Toon posts:

huidige AP onvoldoende bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort verhuizen. Mijn huidige AP doet het goed binnen mijn studentenkamer. Daarbuiten wordt het bereik snel slecht. Het bereik is onvoldoende voor gebruik in mijn nieuwe huis. Ik heb in de search gekeken en heb op basis daarvan geen duidelijk beeld gekregen wat op dit moment goede AP's zijn die goed bereik hebben. Mijn vraag is dus:
* Wat zijn op dit momenten de AP's met het meeste bereik. De prijs mag max 100-150 euro zijn.
*Wat zijn de ervaringen

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik heb al eens gekeken maar er zijn 2 opties :
- een AP met 2 antennes zodat je vanuit een centraal punt overal bereik hebt.
- een losse sterkere antenner gebruiken,

Bijna alle AP's hebben een standaard (zwakke) antenne. Of je nu merk A of P koopt, het maakt weinig uit (volgens de specs).
Voor een tiental euro heb je een veel sterkere antenne (meer dB's) zodat je een groter bereik hebt.
Dit werkt uitstekend indien je wel een antenne op je AP hebt die los te schroeven is. :)

En soms verschilt het per huis of je een goed of slecht bereik hebt.
Het verschil zit hem meestal in de plaats waar je het AP neerzet.

En soms heb je aan een aardig buurman met een open AP al genoeg.

Senile! Senile Oekaki

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:39:
Ik ga binnenkort verhuizen. Mijn huidige AP doet het goed binnen mijn studentenkamer. Daarbuiten wordt het bereik snel slecht. Het bereik is onvoldoende voor gebruik in mijn nieuwe huis. Ik heb in de search gekeken en heb op basis daarvan geen duidelijk beeld gekregen wat op dit moment goede AP's zijn die goed bereik hebben. Mijn vraag is dus:
* Wat zijn op dit momenten de AP's met het meeste bereik. De prijs mag max 100-150 euro zijn.
*Wat zijn de ervaringen
Het bereik staat toch meestal op het doosje van de router? Voor ervaringen, tja gebruik de search eens.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat bedoel je met strek genoeg ? Wat is de range en door hoeveel muren etc.

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 08:48

Asteroid9

General Failure

Een repeater werkt ook prima, de meeste AP's kunnen dit tegenwoordig.
Koop bijvoorbeeld een identieke als je nu ook hebt of haal 2 andere die repeating aan kunnen.

Google levert prima configuratie voorbeelden op en zo heb ik altijd een prima beriek kunne halen.
Een in NL toegestaan AP heeft imho te weinig zendvermogen om lekker door een paar betonnen vloeren van een redelijk nieuw huis te komen.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

Het staat helemaal niet vast dat een AP welk in een studentenhuis een slecht bereik heeft in een nieuwe woning een even slecht of nog slechter bereik heeft.
Ik ken voorbeelden van het tegendeel.

Zoals anderen al hebben gezegd, de kwaliteit van het AP maakt wel iets uit, maar de belangrijkste redenen voor een slecht bereik hebben allemaal te maken met de omgeving. M.a.w. zelfs het beste legale AP komt niet door een dikke, gewapend betonnen muur heen. Als je wat getallen en een overzicht wil hebben, kijk op
http://www.zyxel.nl/support/a005.html#prestaties.

Ikn jouw geval zou ik zeggen: kijk eerst eens hoe de verhuizing uitpakt en koop daarna eventueel een AP met detachable antenne, zodat je er een losse richtantenne op kunt gebruiken, of een extra repeater maar dan lopen de kosten wellicht op tot boven het gestelde budget.
Pagina: 1