?

PGEQRZEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

MARTIJN_ schreef op 09 oktober 2004 @ 22:53:
Met verkeersregelinstallaties bedoel je verkeerslichten? Maar waar wordt dan draadloos data verzonden, tussen verkeerspleinen?
Ik meen ooit een gehoord te hebben dat er een soort van zenders bestaan die een voorrang geven.

In america gebeurd dit gewoon met infrarood, hier zouden er radio zenders bestaan.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-06 08:31

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Niet altijd, sommeige systemen (bv in canada) worden aangestuurd dmv een specifieke volgorde van "lichtflitsen"

Beste film ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

(jarig!)
Pindkaas schreef op 09 oktober 2004 @ 22:59:
[...]

Ik meen ooit een gehoord te hebben dat er een soort van zenders bestaan die een voorrang geven.

In america gebeurd dit gewoon met infrarood, hier zouden er radio zenders bestaan.
Hier in Hasselt (België) gebruiken de bussen het ook. Die hebben een zendertje in de bus, en zodra ze in de buurt van de lichten komen kunnen ze deze versneld aan hun kant op groen laten springen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
DinX schreef op 09 oktober 2004 @ 23:11:
Hier in Hasselt (België) gebruiken de bussen het ook. Die hebben een zendertje in de bus, en zodra ze in de buurt van de lichten komen kunnen ze deze versneld aan hun kant op groen laten springen.
Jij weet waar ik het over heb ;). KAR is inderdaad een draadloos protocol wat vanuit bussen wordt gebruikt.

Verder zijn bij mijn weten geen draadloze signalen betrokken in een VRI.

Maar niemand enig idee op de vraag? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:38
je bedoelt het VETAG-systeem? dat gebruiken bussen om snel groen te krijgen. het is echter lang niet op alle kruispunten geinstalleerd, alleen op plekken waar de bus anders veel vertraging op kan lopen.

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Nee, VETAG is ouderwets, KAR is zegmaar een opvolger daarvan.

--> http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerslichtbe%EFnvloeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Dennis schreef op 10 oktober 2004 @ 13:30:
Nee, VETAG is ouderwets, KAR is zegmaar een opvolger daarvan.

--> http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerslichtbe%EFnvloeding
Als ik ga zoeken op KAR dan krijg ik het volgende terug.
ERICSSON, IBM, INTEL, NOKIA EN TOSHIBA WERKEN SAMEN VOOR
KORTE AFSTANDRADIOVERBINDINGEN

Ericsson IBM, Intel, Nokia en Toshiba hebben vrijdag bekendgemaakt dat zij
in nauwe samenwerking een open specificatie hebben ontwikkeld voor de
uitwisseling van informatie via korte-afstandsradioverbindingen. Dit maakt
draadloze communicatie mogelijk tussen mobiele telefoons, mobiele pc's, palmtops
en andere randapparatuur. Door storingsvrije stem- en datatransmissie via
korte-afstandsradio kunnen gebruikers een breed scala aan toestellen snel
en gemakkelijk met elkaar verbinden, zonder dat daarbij kabels nodig zijn.
De communicatiemogelijkheden van mobiele apparatuur worden daarmee, zowel
binnen als buiten het kantoor, uitgebreid. De specificatie draagt de naam
Bluetooth. Het systeem werkt wereldwijd op de 2,45 GHz (ISM 'free band').
Is het niet gewoon een aangepaste bleutooth verbinding.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Bluetooth kan het niet zijn, omdat dat maar beperkt is tot zo'n honderd meter. Ik weet via-via dat het KAR protocol wat wordt gebruikt geschikt is op afstanden tot zo'n twee kilometer, afhankelijk van de hoeveelheid ampère die wordt gebruikt bij de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Dennis schreef op 10 oktober 2004 @ 15:37:
Bluetooth kan het niet zijn, omdat dat maar beperkt is tot zo'n honderd meter. Ik weet via-via dat het KAR protocol wat wordt gebruikt geschikt is op afstanden tot zo'n twee kilometer, afhankelijk van de hoeveelheid ampère die wordt gebruikt bij de verbinding.
Bleutooth kan veel verder als je maar genoeg versterkt. Er zijn verhalen bekend dat ze mobielen telefoons een paar kilometer ver kunnen hacken.
Maar je heb kans dat ze een aangepast protocol gebruiken voor KAR of zelf zelf geschreven hebben, als het laaste het is zal je nooit iets er over vinden.

Was die ene forum niets die ik gegeven had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
we_are_borg schreef op 10 oktober 2004 @ 16:04:
Was die ene forum niets die ik gegeven had.
Nee niet echt. Dat ging over software radio. De SDR afkorting van mij betreft Short Distance Radio.

Overigens kwam ik er achter dat de term SRR (Short Range Radio) meer informatie oplevert via Google, maar nog steeds niet datgene wat ik zoek.
Pagina: 1