Toon posts:

[Debian] Driver Geforce 2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 'n systeem met een Nvidia Geforce 2 mx kaartje erin. Prima allemaal, debian draait er ook op.. alleen niet in een grafische mode. Als ik 'strartx' intype, dan zegt ie iets over dat de videokaar niet goed geinstalleerd is.

Tijdens het installeren moest ik kiezen tussen verschillende videokaartjes, alleen zag ik er geen geforce tussenstaan. Ik heb toen maar gekozen voor 'NV', want ik dacht dat dat Nvidia zou zijn ofzo. Niet dus.

Hoe kan ik dit oplossen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:42:
dan zegt ie iets over dat de videokaar niet goed geinstalleerd is.
"iets over dat" - en wat dan wel precies? Logfiles? (/var/log/X[Free86|org].0.log)

Maar waarschijnlijk moet je gewoon even de NVidia binary driver installeren. Even met google en de search hier op GoT zoeken, is echt al erg vaak gevraagd, en NVidia heeft een prima handleiding hiervoor.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-02 16:07
Begin eens met het geven van de specifieke foutmelding die "startx" oplevert.. dan kunnen we aan de hand daarvan iets zeggen.

En kijk eens wat ik een paar topics lager zag staan..
Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic

I want to live forever, so far.. so good.

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Deze driver moet je hebben (32 bit). Op de commandline (als root):
code:
1
sh NVIDIA-Linux-x86-1.0-6111-pkg1.run
doen om het uit te voeren (evt. eerst chmod 755 NVIDIA-Linux* doen).
In plaats van "NV" moet je "nvidia" kiezen, maar dat is verder wel goed gedocumenteerd door NVIDIA :). Veel succes.

[ Voor 27% gewijzigd door Flying_Thunder op 04-10-2004 16:42 ]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Ahem. Was het niet "nv" in plaats van "nvidia"? De open source driver werkt ook ;-)

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
racoontje schreef op 04 oktober 2004 @ 16:55:
Ahem. Was het niet "nv" in plaats van "nvidia"?
Nee, lees de README nog maar eens even na ;)
De open source driver werkt ook ;-)
Ja zeg, ik denk dat de officiele driver wel wat beter presteert hoor, maar als jij lekker de nv driver wil draaien doe je dat toch :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Open source nv driver zou ook moeten werken, maar dat betwijfel ik als de topicstarter Debian Stable (Woody) heeft draaien met XFree86 4.1.0 ;)

sowieso zou ik aanraden om minimaal debian testing te gaan draaien voor desktop gebruik. Unstable is ook een optie, maar niet als je niet weet hoe met een gebroken systeem om te gaan, dat is bij unstable heel soms nog wel eens het geval nml.

Verwijderd

"heel soms" is het woord, want op 2 en een half jaar tijd is er met m'n debian unstable setup nog maar 1x iets echt hard misgegaan, en dat was opgelost na 1 minuutje raad vragen op irc :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-02 16:07
Het ergste wat mijn debian unstable systeem tegenkwam was dat firefox ff moeilijk deed, en dat ik bij KDM moest kiezen voor KDE omdat Last-used naar de knoppen was.

eitje dus...

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1