Alternatief voor veranderen A-record

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 00:31

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik heb een virtual server met daaraan als hoofddomein "x" gelinkt. Op dezelfde server draaien een aantal andere domeinen die doorverwijzen naar het zelfde domein met een map erachter (x/y).

Mijn opdrachtgever wil het hoofddomein nu doorlaten verwijzen naar een andere site. Ik moet nu de A-records in mijn dns instellingen aanpassen. Echter als ik die aktie uitvoer verwijzen alle andere url's ook naar dat ip adres om dat ik de domeinnaam van "x" in alle scripts heb gebruit en niet een doorverwijzing heb gemaakt naar het ip adres van de server.

Om alle script aan te passen is een heel karwei en mijn vraag is dat ook of het mogelijk is een andere oplossing te gebruiken.

Ik heb al geprobeerd een access bestand te maken en gewoon een doorverwijzing vanuit de html pagina echter werken beide oplossingen niet.

De server waar de site naar toe moet verwijzen pikt dat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick2001 op 04-10-2004 13:25 ]

Pura Vida

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Nodig Kickje..

Pura Vida

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Hardcoded adressen zijn nooit goed. Pas in ieder geval je scripts aan om 't uit een variable te halen.

Verder begrijp ik je probleem nog niet echt. Leg het nog eens uit en gebruik daarbij dan ook de echte domeinnaam zodat we wat meer inzicht kunnen krijgen in de situatie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Het gaat om het domein www.jm-online.nl die staat nu op 213.x.x.x (bijv)
Het domein is het hoofddomein van 213.x.x.x

Nu heeft de eigenaar van die zaak een nieuwe site laten bouwen en die staat kom op een andere server te staan 243.x.x.x

De host van die andere server heeft mij gevraagd de a-records van mijn huidige server aan te passen en die door te verwijzen naar 243.x.x.x

Als iemand na de aanpassing naar www.jm-online.nl gaat komt ie dus uit op 243.x.x.x en die kijk naar de hostname en opend de juiste site.

nu kan ik dat wel aanpassen maar op de huidige server lopen nog een aantal sites die verwijzen naar www.jm-online.nl/mollys bijvoorbeeld...

En ik heb weinig zin om al die scripts allemaal aan te passen, vandaar mijn vraag of er een andere mogelijkheid is de gewenste situatie te creeren zonder de a-records aan te passen.

Pura Vida