Netwerkkaarten + onboard lan werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03:04
Tja... Ik zit hier dus met een probleem. Vanwege mijn Dell Inspiron 9100 heb ik mijn desktop (zie siggy) al een maand niet gebruikt. Ik ben onlangs overgestapt van wanadoo 3.3 Mbit naar een 8 Mbit Bbned lijntje. Dus downen met die hap dacht ik! Gaat prima natuurlijk. Maar ik heb maar 220 GB aan m'n laptop hangen dus das snel vol.

Dus ik snel paar 200 GB schijven gekocht. In m'n 'oude' desktop gezet. En booten die hap. Staat er rechtsonderin 'cable disconnected' Maar de kabel zat er dus wel in en de ledjes branden ook op de onboard (3com gigabit LOM) lan kaart. 8)7

Ik dacht dus... Tja pech dan maar he. Ik een andere 3Com kaart eringepropt. Die geeft wel aan dat de kabel erinzit maar krijgt geen ip van mijn DHCP server. Als ik handmatig ip-tjes instel kan ik ook geen enkele router pingen. :X

Nouja dan maar een el-cheapo sitecom kaartje proberen.... Precies hetzelfde effect als de 3Com pci netwerkkaart. :|

Daarna nog een Linksys wireless G pci kaart geprobeerd maar die kan voor een of andere reden niet starten. :'(

Alle kaartjes werken btw prima in andere pc's. Ik heb ze ook in verschillende sloten uitgeprobeerd. En de kabel werkt ook prima met m'n laptops dus daar is niets mis mee.

Wie o wie weet wat er mis is?

[ Voor 6% gewijzigd door sMoKeFiSh op 04-10-2004 17:44 . Reden: Typo ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV