Geluid werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Memesa
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik heb een probleem :o

Ik heb hier een pc staan en sinds vanmorgen werkt het geluid niet meer.
Wanneer ik de drivers opnieuw installeer en niet reboot dan werkt het als een trein.
Maar wanneer ik de pc restart werkt het gewoon niet meer, windows media player krijgt geen error dat ie niet kan afspelen ofzo, alles werkt.... behalve het geluid zelf.
Het is een onboard realtek AC '97.

Wie heeft een suggestie?

Verwijderd

Al bij volume control gekeken van XP zelf? misschien mute 'ie het geluid automatisch?

• Memesa
mute staat uit inderdaad, wat me daarbij ook opvalt is als ik hem mute ik totaal geen geluid heb (als de speaker vrij hard staat) en wanneer ik hem niet mute ik een soort ruis erin heb zitten, die iets veranderd als ik bijvoorbeeld een map in ga met de verkenner.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04
Hmmmz, hier hetzelfde een paar weken terug. Zelfs na installatie van Linux aldaar geen geluid :s Oplossing hier was in de stapel handig-voor-het-bewaren-hardware zoeken en een oude SB-Live 5.1 erin. Ga dit topic wel volgen, omdat ik zelf eigelijk geen echte oplossing gevonden heb. Misschien krijg ik mijn geluid ook weer terug. Mijn mobo is FIC k8-800t met via kt800 chipset en tevens Realtek AC97 audio.

Het viel mij op dat de detector in de ac97 driver ook aangaf dat er geen luidsprekers aangesloten waren.

• Memesa
het vreemde is dat ie het sinds vanmorgen niet meer doet....
het enigste wat ik vanmorgen heb gedaan is doom 3 gedeïnstalleerd, en nog wat andere spelletjes.

ik heb ook de systeemherstel van diverse data geprobeerd, maar bij geen van alle werkt het.

ohw, ik heb vanmorgen ook nog 1 dvd kopieer programma en 1 dvd authoring programma geinstalleerd van intervideo, om een dvd mee te bewerken. Tevens heb ik deze er allebei weer afgegooid om te proberen of deze de boosdoeners waren

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:43
Je kan eventueel alles even weggooien uit je systeemeigenschappen - hardware lijst qua drivers. Software panel drivers etc deinstallen en dan je windows booten.

Als het goed is zal windows het zelf dan allemaal weer vinden en dan zou het moeten werken. Mocht dat niet het geval zijn dan kan je hier : ftp://210.51.181.211/pc/ac97/alc650/wdm_a364.exe de nieuwe drivers vinden.

Succes!

• Memesa
ik gebruik op het moment de laatste drivers van msi, omdat er een msi moederbord in hangt :P

deze werken wel gewoon als ik ze installeer maar na een reboot niet meer, wanneer ik alles eruit gooi van de geluidskaart, daarna reboot houd hij hetzelfde probleem

• Memesa
uhm, uhm

ik heb WaMeLiNoS' strategie toegepast. Nog gewoon met de drivers van MSI dus niet van die link. 2 keer geprobeerd en bij de 2e keer had ie hem ineens te pakken. Nu blijft ie het doen.

Wat nou het probleem was... geen idee, want ik had dit al meerdere malen geprobeerd.

Nou ik ben weer blij dat ie het doet, dus bedankt voor de moeite

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie hier geen extern software probleem in. Welk OS hebben we het trouwens over?

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Memesa
het gaat over windows xp home bij mij, hij doet het overigens. Maar ik was de topic bij software begonnen omdat ik verwachtte dat de bron van het probleem een wijziging in software zou kunnen zijn, welke de drivers van de geluidskaart verstoorde.
daarom had ik SA gekozen om de topic te starten.

Maar zoals ik al zeg ik ben er nog steeds niet achter wat nou het probleem was, en dit lijkt me voor Miglow toch wel handig.
Pagina: 1