Toon posts:

Video verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop sowiso dat dit het meest aansluitende onderdeel van het forum is voor mijn vraag, anders moet hij maar verplaatst worden naar het goede gedeelte.

Ik heb een vraag over het verkleinen van een zelfgemaakte film.

Ik speel online games, en nu willen we een 'fragmovie' maken, hierbij komen mooie kills van spelers in een .avi bestand achter elkaar.

Als je dit voor het eerst opneemt en er bestanden van maakt is het enorm veel ruimte (vele gigabites). Dit kunnen we verkleinen door het met het programma VirtualDub een codec eroverheen te doen en er een goede kleinere movie van maken.

Ik vroeg me af wat de beste manier is, om de qualiteit scherp te houden, rond de 720x480 pixels en een zo klein mogelijk bestand ervan te maken.

Het zou enorm helpzaam zijn als jullie me een beetje konden helpen om dit voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt _/-\o_
CrossY

• Corona Extra
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 15:59
Al op http://www.doom9.org gekeken? staan erg veel guides voor dit soort dingen.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
zie idd doom9.org. Het is vooral een kwestie van veel dingen proberen, verschillende bitrates/resoluties. Zo heb ik het zelf ook gedaan. Kost heel veel tijd, maar het resultaat is er ook naar, en je hebt ervaring van welke bitrates voor wat voor soort filmpjes kunnen. Zelf doe ik veel met dvd compressie, en bij tekenfilm kun je bijv een lagere bitrate kiezen.

Zelf veel uitproberen dus. Suc6 ;)