Toon posts:

Sata kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb het volgende systeem.
MSI k8n neo platinum
AMD athlon64 3400+
2x512 MB OCZ platinum rev. 2
250 GB maxtor diamondmax 10 serial ata

Ik heb problemen met het booten, soms boot ie normaal, maar meestal blijft ie hangen tussen de memtest en de ide test.
Na wat zoeken op dit forum leek iemand met gelijkaardig probleem oplossing gevonden te hebben door de sata kabel wat te verleggen.
Deze mag zoals ook beschreven in de manual van het mobo niet in een hoek van 90 graden liggen.
Maar nu is de vraag, wat bedoelen ze met die hoek? Bedoelt men een echte hoek, of geldt dit ook als de kabel via een boog toch nog een 90 graden hoek maat? Want dan is het mijns inziens echt moeilijk om dit te vermijden. Ik heb de antec sonata kast, en de uitgangen van de hd zitten daar vrij kort tegen de zijwand, waardoor je direct moet zakken met de kabels en volgens mij altijd +/- 90 graden buigt.
Iemand hier ervaring mee?

THX!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
denk een hoek tegen het knikken ( kabelbreuken )

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-03 22:26

Silentpuma

To much mind...

Hm, denk dat ze bedoelen dat je er geen scherpe bocht in mag maken. Ik heb een RAID 0 SATA config en die heb ik zelfs 180° op elkaar gebogen om maar ruimte te besparen, dus aan de kabels zal het niet liggen denk :)

Je zou in de BIOS nog eens kunnen kijken hoe de boot-volgorde is en eventueel SATA/IDE aansluitingen die niet gebruikt worden uitschakelen, wil ook wel eens werken. En wie weet geeft een BIOS-update wel uitkomst, suc6! :)

Use the Search Luke...