Processorgebruik geluidskaart PCI of ISA

Pagina: 1
Acties:

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:14
Ik heb al even gezocht maar heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden.

Volgende is het geval; ik wil graag een MP3 pc maken maar ik heb er nog geen geluidskaart voor.
Nou zijn de spec's niet bijzonder hoog dus ik dacht een geluidskaart te kopen die zo min mogelijk processorgebruik heeft.
Een geluidskaart met Line-in, Line-out, MIC en hoofdtelefoon aansluiting is trouwens voldoende.
Nou is het een oud moederbord wat ook nog twee ISA sloten heeft, nou vroeg ik me af wat nou het minst processorgebruik heeft, ISA of PCI en zijn er ook geluidskaarten die zowieso al alles onboard doen, dus minder processor gebruik heeft. (naar mijn weten zijn het namelijk allemaal software-kaarten)
PC:
AMD k6 2 - 550
256 mb ram
Asus p5a-b moederbord

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Voor een K6/550 maakt het CPU gebruik van een geluidskaart niet veel uit tijdens MP3 spelen.
Om problemen te voorkomen ging ik voor een PCI geluidskaart (SB 128 PCI of Live Value is genoeg).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

-ET-

Phone Home

Wat je kan doen is kijken of je een soundblaster AWE 64 op de kop kan tikken.

Dit is een ISA kaart maar wel met een hele goede geluidkwaliteit. Iets wat met de PCI 128 niet altijd is.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Goed punt, ET !

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:14
-ET- schreef op 04 oktober 2004 @ 13:46:
Wat je kan doen is kijken of je een soundblaster AWE 64 op de kop kan tikken.

Dit is een ISA kaart maar wel met een hele goede geluidkwaliteit. Iets wat met de PCI 128 niet altijd is.
Aha, ik ga op zoek.

Verwijderd

of een AWE 32. Een kanon van een kaart (vooral qua lengte). Ondertussen zal je voor dergelijke kaarten wel bijna een antiquair moeten zoeken ;)

processorgebruik zal volgens mij niet veel verschil maken, als de CPU meer als 133Mhz is toch niet
Pagina: 1