Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Bestanden overzetten mislukt

Pagina: 1
Acties:
  • 2.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
heb de pc nieuw geinstalleerd en van te voor de tool bestanden en instellingen overzetten gebruikt.
Ik had alles op mijn D partitiie geplaatst.
Maar nu, na het nieuw installeren herkend hij het bestand niet.
De fout zit er waarschijnlijk in dat ik niet lang genoeg gewacht heb bij het overzetten van de bestanden, er was wel een dialoogvenster waarin stond dat het overzetten klaar was, maar het beeld was nog wazig( jullie weten wel die situatie dat je geen knoppen in het venster kunt bedienen.
Ik heb wel 2 bestanden in de map staan, waarvan er eentje zo'n 950.000kb groot is.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?
Sorry dat ik niet kan zeggen wat ik tot nu toe gedaan heb, maar ik kan ff niet meer normaal denken op het moment, ik ben er misselijk van...

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij deugt het status bestand niet, dat is maar 1 kb, kan iemand iets met deze info?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat is volgens mij het probleem niet. Het status bestand is hier ook heel klein (< 1KB)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:23
Ik heb nu hetzelfde probleem
Ik heb een schone install gedaan, en heb van tevoren alle instellingen van alle gebruikers gebackupt via "wizard bestanden en instellingen overzetten", bij alle 5 gebruikers is dit goed gegaan echter:
Nu wil ik alle gegevens weer terug zetten en nu krijg ik deze melding:
"op de door u aangegeven lokatie bevindt zich geen opgeslagen informatie.
Geef en geldig pad in het invoervak op"

Ik kom er niet meer uit, is er iemand die hetzelfde gehad heeft en dit opgelost heeft, of is er iemand die weet hoe ik de bestanden toch kan uitlezen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke bestanden staan er allemaal op die lokatie waar die files staan?
Kan je de lokaties misschien handmatig openen? :)

• theshatter
elevator schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:25:
Welke bestanden staan er allemaal op die lokatie waar die files staan?
Kan je de lokaties misschien handmatig openen? :)
In de map usmt2.unc staan img00001.dat en een bestand met de naam status.
En het .dat bestand is vrij groot (tussen 100 en 2000 mb)

[ Voor 9% gewijzigd door theshatter op 25-02-2005 20:43 ]

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zie voor een oplossing: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topicx1153-0.html
De benodigde tool: http://www.geocities.com/bbacle2003/
Let op: ik heb 't niet getest, dus of het werkt weet ik niet. De tool is ook niet officieel gesupport door MS.

Verder heb ik begrepen dat je voor het terugzetten alleen moet browsen naar de folder "usmt2.unc", maar níet dieper moet gaan (het bestand IMG*.* selecteren ofzo) want dat werkt niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Dr. Bean op 25-02-2005 22:15 ]

• theshatter
Bean schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 22:12:
Zie voor een oplossing: http://www.bleepingcomputer.com/forums/topicx1153-0.html
De benodigde tool: http://www.geocities.com/bbacle2003/
Let op: ik heb 't niet getest, dus of het werkt weet ik niet. De tool is ook niet officieel gesupport door MS.

Verder heb ik begrepen dat je voor het terugzetten alleen moet browsen naar de folder "usmt2.unc", maar níet dieper moet gaan (het bestand IMG*.* selecteren ofzo) want dat werkt niet.
Bedankt voor de link.
Ik ben nu aan het proberen om alles met fastconv terug te krijgen. Alleen werken de instellingen uit de link bij mij niet. Maar ik ben op de goede weg

• theshatter
Ik kom er niet uit, ik ben ook niet echt handig met de opdracht prompt
Ik voer deze regel in (ik heb trouwens ook al HEEL VEEL andere mogelijkheden geprobeerd):

d:\fastconv /s: d:\a /d: d:\b

Hierbij staan de bestanden in d:\a

Maar alles blijft zonder resultaat
Ik snap ook niet meer of ik nu wel of dubbele punten moet gebruiken, wel of geen aanhef.
Hier is het programma te vinden: http://www.geocities.com/bbacle2003/
Is er iemand die het wel snapt?

• Dr. Bean
  • Niet online
In de map UMST2.UNC, die gecreëerd wordt bij de Files and Settings Transfer Wizard, bevinden zich doorgaans 2 bestanden: IMG00001.dat en het bestandje 'status'. Per user zal een nieuw bestand worden aangemaakt, voor zover ik zie, die dan bv IMG00002.dat zal heten.

Gesteld dat de map UMST2.UNC op de volgende locatie staat: "D:\FSTW", en je de bestanden naar "D:\EXTRACT" wil uitpakken, krijg je de volgende commandregel:
<fastconv /S:"D:\FSTW\USMT2.UNC" /D:"D:\EXTRACT">
Let op de quotes, het is handiger om die er omheen te zetten. Wordt ook aangegeven in de handleiding. Geef dus de map aan, en niet het bestand!
Dit commando zorgt ervoor dat álles in die .dat file wordt uitgepakt naar d:\extract. Als het niet beschadigd is...

