[95] Printen traag Win95 icm Win2k3-server*

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Hier op mijn werk hebben we nog een hoop werkstations die onder Windows 95 werken. Deze loggen in op onze windows 2003 server. In het netwerk hangen ook een aantal netwerk printers, deze zijn te bereiken via \\servernaam\printernaam

Nu is er een applicatie (Corel Paradox) die op vooral de oudere computers super traag werkt met printen. De applicatie bouwt eerst de pagina's van het rapport op, geeft dan het print dialoogvenster en dan wordt er geprint. Ik was net nog bij één van die oude werkstations bezig, daar duurde dit printen van een simpel rapportje zeker wel 10 minuten. Ook op andere werkstations is het printen traag geworden. Onder Windows XP werkt het printen wel supersnel. Afgelopen zomer zijn we overgestapt van Novell Netware 4.11 naar Windows 2003.

Iemand enig idee wat ik kan doen om de boel weer vlot te krijgen?

Als er meer info nodig is hoor ik dat graag ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

krijgen die werkstations ip-nummer via dhcp?
draait een WINS server en is dhcp option hierop aangepast?
Dan vooral volgende dhcp scope options:

044 WINS/NBNS Servers - moet naar IP van WINS server verwijzen
046 WINS/NBT Node Type - 0x8 zodat client eerst bij WINS server naar adres kijkt en daarna broadcast.

Alternatief kan ook het lmhosts bestand aangepast worden.
Hierdoor voorkom je dat je windows 95 computers bij het printen eerst altijd een broadcast uitvoeren - wat printen behoorlijk kan vertragen.

imho zal dit je performance verbeteren

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Afgelopen zomer zijn we overgestapt van Novell Netware 4.11 naar Windows 2003.
IPX support verwijderd van de netwerk kaarten (windows 95), eventueel de Novell client op windows 95 :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-04 22:16

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
We gebruiken geen dhcp en ook geen wins, allen tcp/ip.

lmhosts zal ik ff naar kijken.

IPX, Netware Client is verwijders (werkstation is zelfs opnieuw geïnstalleerd ivm harddisk problemen). Het betreffende werkstation heeft alleen niet veel RAM, maar dat was voorheen, toen we nog Novell Netware gebruikten, ook geen probleem.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Om eerlijk te zijn lijkt je probleem zich gewoon lokaal in het pakket voor te doen, en niet zozeer bij het versturen van de opdracht.

Mocht het laatste wel het geval zijn, dan is het een mogelijkheid om rechtstreeks naar het ip-adres van de printer te printen. dit kan met bepaalde tools als acits lpr op win9x machines worden gerealiseerd.