Jaja, het is weer zover, een heel vers javascript-form gebeuren draadje. Het lijkt allemaal zo simpel, maar ik kom er niet meer uit. Search gebruikt, topics gelezen, google gezocht, allerlei mogelijkheden getest, resultaat 0.
Ik heb een form die ik heel simpel door een klik op een link wil laten submitten, zoals dat al heel lang gedaan wordt. Dit heb ik geprobeerd met een eigen functie schrijven en die aanroepen, direkt een form submit uitvoeren bij een onClick event etc.
Het is de bedoeling dat de waarden uit de form als POST-vars met php uitgelezen kunnen worden. Helaas heb ik tot nu toe nog geen enkele var mogen zien. Dit heb ik op dit moment staan:
Dat is dus de functie die de form met de naam 'dirform' moet submitten. Een aparte functie, zodat ik eventueel later nog wat checks toe kan voegen, maar het moet eerst werken
En vervolgens in de html:
Nou goed, zoals gezegd heb ik heel wat geprobeerd, maar ik ben nu eenmaal geen javascript-held
En nee, die 'lege' td's moeten daar wel staan ivm layout, een colspan is geen optie 
De foutmelding in JavaScript console:
Error: document.dirform.submit is not a function
Ik heb een form die ik heel simpel door een klik op een link wil laten submitten, zoals dat al heel lang gedaan wordt. Dit heb ik geprobeerd met een eigen functie schrijven en die aanroepen, direkt een form submit uitvoeren bij een onClick event etc.
Het is de bedoeling dat de waarden uit de form als POST-vars met php uitgelezen kunnen worden. Helaas heb ik tot nu toe nog geen enkele var mogen zien. Dit heb ik op dit moment staan:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
| <script language="javascript"> function submitform() { document.dirform.submit(); } </script> |
Dat is dus de functie die de form met de naam 'dirform' moet submitten. Een aparte functie, zodat ik eventueel later nog wat checks toe kan voegen, maar het moet eerst werken
En vervolgens in de html:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| echo "<tr> <td>[img]'folder.jpg'></td> [/img]<a href='javascript: submitform()'>".$file."</a></td> <td> </td> <td> </td> <td> </td> <td align='right' class='perms'><pre>".perms($dir, $file)."</pre></td> </tr>"; echo "<form action='".$_SERVER['PHP_SELF']."' method='POST' name='dirform'>"; echo "<input type='hidden' value='".$dir."/".$file."' name='dir'>"; echo "</form>"; |
Nou goed, zoals gezegd heb ik heel wat geprobeerd, maar ik ben nu eenmaal geen javascript-held
De foutmelding in JavaScript console:
Error: document.dirform.submit is not a function
[ Voor 37% gewijzigd door Kaastosti op 04-10-2004 13:56 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.