Toon posts:

3COM / IRQ-probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakers,

Heb dus ff een probleem: Ik heb een gedeeltelijk nieuw systeem gebouwd:

-Abit BF6
-Oude S3Virge PCI
-Helios Voodoo2
-3com 3C509B-TPO in PnP-mode
-SB pci-64V

Steeds als ik de SB erin zet, geeft mijn 3Com-kaart een probleem. Ik kna er dan niets meer mee. Kan het dat dit een probleem is met de IRQ-toewijzing(?), en hoe los ik dit op?

Thanx

Verwijderd

Topicstarter
BDW:

De 3COM is een ISA-kaartje

Verwijderd

Je moet eerst kijken bij de divice manager of bij system info (onder windows system tools) welk probleem je hebt.
Ze kunnen je vertellen of het IRQ, of een I/O adres probleem is. Ook kun je zien welke bronbnen nog vrij zijn. Dan kun je m.b.v. de 3com software de instellingen van je netwerkkaart veranderen (geen Pnp meer) en dan ben je er van af.

Succes :)

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

En als je niet genoeg IRQ's meer over hebt kun je com-poorten ofzo uitzetten..(als je die niet gebruikt natuurlijk ;) )

Verwijderd

Als ik mijn sound on board initialiseer, dan komt i op dezelfde irq als mijn 3com kaastje(chello). Ik kan in apparaatbeheer de irq's niet handmatig aanpassen, wat moet ik doen?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 309 TP en ik weet dus dat je daar m.b.v. software een heleboel kunt instellen. Van andere kaartjes weet ik dat niet. In windows veranderen van IRQ's enzo heeft geen zin. Daarmee verander je de instellingen van de hardware niet!!! Je veroorzaakt alleen dat windows je kaart misschien niet meer ziet.

Verwijderd

een 509 en geen 309 TPO natuurlijk
(zie vorig bericht)

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
je moet inderdaad ff goed kijken naar al die irq instellingen van de sb en de 3com
is heel vaak een probleem
soundblaster en 3com's houden niet van elkaar ( alhoewel ik er toch twee 3com's en 1 sblive in heb liggen :) )

.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Misschien staat het er al maar Opera laat maar 3/4 draad zien :(

Groenmannejte: wat je het beste kan doen is met de config util die bij die kaart hoort de pnp uitzetten en in je bios IRQ 10 reserveren. PnP werkt niet goed met die kaart.

Maxx: jij kan het beste die kaart in een ander pci slot duwen. Vaak ziitten de IRQ's van die onboard dingen verbonden aan een bepaald PCI slot, misschien dat hij dan op een vrije komt te zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanx,

Enige probleem is dat ik dat proggie niet heb. Kan iemand mij dit ff in zijn geheel ICQ-en of mailen ofzo? Of is dit ergens op het net te vinden?

Zou wel fijn zijn.

See ya,

Groen Mannetje

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Staat op etherdisk 2, kan je gewoon bij 3com krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Zal es ff gaan zoeken!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt :) :) :) :) :) :) :) :)

Thanx everybody,

PS: Deze thread mag gesloten worden!!!!!
Pagina: 1