Toon posts:

[outlook express] alle mails weg na comprimeren ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: laatst sloot ik outlook express (win xp Prof. SP2 NL) af, waarna ik werd gevraagd om alle mappen te comprimeren. Waarom niet dacht ik, dus maar gedaan. Nadat hij hiermee klaar was, heb ik windows afgesloten. Echter, toen hij nog bezig was met af te sluiten, sloot ik per ongeluk de stroom van de stekkerdoos af, met als resultaat dat de computer dus meteen uitging. Windows was dus nog niet helemaal klaar met afsluiten, outlook wel. Start ik mijn computer weer op, zijn ALLE MAILS WEG !! :? :|

De search leverde geen soortgelijke problemen op, heeft iemand tips? Er zaten best belangrijke mails tussen namelijk.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
kijk eens of de bestanden van je mail er nog zijn:
klik in OE op extra, opties, tabblad onderhoud, knop archiefmap. selecteer dit hele pad, druk op CTRL+C, klik op start, uitvoeren, druk op CTRL+V

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Da's vreemd, hij comprimeert naar een andere, tijdelijke map en als dat klaar is, dan pas verwijdert hij de bron en hernoemt de tijdelijke map.
In principe is het dus onmogelijk dat bij stroomuitval al je mails weg zijn!

Zoek op je harddisk eens naar .dbx-bestanden. Misschien is hij de locatie kwijtgeraakt. Osiris vertelde hierboven waar je de locatie in moet vullen.

[ Voor 10% gewijzigd door Witte op 04-10-2004 15:38 ]

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Yup, net gekeken, en alle bestanden staan hier nog, met 8,5 mb voor mijn postvak in, 14,5 mb voor mijn verzonden items etc etc..... Waarom leest hij deze niet dan?

• 0siris
ik heb geen idee, maar wat je ook doet: maak een backup van deze gevonden bestanden! Voor je het weet, probeert OE er iets mee uit te halen en ben je het kwijt :|
Misschien heb je hier of hier iets aan?

[ Voor 16% gewijzigd door 0siris op 04-10-2004 16:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Osiris, die programmatjes werken goed !!

• 0siris
welke heb je gebruikt? (mocht ik het ooit nodig hebben, want tot nu toe gebruik ik geen OE)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is een bug in OE6, heb dit ook wel een paar keer gehad. De originele mappen bestaan nog wel, maar hij vervangt ze dan bijv. door lege mappen met (1) in de bestandsnaam en je kunt de oude map niet meer importeren omdat ie corrupt is.

Verder OE gewoon normaal afgesloten, comprimeren werkte okay en de volgende keer is alles weg. Geen fix voor te vinden behalve je mappen zo klein mogelijk houden, het schijnt zoiezo voor te komen (kan) bij mappen met heel veel mailtjes of die heel veel MB's groot zijn.

Handig tooltje wat niet helemaal vlekkeloos alles terughaalt, maar het meeste wel: DBXtract (google)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1