Toon posts:

KHX 512 mb pc 3500 erbij -> bios flashen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik voor weinig een nieuw reepje Kingston HyperX 512mb pc 3500 gekocht (BH-5). Nu prikte ik hem erbij, maar dat vond mijn systeem niet fijn. Ik kreeg error na error in windows, met name als je wat meer programma's draaide, telkens met als uiteindelijk resultaat een fijne reboot.

Heb het reepje in alle slots geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Heb toen die 2 andere reepjes BH-5 (256 mb ieder) eruit gehaald om die 512 mb het werk alleen te laten doen. Dit werkte ook voor geen meter.

Heb daarop het reepje teruggebracht naar de winkel en uitgelegd dat hij niet stabiel wilde draaien. Ook heb ik verteld dat ik 'm op hele stabiele waarden had staan (11x166) en met cpu-interface op zowel enabled als disabled heb geprobeerd. Zij hebben hem getest en zeiden dat er niets aan de hand is, maar dat ik mijn bios zou moeten flashen omdat dit een pc3500 module is en dat zou wezenlijk anders zijn dan een pc3200 latje??!?! Dat lijkt mij stug aangezien ik een maand geleden nog zonder probleem een 512 mb corsair valueram pc3200 module erbij heb geprikt. Draai op het moment overigens met de D23 bios van tictac.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost zou kunnen worden en klopt het verhaal van de verkoper t.a.v. het bios-flash verhaal of moet ik gewoon wachten tot de nwe module binnen is?
Heb zowel een 3200 als een 3500 in de bestelling staan, maar moet nog maar afwachten of dat ook bh-5jes zijn...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Test eens zelf je geheugen met memtest :) En ga de timings en Vdimm in de BIOS eens na. Zie alsook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Een nieuw BH5 reepje in een winkel voor weinig.
Wat klopt hier niet :)

TicTac's D23 (3D Fire rev1&2 en Sub-Zero) zijn prima biossen en zouden ook niets uit moeten maken wat betreft geheugen-support van je NF7-S.

Probeer het reepje eens in een ander systeem (zonder extra repen) en kijk wat er gebeurt.
Als je het mij vraagt gewoon brak geheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rone op 04-10-2004 15:45 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Nieuwe reepjes Kingston Hyperx lijkt me inderdaad sterk aangezien deze chips helaas al een tijdje niet meer gemaakt worden,welke latencies geeft Kingston op?

Verwijderd

r00n187 schreef op 04 oktober 2004 @ 15:42:
Een nieuw BH5 reepje in een winkel voor weinig.
Wat klopt hier niet :)

TicTac's D23 (3D Fire rev1&2 en Sub-Zero) zijn prima biossen en zouden ook niets uit moeten maken wat betreft geheugen-support van je NF7-S.

Probeer het reepje eens in een ander systeem (zonder extra repen) en kijk wat er gebeurt.
Als je het mij vraagt gewoon brak geheugen.
Ik heb dus samen met vince 2 latjes HyperX gehaald...Ik heb een 512mb PC3200 met ook BH-5 er op. Gekocht voor 104 euro :) NIEUW! Mijne doet het prima in mijn ASUS A7N8X-E in samenwerking met 2x256mb Twinmos BH-5. Hij doet bij mij trouwens alleen goed als ik de 512mb in het alleenstaande ramslot doe. Bij de andere geeft hij ook error. Vince heeft hetzelfde geprobeerd wat ik heb gedaan, maar bij hem werkt het niet. Denk dat het gewoon een kapot reepje is. We hadden hem eigenlijk nog even in mijn systeem moeten drukken en kijken of hij het daar wel fatsoenlijk doet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 16:11:
Nieuwe reepjes Kingston Hyperx lijkt me inderdaad sterk aangezien deze chips helaas al een tijdje niet meer gemaakt worden,welke latencies geeft Kingston op?
CL2 net als de BH-5jes die ik al heb.

Verwijderd

Hoe weet je dat het BH-5 is,heb je de heatspreader eraf gehaald?
Ik denk zelf dat je CH-5 hebt maar misschien had die winkel nog een partijtje BH-5 reepjes liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik deze lijst al een tijdje icm info die je op de diverse fora leest:

http://pub.lorenz.bei.t-online.de/winbondlist.htm

Zowel de sticker op het doosje als op de heatspreader geven de juiste code aan; namelijk KHX3500/512 zonder enige toevoeging. Heb de heatspreaders er (gelukkig) niet afgepeuterd. Daarbij komt dat het een latje uit week 25 is. Dus reden genoeg om aan te nemen dat het om BH-5 gaat.

Verwijderd

Ik ken die lijst maar is wel al van verleden jaar dus je moet wel week 25 jaar 2003 hebben,als je 2004 hebt is het geen BH-5.

Verwijderd

Topicstarter
I know I know, natuurlijk moet het het niet weekje 39 van dit jaar zijn :O
Maar goed het feit blijft dat het reepje zelfs niet zelfstandig draait! Moet die memtest idd nog doen en zal hem nog bij wat anderen proberen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 13:23:
I know I know, natuurlijk moet het het niet weekje 39 van dit jaar zijn :O
Maar goed het feit blijft dat het reepje zelfs niet zelfstandig draait! Moet die memtest idd nog doen en zal hem nog bij wat anderen proberen.
Gewoon terug brengen,ik heb zelf ook 2 reepjes Hyperx PC3000 met BH-5 en geeft na een halve dag memtest geen errors maar in Windows XP regelmatig een blauw scherm. :X
Pagina: 1