Toon posts:

Advies gevraagd netwerk hard disks

Pagina: 1
Acties:
  • 1.217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Ik hoor steeds meer over hard disks welke je in het netwerk kunt hangen en bijvoorbeeld heel makkelijk kunt gerbuiken om informatie in een netwerk te delen of als back-up oplossing. Nu ken ik twee merken die zo'n oplossing hebben, namelijk:

buffalo : http://www.buffalotech.co...cat=LIN&itemID=hd-h120lan

asus: kan ik geen URL van vinden

Kan iemand mij de kwaliteit van deze producten vertellen en of er nog meer merken zijn die een dergelijke oplossing bieden.

Alvast bedankt

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Of er meer merken zijn die dit soort zaken verkopen kun je natuurlijk makkelijk zelf uitvinden. Wat heb je zelf al gedaan om meer info te vinden? Zelfs hier op GoT vind je genoeg info als je de search had gebruikt:

Alleen HD in een netwerk hangen???

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op 04 oktober 2004 @ 12:00:
Of er meer merken zijn die dit soort zaken verkopen kun je natuurlijk makkelijk zelf uitvinden. Wat heb je zelf al gedaan om meer info te vinden? Zelfs hier op GoT vind je genoeg info als je de search had gebruikt:

Ik heb er zelf ook wel wat over gevonden dat is niet het probeem. Echter kom ik nergens ervaringen tegen

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Zoek eens op Network attached storage, zo heet die technologie namelijk.

Je kan natuurlijk ook een FreeBDS-machientje (bijvoorbeeld) aan je netwerk hangen :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 04 oktober 2004 @ 12:00:

Heb je ook gezien hou oud dat topic is ?! Toen bestonden de dingen die hij bedoelt nog lang niet....

@TS : kijk hier eens : http://www.maxtor.com/por.../External%20Hard%20Drives
of in de winkel : http://silverapp1.mycom.n...=HAR&productGroupCode=HDE

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 13:12 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:11:
[...]

Heb je ook gezien hou oud dat topic is ?! Toen bestonden de dingen die hij bedoelt nog lang niet....
Heb je de informatie wel gelezen dan? Overigens geeft google al voldoende tests etc weer, zoals http://www.tecchannel.de/hardware/1411/

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vilenin schreef op 04 oktober 2004 @ 13:05:
Zoek eens op Network attached storage, zo heet die technologie namelijk.
Da's een iets andere techniek dan hetgeen de TS bedoelt denk ik ;) Voorzover ik begrijp, wil hij enkel een externe harddisk met een RJ45 aansluiting, zodat je de HDD gewoon op een LAN/switch/netwerkkaart etc kunt aansluiten.

Wel, hierover is wel het e.e.a. op te googlen:
[search=external harddisk lan]
[search=external harddisk rj45]

:)

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
De enige schijf die ik ken die je direct op je lan aansluit, zijn de NetDisk's van Ximeta.

Verder is er nog...

Asus WL-HDD
Linksys NSLU2

Dat is het ongeveer. Ga even lijstje moeten aanleggen met al die producten. Ze schieten nl. als paddestoelen uit de grond. :)

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Momenteel is dit mijn +- complete lijstje van netwerkopslag op consumenten niveau:

Linksys NSLU2
Ximeta NetDisk
Buffalo HD-120LAN
Asus WLL-HD
Netgear WGT-634U
WL-500g

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 15:12
Allnet ALL6200
longshine heeft er ook zo een

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-03 16:18
Tom_G schreef op maandag 04 oktober 2004 @ 18:28:
Momenteel is dit mijn +- complete lijstje van netwerkopslag op consumenten niveau:

Linksys NSLU2
Ximeta NetDisk
Buffalo HD-120LAN
Asus WLL-HD
Netgear WGT-634U
WL-500g
je mist deze nog.

