Op mijn werk heb ik een PPTP server (pptpd 1.1.4-b4) opgezet met MPPE-128 bit encryptie (ppp 2.4.2-5.1). Lijkt mij veilig genoeg. Verder is Samba als PDC geinstalleerd met ldap-authencatie. Elke werknemer heeft dus een eigen login, met verschillende rechten voor de shares. Dit alles is geinstalleerd op een Redhat 9.0.
Nu wil ik dus dat de PPTP server ook met LDAP authenticeert. Ik heb gelezen dat het mogelijk is om in chap-secrets een ldap query op te geven. Ik heb geen idee wat voor Radius server ik dan moet installeren, en wat de ldap query dan precies moet zijn.
Naar mijn weten zit in de ppp 2.4.2 een radius plugin.
Mijn vraag is dus, wie heeft er ervaring met pptpd en ldap en zou dit kunnen vertellen wat je er voor moet instellen en installeren.
Alvast bedankt
Nu wil ik dus dat de PPTP server ook met LDAP authenticeert. Ik heb gelezen dat het mogelijk is om in chap-secrets een ldap query op te geven. Ik heb geen idee wat voor Radius server ik dan moet installeren, en wat de ldap query dan precies moet zijn.
Naar mijn weten zit in de ppp 2.4.2 een radius plugin.
Mijn vraag is dus, wie heeft er ervaring met pptpd en ldap en zou dit kunnen vertellen wat je er voor moet instellen en installeren.
Alvast bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 08:37 ]