[after effects] Animatie exporteren met transperante bg

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat een animatie vanuit after effects een transperante achtergrond heeft wanneer ik deze importeer in flashMX..

Of is dit niet mogelijke?

Alvast bedankt

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

In welk formaat is de animatie?

• Predje
momenteel exporteer ik in quicktime met mpeg4 codec...
Maar het maakt me niet zoveel uit waarin.. embed het toch in flash.. het gaat er gewoon om dat het zo klein mogelijk is, met zo hoog mogelijke kwaliteit en dan het liefst transparant

Verwijderd

Dat is alleen mogelijk als de animatie van zichzelf al een transparante BG heeft, en dat is alleen mogelijk bij de *.GIF-jes.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

niet alleen bij .gif plaatjes, ook bij .png plaatjes en bij .tga plaatjes.

Het aardige van png is dat je nog een redelijke kwaliteit overhoudt en je ook 'halftransparant ondersteunt', in je export zoeken naar 'export as .png' en een naampje geven dan moet het werken :)

zo klein mogelijk met zo hoog mogelijke kwaliteit kun je trouwens beter gaan denken aan sorenson (niet voor niks native ondersteunt in flash). Dat is de codec die flash zelf dus ook gebruikt.

(tga is meer voor hoog kwaliteitswerk omdat dat tot aan 32 bits kleuren onderstuent +alpha kanaal)

[ Voor 24% gewijzigd door XangadiX op 04-10-2004 15:40 ]

Stoer; Marduq

• Predje
Ja ik werk zelf ook heel veel met png ;)
ideaal he, lekker details maken in PS en importeren in Flash en je kunt hele mooie dingen maken ;)
Maar een animatie met transparante bg kan dus met png als basis?
Of moet ik het dan exporteren als png? want dat zal niet lukken (wil 1 frame maar geen animtie) frame voor frame overzetten is me teveel werk en word het veel de veel kb`s..
Nouja ik probeer nog wel even wat raak..

THX

• XangadiX

XangadiX

ja hoor, dat wil prima zo'n png sequence:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/png.jpg

je krijgt dan een serie genummerde bestanden terug die als je ze in flash laadt automatisch weer tot animatie gebreid worden ('this file appears to be part of a sequence' zegt ie dan)

Stoer; Marduq

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

je kunt ook animaties renderen met rgba, dus + alpha channel, en dat zou je transparante laag kunnen zijn. Weet niet meer uit m'n hoofd welke codec dit ondersteund, dacht iets van indeo ofzo. maar zoek maar :)

traktor scratch!

• Predje
XangadiX schreef op 04 oktober 2004 @ 18:03:
ja hoor, dat wil prima zo'n png sequence:

[afbeelding]

je krijgt dan een serie genummerde bestanden terug die als je ze in flash laadt automatisch weer tot animatie gebreid worden ('this file appears to be part of a sequence' zegt ie dan)
Mhh waar kan ik dat vinden?? in after effects?? bij bestand > export staat bij mij niet eens png.. wat moet ik ervoor hebben?

• Predje
Predje schreef op 04 oktober 2004 @ 20:32:
[...]

Mhh waar kan ik dat vinden?? in after effects?? bij bestand > export staat bij mij niet eens png.. wat moet ik ervoor hebben?
^^kick^^

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

kijk even naar XangadiX' plaatje

edit > templates > output modules

daar kan je een nieuwe module aanmaken (en F1 voor verdere hulp)

• Predje
Ah, ok heb het gevonden :)
Mijn dank is groot :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Je zou ook gebruik kunnen maken van een lossless formaat zoals een TARGA Sequence, ondersteunt ook een alpha mask.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Je kan toch ook gewoon het alpha channel mee-encoden? Bij mij werkt dat prima icm HuffYuv avi codec..

Download my music on SoundCloud

• XangadiX

XangadiX

alienfruit schreef op 05 oktober 2004 @ 13:40:
Je zou ook gebruik kunnen maken van een lossless formaat zoals een TARGA Sequence, ondersteunt ook een alpha mask.
ja dit is inderdaad nog beter, maar aangezien het geheel straks naar flash moet is het handiger om meteen naar png te gaan (anders encode je meerdere malen en dat is nooit handig)
Je kan toch ook gewoon het alpha channel mee-encoden? Bij mij werkt dat prima icm HuffYuv avi codec..
Dat kan ook wel, maar nogmaals we moeten naar flash en als je naar een codec gaat dan comprimeer je nog een keer (flash maakt er swf (sorenson) van). Daarbij is het veel gemakkelijker een reeks plaatjes te renderen, ten eerste omdat als er iets fout gaat, je het eerste deel van je sequence hebt, en ten tweede omdat flash meteen zo'n sequence kan renderen.

TS: nee 'export' in AFX is een volledig overbodige functie, wat je wilt is 'toevoegen aan render queue' (in het composition menu, of onder ctrl+shift+/) daar vind je vervolgens 'render settings', 'output module' en 'output to' oftewel je manier van renderen (kwaliteit etc), je encoder en je bestandsnaam.

ik moest serieus zoeken naar waar dit menu nou ookweer zat, ctrl+shift+/ is een shortcut die je wilt onthouden B)

Stoer; Marduq

Pagina: 1