[XP SP2] Werkbalk Snelstarten weg na iedere reboot

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Na iedere reboot is de werkbalk Snelstarten/Quicklaunch verdwenen uit mijn taskbar. Is er een manier om dat ding vast te zetten?

Ik heb de search al gebruikt en heb gezien dat een stuk spyware, genaamd Blazefind, dit probleem veroorzaakt, maar ik heb al verschillende anti-spywaretools gedraait, maar deze konden niks vinden.

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
euh rechtermuis op je taakbalk en dan taakbalk vergrendelen aan zetten

• mjszwo
  • Niet online
Cyrus-The-Virus schreef op 04 oktober 2004 @ 12:38:
euh rechtermuis op je taakbalk en dan taakbalk vergrendelen aan zetten
Nope, that doesn't do the job... Volgens mij is die optie er alleen voor om te zorgen dat je de werkbalken niet perongeluk kan verslepen.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

Misschien overbodig, maar de blazefind is de aanpassende factor. Zou je niet blazefind willen weghalen, ipv een windows mogelijkheid willen vinden die blazefind neutraliseerd. Blijkbaar werkte dit al niet.

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
maar hij zegt dat de diverse scanprogrammas het niet kunnen vinden.

hijyackthis trouwens ook niet? ik roep zomaar wat hoor, dit is meestal de prog die ik gebruik i.s.m. ad-aware (met alle plugins)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

3 tools voor je: Spybot S&D, Ad Aware en Hijackthis (wel allemaal ff updaten voor de scan he ;))

Als het daarmee nog niet opgelost is zou ik maar eens je startup list handmatig doorspitten op rare entries, je processenlijst in Taskmanager op vreemde processen en de standaard Windows bestanden (explorer.exe, iexplore.exe, userinit, winlogon etc. etc.) checken of het nog wel een Microsoft versie betreft :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• mjszwo
  • Niet online
limoentje schreef op 04 oktober 2004 @ 14:09:
3 tools voor je: Spybot S&D, Ad Aware en Hijackthis (wel allemaal ff updaten voor de scan he ;))

Als het daarmee nog niet opgelost is zou ik maar eens je startup list handmatig doorspitten op rare entries, je processenlijst in Taskmanager op vreemde processen en de standaard Windows bestanden (explorer.exe, iexplore.exe, userinit, winlogon etc. etc.) checken of het nog wel een Microsoft versie betreft :)
Die tools heb ik allemaal al geprobeerd, en ik heb SFC uitgevoert om te scannen op niet-originele systeembestanden, maar het probleem blijft nog steeds...

In de taskmanager staat ook totaal niets dat er niet zou moeten staan.

• Bulleteater
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2023
ik heb windows xp maar wel gewoon sp1 en ik zit met hetzelfde probleem (ongeveer). Bij mij is het zo als ik reboot dat dan mijn startbalk weer helemaal anders is dan toen ik windows af ging sluiten. bv:
* ik had een dubbelregelige balk en die wordt na de reboot weer enkel
* de balk verspringt van vergendeld naar onvergrendelt
* de afmetingen die ik heb gegeven voor snelstart en voor programm's veranderen ook.

Ik heb ook alle programma's als adware enzo geprobeert maar helaas mogt niks baten......

*k heb 1 oplossing :P je pc gewoon niet uitzetteh :P *
Pagina: 1