Toon posts:

Dell Latitude C840 met GeForce 4 Go 64MB met beeld problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vijf dagen geleden een tweedehands laptop gekocht. Een koopje op het eerste gezicht. De eerste dagen leek ie prima te werken, totdat er op bepaalde momenten de kleuren begonnen te veranderen voor een onbepaalde duur (ook tijdens startup enzo). Na een boel zoekwerk en de laptop compleet uit elkaar gehaald te hebben ben ik nu zover dat ik het probleem kan oproepen namelijk:

Bij het veranderen van resolutie van een game zoals warcraft 3:

800X600(16) : Geen probleem.
1024X786 (16) : Geen probleem.
1280x1024 (16) : Na 15 sec messed-up beeld.
1600x1200(16) : 3 sec messed-up beeld en blue screen (restart).

800X600(32) : Geen probleem.
1024X786 (32) : Na 15 sec messed-up beeld.
1280x1024 (32) : Na 3 sec messed-up beeld en blue screen (restart).
1600x1200(32) : 0 sec messed-up beeld en blue screen (restart).

Bij het terug schakelen van de resolutie (hoog->laag) duurt ook weer even voor de kleuren/beeld weer stabiliseren.

Mijn vragen aan jullie luiden:

- Heeft iemand ooit een gelijk probleem gehad/gezien?
- Er zit een dikke stikker met een aluminium laagje oid op de GPU deze geeft
warmte door naar het keyboard (heatpipe achtig iets) ik heb het vermoeden dat
dit niet helemaal standaard is en de vorige gebruiker hier aan gerommeld heeft
met demonteren ofzo. Is dit wel standaard? (Op verzoek kan ik wel een foto
maken, duurt echter even)
- Zou dit een warmte probleem kunnen zijn?
- Kan de videokaart geflashed zijn naar een hoger model en dus te hoge
kloksnelheid hebben?
- Zou dit ook aan verkeerde drivers kunnen liggen? Ik heb de nieuwste standaard
driver voor XP 6.13.10.4258.

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
download eens de laatste DELL driver en vga bios van www.dell.nl zou ik zeggen, dat lijkt met het eerste om te proberen

Verwijderd

Topicstarter
DaRace schreef op 04 oktober 2004 @ 15:42:
download eens de laatste DELL driver en vga bios van www.dell.nl zou ik zeggen, dat lijkt met het eerste om te proberen
Zojuist gedaan samen met de systeem bios, maar zonder resultaat.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je geen garantie meer op je laptop en heb je de verkoper al benaderd dat hij zo raar doet? Hij zal je wel wat uit te leggen hebben, lijkt me zo :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Grrrrrene schreef op 04 oktober 2004 @ 19:10:
Heb je geen garantie meer op je laptop en heb je de verkoper al benaderd dat hij zo raar doet? Hij zal je wel wat uit te leggen hebben, lijkt me zo :)
Ja dat heb ik gedaan alleen hij zegt dat hij hier nooit problemen mee heeft gehad .... waarschijnlijk nooit games gespeeld .... of een goede leugenaar ......

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De Latitude serie van Dell is een zakelijke serie. Veel Latitude laptops hebben 2 of 3 jaar on site garantie. Dat is simpel gezegd: Dell bellen, tag doorgeven, volgende dag monteur of onderdeel in huis. Aan de specs te zien is het ding niet oeroud, en is er een kans op garantie :)
Via de service tag van je laptop, die is te achterhalen via het bios en een Dell tooltje, kun je op de Dell website inloggen en een aantal dingen zien:
Fabricagedatum
Garantieduur/ soort garantie
Service calls (eerdere reparaties)

Probeer wel te achterhalen bij Dell dat het om een legale (niet gestolen) laptop gaat, en vraag aan de vorige eigenaar op welke naam het ding staat. Ik hoop voor je dat ie nog garantie heeft, want ik kan je vertellen dat "even een GPU in een laptop vervangen" een erg dure grap is.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Pagina: 1