[2k TS] 100% CPU Usage

Pagina: 1
Acties:

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 20:21
Ik heb hier een terminal server met windows 2000 daarop staan. Er worden een aantal oudere dos pakketten benaderd en deze nemen onwijs veel cpu in beslag. Als meerdere gebruikers tegelijk de pakketten open trekken neemt hij 100%.

Ik heb een tijd lopen zoeken en ik kom steeds op dezelfde oplossing: gebruik doskbd (dit werkt volgens mij alleen onder windows NT 4). Verder heb ik nog een programma gevonden die de cpu tijd claimt te verlagen maar dit is weer externe software die tevens geld kost.
Als er echt geen andere oplossingen beschikbaar zijn ga ik dat proberen, maar ik dacht ik probeer het eerst hier even.

Wie kan mij even in de goede richting helpen.

Verwijderd

applicatie herschrijven is de enige goede oplossing (32 bits app ipv 16 bits). dat nu alleen nog even duidelijk maken aan je managers...

• sunflame
We zijn bezig met het zoeken naar nieuwe pakketten, maar in de tussentijd (zeg maar nog een jaar) zitten we vast aan het oude pakket.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Een andere optie zou zijn om Windows 2003 Terminal Server (Enterprise editie) in te zetten, met daarop WSRM -> Windows System Resource Manager. Dit is een (gratis) MS applicatie waarme CPU-hongerige applicaties te temmen zijn.

Op het moment dat het systeem idle is kan een applicatie 100% cpu-time krijgen. Wordt een tweede applicatie opgestart dan krijgt de eerste applicatie nog maar een bepaalde hoeveelheid cpu-time toebedeeld.

Via de management console zijn uitgebreide instellingen en schedules aan te maken. BV. applicatie A overdag 80 %, applicatie B overdag 20 %. 's nachts bijvoorbeeld net andersom.

Feit blijft wel dat de fout in de applicatie zit...

Linkje: WSRM

[ Voor 12% gewijzigd door Question Mark op 04-10-2004 14:26 . Reden: toevoeging link ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sunflame
Ik heb volgens mij ergens gelezen op technet dat dos applicaties niet te temmen zijn met wsrm... Dit is inderdaad een optie om over na te gaan denken, maar het is een aardig grote migratie voor ons, dus als het kan gebruiken we liever iets zoals doskbd in windows NT terminal server

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:45

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sunflame schreef op 04 oktober 2004 @ 14:33:
Ik heb volgens mij ergens gelezen op technet dat dos applicaties niet te temmen zijn met wsrm...
Zou kunnen omdat ze waarschijnlijk allemaal in dezelde NTVDM draaien... Het handigste zou zijn om met een evaluatieversie (120 dagen) van 2003 Enterprise en een pc'tje te gaan testen. Dit kost niets, behalve van tijd.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sunflame
dat ga ik denk ik maar doen.. ik zie het een beetje somber in..

• hornet76
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Je moet eens op zoek gaan naar het programma "Tame". Draai het hier ook met succes.

• sunflame
dat is inderdaad het programma dat ik in mijn openingspost bedoelde.. Maar draaien jullie daar ook Win 2k TS?

• hornet76
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11-2025
Ja, in combinatie met Citrix.

Ik draai hier versie 4.5a 30 day evaluation (al 1 jaar zonder ooit iets ingevoerd te hebben)

[ Voor 63% gewijzigd door hornet76 op 04-10-2004 15:04 ]

• sunflame
super... ik ga het meteen proberen..
Pagina: 1