Mocht het nu zijn dat je aangegeven hebt dat de bestanden op een removable drive staan, dan zul je het volgende vantevoren moeten doen:
<rmv2opq.exe /S:"D:\USMT2.UNC\IMG00001.dat" /D:"D:\EXTRACT"> (geef hier dus het bestand aan, en niet de map!)
Hierbij wordt het bestand 'omgezet' naar een normale .dat file. Er zal een nieuwe map UMST2.UNC worden aangemaakt, ónder D:\EXTRACT. Hierna kan dus fastconv gedraaid worden.

Bovenstaande bestanden zijn te krijgen op de volgende locatie: http://windowsxp.mvps.org/utils/FASTConv.zip

[ Voor 22% gewijzigd door Dr. Bean op 01-03-2005 20:02 . Reden: Even wat verduidelijking... ]

• theshatter
Ik gebruik nu het volgende commando:

fastconv /s:"d:\a" /d:"d:\b"

d:\a is de locatie waar img00001.dat staat evenals het statusbestand. ik heb het ook geprobeerd zonder het status bestand.

d:\b is waar ik de uitgepakte bestanden wil hebben

Ik krijg nu de melding: source store is invalid

• Dr. Bean
  • Niet online
theshatter3 schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 20:08:
Ik gebruik nu het volgende commando:

fastconv /s:"d:\a" /d:"d:\b"

d:\a is de locatie waar img00001.dat staat evenals het statusbestand. ik heb het ook geprobeerd zonder het status bestand.

d:\b is waar ik de uitgepakte bestanden wil hebben

Ik krijg nu de melding: source store is invalid
Bij Fastconv moet je de locatie van de map USMT2.UNC opgeven, niet de directe locatie van het bestand. Lees mijn vorige reply nogmaals.
/edit: lees ik het nu goed, en geef je de bovenliggende map aan?
Dan heb je kans dat het *.dat bestand geconverteerd moet worden, dmv de andere tool.
/edit2: nog even zitten testen: die foutmelding krijg je bij het aangeven van het *.dat bestand zélf. Dus <fastconv /s:"d:\USMT2.UNC\bestandsnaam.dat" /d:"nieuwelocatie". Dat moet dus niet, 'bestandsnaam.dat' moet je niet opgeven.
De naam van USMT2.UNC kan misschien wel anders zijn, dat weet ik niet, maar ik weet niet of er nog voorwaarden aan de naam van dat bestand zijn (misschien verplicht een extensie?)

[ Voor 44% gewijzigd door Dr. Bean op 01-03-2005 20:36 ]

• theshatter
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, gelukt
De mapnaam moest USM2T.UNC zijn anders werkt het niet.

Maar hoe krijg ik outlook goed aan de praat ?
Ik heb nu eenvoudigweg alle bestanden die betrekking hebben op outlook gekopieerd, maar nu heb ik niet mijn oude instellingen en mail terug.

• Dr. Bean
  • Niet online
waar heb je het héén gekopieerd? Fastconv zet nml in de 'restore-locatie' alle bestanden, in precies dezelfde structuur neer.
Dus als je nu zorgt dat je het restored naar bv de D-schijf, dan zie je daar een map staan met de naam C_, waarin oa een 'documents and settings' staat.
bv in de map C_\documents and settings, staat een map, genaamd 'Bean'.
Maak een user 'bean' aan (vanuit je administratoraccount) kopieer die map 'Bean' naar je c:\documents and settings, en log eens in...dat zou moeten werken.
Zorg uiteraard wel dat je niet de usernaam in gebruik hebt die je uiteindelijk wil gaan gebruiken (anders gaat 't mis: bepaalde bestanden zijn in gebruik) Mocht je dat wel doen, en je krijgt geen vreemde meldingen na de kopieslag, dan zul je sowieso opnieuw in moeten loggen, zodat de PC de settings overneemt.
/edit: ohja, nog vergeten te melden: niet alleen de bestanden die je dénkt nodig te hebben, moet je kopieren, ook een aantal 'settings' bestanden. Denk bv aan je registerinstellingen: die vertelt Outlook uiteindelijk welke bestanden wáár staan, en hoe ze gebruikt moeten worden.
Dus het beste is de complete map mee te nemen...

[ Voor 68% gewijzigd door Dr. Bean op 01-03-2005 21:15 . Reden: ik blijf editten...aargh :D ]

• theshatter
ik heb idd eerst alles van de user gekopieerd naar de oude locatie, echter:

Krijg ik bij het opstarten van outlook: kan outlook niet starten
snel start balk verschijnt niet, en is ook niet terug te krijgen

Kopieer ik iedere keer een stukje (dus alleen quick start map, en daarna de outlook map) dan werkt alles wel, echter dan is outlook "leeg"

• Dr. Bean
  • Niet online
Hm...dat zou dan al te maken moeten hebben met de SID...omdat het een nieuwe installatie/nieuwe PC is, krijgt een user een andere SID toegewezen. Houdt in dat-ie in principe je registerbestand niet 'accepteert', en opnieuw wil beginnen.
Het komt omdat je de bestanden niet op de normale manier teruggezet zijn. Door de import-actie van het bestand, via de wizard, loopt dat wel goed.
Je hebt nu als probleem dat het bestand corrupt was, en dus niet zomaar op een 'normale manier' gebruikt kon worden. Fastconv is een laatste redmiddel, om iig je bestanden terug te krijgen,
Je zult dus alles weer opnieuw moeten configureren.
Pagina: 1