Toon posts:

Speedtouch Home -> Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem.Het volgende :

Ik ben in het bezit van een Cisco Pix , speedtouch Home (omgebouwd naar PRO!) en een ADSL verbinding van xs4all.
Nu wil ik de Pix gaan gebruiken als firewall(logisch...leuk ding !) Nou zou ik graag de PIX aan de WAN kant een statisch IP adres inkloppen(mijn adres dus!) ,.... is dit op de een of andere manier mogelijk door de speedtouch home-> Pro te configureren als een soort van ?!?!?

graag reacties....

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 14:40:
Beste tweakers,

een of andere manier mogelijk door de speedtouch home-> Pro te configureren als een soort van ?!?!?
?!?!? = modem....

Gewoon in bridged mode draaien (dus als het ware untweaken) dat wil je toch? En dan de cisco verbinding laten maken(hmm, wellicht zit daar niet zo'n mooie webinterface op als de huis tuin en keuken routers) . Wat doe je ook met zo'n duur ding als je het niet weet hoe en wat.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De nieuwe IOS versies voor de pix kunnen gewoon pptp aan dus kun je de pix de tunnel laten opzetten, andere optie is via SIP-Spoof je verbinding opzetten. ff googlen of hier zoeken levertje wel wat hits op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wel hoe en wat ... eigenlijk moet je natuurlijk gewoon routed subnet hiervoor hebben ... maar dat heb ik niet...

ik heb alleen een speedtouch ding ; ik vraag aan de tweakers hiero! of ze misschien weten hoe ik de speedtouch als modem kan laten fungeren zodat ik gewoon een vast ipadres kan inkloppen in mijn pix. zonder dat de pix PPTP/PPP of wat dan ook gebruikt.

gewoon keihard op de wan interface van de pix mijn IP.

er is bij de speedtouch 510v4 bv een spoofing config ... is die er voor de speedtouch home/pro ook ?! en zoja...weet iemand waar dat spul te vinden is.