Toon posts:

beveiligingsinstellingen sweex annex-a adsl modem router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een week heb ik een sweex annex-a wireless adsl router maar ik zit met een aantal problemen, 1 ervan is dat ik het online contactformulier van sweex niet verstuurd krijg (ik krijg een foutmelding.. weet niet meer wat precies overigens.. alles was wel goed ingevuld) .. het andere probleem is dat de telefonische helpdesk van sweex niet te bereiken is, de ene keer gaat de telefoon wel over maar wordt er gewoon niet opgenomen, de andere keer is het in gesprek, al met al is er met sweex geen contact te krijgen.. ook niet via de mail, na 3 dagen nog geen reply, de gebruiksaanwijzing (zowel op de cd, als het boekje als de pdf geeft geen instellingsoverzicht en dus kom ik hierheen

ik heb de firewall aanstaan (via grc.com getest en alles is dicht)
maar ik wil graag wep encryptie inschakelen (liefst 128 bits) helaas lukt dat niet, met een zelf verzonnen sleutel raakt de verbinding weg en kom ik niet meer in de router (verbinding is weg) ik moet de router aan en uitzetten om er weer in te komen, wie heeft hier een verklaring en oplssing voor?

macadressen invoeren: ik wil graag de router opdracht geven om alleen de macadressen van mijn laptop en pc toegang te geven, ik weet echter niet waar ik dit kan instellen.. ook hiervoor: wie weet hoe dat moet?

alvast bedankt!

patrick

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Met een zelf verzonnen sleutel kom je niet meer in de router? Zo hoort dat ook, als je pc die sleutel niet hebt. Misschien is het handig te vertellen hoe jij hier het een en ander hebt ingesteld/geprobeerd.

Filteren op mac adressen doe je normaliter onder het kopje DHCP. Je koppeld dan jouw mac aan een IP. Dit IP stel je vervolgens static in op je PC(DNS en Gateway ook). Vervolgens zet je DHCP in je router uit.

Verwijderd

Topicstarter
ssh,

in ieder geval bedankt voor je voorzetje, hier kan ik mee aan de slag!

ik had gehoord dat ik dhcp moest uitzetten dus ik heb daar verder niet meer naar gekeken..

ik ging er van uit dat als ik de encryptie op enabled zet dat de pc of het notebook dat al verbinding heeft via de router (en via welke ik de instelling doe) gelijk toegang zou houden, ik had wel "problemen" verwacht met het toegang krijgen met de "andere" pc

ik ben als volgt te werk gegaan:

in configuration kie sik voor wireless
daar staat:
ssid
channel
security: enable encryption en disable encryption
key length 64 bit 128 bit, daaronder staan 4 standaard keys

ik heb ssid en channel laten staan
security op enabled
64 bit
1e key gekozen en submit

dan gaat het tijdbalkje lopen en stopt bij 4 streepjes, verder gaat het niet, als ik dan kies voor vernieuwen in de browser (routeradres) krijg ik : kan pagina niet weergeven..

ik zet de router uit en weer aan en ik kan er weer in, de encryptie staat weer op disabled...