Windows 98, nederlands en engels door elkaar?!

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:13
Ik heb hier een pc met windows 98 sec. ed. geïnstalleerd. Engelse versie.
Daarna heb ik Office 2000 geïnstalleerd. Ook in het engels.

Vervolgens heb ik alle updates van MS eroverheen gegooit en nu zie ik ineens dat in de verkenner het menu in het nederlands is ipv in het engels.
Als ik in het start menu kijk zie ik nu bureau-accesoires staan en acceroires.

Kortom, ik heb 2 talen door elkaar?!
De vraag is of ik hier nog vanaf kom en hoe het mogelijk is, want ik heb alleen engelse versies geïnstalleerd.

Met google kon ik weinig vinden en hier met de search eik ook niet echt.

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? :)

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heb je je alle instellingen qua land en nationaliteit richting Nederland gezet? Dan zou t best kunnen dat Windows Update hierdoor denkt dat je een Nederlandse Windows versie hebt geinstalleerd en dus de Nederlandse patches heeft geinstalleerd ;)

Misschien is het nog mogelijk om de schade ongedaan te maken door de updates te verwijderen, maar als dat niet lukt zul je toch Windows 98 opnieuw moeten installeren (en dit keer goed in de gaten houden wat Windows Update van plan is om te doen ;) )

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

dit doet windows XP soms nog steeds, boeit verder niet, je computer wordt er niet onveiliger door ofzo.

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 10:43
FF een vraagje, past office automatisch de taal aan waarin de windows versie is geinstalleerd? Heb namelijk een Nederlandse 98 versie die ik op een oud bakje het geinstalleerd maar wil er ook een office opzetten, maar weet niet zeker of dit een nederlandse of engelse is!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sjors81: Nee, je Office pakket koop je in een bepaalde taal, in die taal zal Office worden gebruikt. Als jij een Chinese Office op een Franse Windows installeerd, krijg jij lekker een Chinese Office. ;)
Wel een vreemd probleem trouwens, ik heb dit met mijn Windows 2000 en XP PC's nog nooit gehad. :o Het lijkt me ook niet de bedoeling.

🌞🍃

Verwijderd

DataBeest schreef op 04 oktober 2004 @ 15:56:
Sjors81: Nee, je Office pakket koop je in een bepaalde taal, in die taal zal Office worden gebruikt. Als jij een Chinese Office op een Franse Windows installeerd, krijg jij lekker een Chinese Office. ;)
Wel een vreemd probleem trouwens, ik heb dit met mijn Windows 2000 en XP PC's nog nooit gehad. :o Het lijkt me ook niet de bedoeling.
Hehe, je kunt met WinXP per user, met verschillende talen/menus laten inloggen hehe... wat ik ook thuis heb.. ;)

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

Sjors81 schreef op 04 oktober 2004 @ 15:49:
FF een vraagje, past office automatisch de taal aan waarin de windows versie is geinstalleerd? Heb namelijk een Nederlandse 98 versie die ik op een oud bakje het geinstalleerd maar wil er ook een office opzetten, maar weet niet zeker of dit een nederlandse of engelse is!
Ansich zou dat niet moeten gebeuren. Wel zou het kunnen gebeuren dat Office bepaalde Windows componenten vervangt door nieuwere versies die in het Nederlands zijn en dat hierdoor je systeem deels van taal veranderd ;)

Daarom is het altijd verstandig om Nederlandse MS software die flink zouden kunnen ingrijpen op het onderliggende OS te installeren op een Nederlands OS en zo ook met de Engelse versies.

Wel kun je in de eerste stappen van de Setup vóórdat Office wordt geinstalleerd heel makkelijk controleren welke versie je nu eigenlijk aan het installeren bent... erg handig om eventuele narigheid te voorkomen ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• mindcrash

mindcrash

Rebellious Monkey

DataBeest schreef op 04 oktober 2004 @ 15:56:
Als je een Windows component met Nederlandstalige resources (teksten dus) vervangt door een Engelstalige variant (of vice versa) dan kan het zijn dat het deel binnen Windows wat van die resources gebruik maakt van taal veranderd. Ik heb hierdoor weleens een gedeeltelijk Nederlandse/Engelse Windows 9x versie gezien (Engelse IE op Nederlands OS bijvoorbeeld) ;)

In Windows 2000 en XP tot nu toe echter niet, dus wellicht dat ze daar wat meer controles e.d. hebben ingebouwd ofzo...

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Wat je wel weer kan bv met engelse office, is met proofing tools cd tje NL of welke taal je ook wilt de gramatica checker files installeren in het nederlands.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Pagina: 1