Toon posts:

Connect3D USB 2.0 Drives 256mb...bootable of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben in het bezit van deze USB stick (klein, zilver, even breed en dik als de usb aansluiting zelf). Op deze drive heb ik met o.a. de HP utility geprobeerde deze drive bootable te maken, maar dat lukt niet echt. De PC en laptop waar ik het op heb geprobeerd ondersteunen beide "boot from usb", maar e.e.a wil niet werken :(
Heb DOS systeembestanden gepbrobeerd, Knoppix en nog wat andere linux distro's die voor een USB stick zijn, maar geen van allen doet het tot nu toe :(

Kan het zo zijn dat er van deze drive gewoon NIET te booten valt of is in principe elke usb stick bootable te maken?

Hier de link naar mijn USB drive:
http://www.connect3d.com/products/other_USB2.htm

Molski

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-03 22:26

Silentpuma

To much mind...

Bij mij weten zijn niet alle USB-sticks per definitie bootable.. Als je het ook al met die HP utility hebt geprobeert vrees ik dat je net zo'n unbootable stickie te pakken hebt..

Use the Search Luke...

Verwijderd

Ik heb zelf ook een usb memory stick en maar 1 moederbord wilde bij mij booten vanaf de usb stick dus als je denkt dat je je floppy overboord kunt gooien heb je het goed mis. Ik weet niet hoe het zit met de meest recente borden (amd64, intel915).

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat de stick die ik heb in 2 verschillende verpakkingen werd verkocht in de winkel, sticks waren exact hetzelfde. Op het doosje van de stick die ik niet heb staat dat deze bootable is....maar op het doosje wat ik heb staat dit niet. Volgens de verkoper waren ze exact hetzelde, nou ja dan mag hij het een keer proberen en anders ruil ik hem om voor de stick die in de andere verpakking zit, waar WEL op staat dat die bootable is :)