Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Internet valt uit icm telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een regelmatig terugkomend probleem met mijn internet/router. Wanneer wij thuis gebelt worden valt het internet uit en moet ik de router opnieuw aan/uit zetten om weer verbinding te krijgen.

Wanneer iemand aan de telefoon zit en ik zet de router aan/uit dan valt de telefoonverbinding weg. Soms gaat dit probleem weer voor enkele weken/dagen weg maar komt dan opeens weer voor enkele dagen terug.

- De router zit aangesloten op een 100mbit switch. Probleem vindt plaats bij alle computers thuis dus ligt niet aan een pc
- Verbinding loopt via NT1 kastje naar de Router
- De telefoonverbindingen lopen via een Quatrovox (die aangesloten zit op de NT1 via een splitter waar ook de router op zit)

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Splitter zit wel tussen hoofdaanluitpunt en NT1 in?
Zoals ik je verhaal lees, lijkt het alsof je de splitter tussen NT1 en modem/quattrovox hebt geplaatst.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je heb waarschijnlijk de splitter verkeerd aangesloten. Vanuit de plek waar de telefoonlijn binnenkomt krijg je eerst de splitter en dan het NT1 kastje. Let erop dat er geen NT1/telefoon voor de splitter zit.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-11 09:14

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Door een logische probleem analyse had je zelf ook de conculsie kunnen trekken dat er iets niet goed gaat bij de scheiding van signalen adsl - isdn, wat betekend dat je de adsl installatie niet goed hebt gevolgt zoals aangegeven is in de documentatie welke meegeleverd wordt bij je adsl installatie pakket.
But then again, wie leest er nog een handleiding tegenwoordig |:(

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Het is inderdaad je splitter die moeilijk doet,

Let er dus op dat er geen toestellen meer voor je splitter zitten, en ook geen quatro voxen of nt1 kastje,

Het moet dus zijn KPN kabel -> splitter -> NT1 kastje -> Quatro Vox
-> ADSL Modem

Let er ook op dat je natuurlijk de goede poorten op de splitter gebruikt, als alles toch goed zit moet je ff bellen voor een nieuwe splitter.