Hij is deze week in de aanbieding bij het office centre voor 229 ex BTW dus 272,51 incl BTW en office centre is zover ik weet de enige die het aanbied in nederland. Heb hem net gekocht en werkt perfect.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 08:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Heeft iemand ervaring met een van bovengenoemde apparaten? Hoe zit het met de snelheden en met de mogelijkheden om rechten in te stellen?

/dev/null

• sweetdude
ik kan je alleen info geven over de iomega networkdrive.

Je hebt keuze uit 120 160 en 250GB
zover mij bekend is Office centre de enige die ze op het moment aanbied en dan alleen de 160GB versie die ik ook heb. Hij werkt zeer simpel je sluit de stroom en netwerk kabel aan en drukt op de power knop. De schijf start dan op en krijgt via DHCP een IP toegewezen die je dan netzoals iedere andere schijf op het netwerk kunt mounten in windows.

De schijf kan via een browser benaderd worden waar een soort embedded linux op staat. In deze webinterface kun je enkele zeer simpele functies uitvoeren:

Password:
Change the password used to access these Device Settings.

Date and Time:
View/Change the date and time used by this device.

Network Name:
View/Change the name of this device on the network.

Language Settings:
Change the language used for these options.

Tips and Troubleshooting:
View online troubleshooting and resources.

Network Settings:
View/Change the network settings for this device.

Format:
Format your Iomega Network Hard Drive and erase all its contents.

Factory Defaults:
Reset all Device Settings to the factory defaults.

Firmware Update:
Update the firmware for your device.

Drive Identification:
Identify each Iomega Network Hard Drive on your network.

De schijf wordt in Windows XP herkend als zijnde NTFS en heeft een capaciteit van 150 echte Gbytes. Verder kun je gewoon met windows gebruikers rechten geven in verschillende mappen. Het is helaas niet mogelijk om de schijf te defragmenteren.

wat snelheden betreft ik haal zo'n 2,7Mbyte /sec op het netwerk (lees en schrijf snelheid). Mijn netwerk bestaat uit een linksys BEFSR41 Router waar de schijf en mijn pc en laptop zijn aangesloten met Cat5 bekabeling (alles is dus 100Mbit) netwerkkaart is van de pc een elcheapo realtek kaartje.

als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb hier ook een vraag over, want het is iets waar ik al lang naar op zoek ben. Ik gebruik alleen TCP/IP in mijn netwerk en geen Windows printer- of bestandsdeling. Kan ik de schijf dan wel mounten?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik denk het wel. Bestands- en printerdeling wordt namelijk niet gebruikt voor bestands- en printerdeling. Beetje vage naamgeving gewoon. Toen ik SP2 op al mn clients had geïnstalleerd werkte bestands- en printerdeling onderling nog gewoon, alleen RPC-toepassingen niet meer (bv. enkele tools van SysInternals zoals remote password changer, psshutdown, enz.). Toen ik bestands- en printerdeling aanzette werkte dat weer wel, maar bv. het mappen van een volumenaam aan een gesharede map (net use x: \\server\share) is altijd blijven werken, ongeacht of ik bestands- en printerdeling aan had staan.

Onder voorbehoud, maar wat ik schrijf is wat ik ervaren heb.

Bloed, zweet & koffie

• drfruit
  • Niet online
Vilenin schreef op woensdag 17 november 2004 @ 16:47:
Onder voorbehoud, maar wat ik schrijf is wat ik ervaren heb.
Thanx!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
d-link heeft ze ook, en op de site staat dat ie $80 is, dus dat zal wel niet veel hoger zijn als ie hier in nl te koop is

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• drfruit
  • Niet online
Inmiddels heb ik de Iomega 160 uitvoering. Hij ziet er fraai uit en werkt goed en stil, maar ik moest toch bestand- en printerdeling en Windows-aanmelding inschakelen om hem te zien. Nou ja, moet ik mijn firewall nog maar eens goed controleren...

• sweetdude
hoe zitten de transfer snelheden bij jou?

Bij mij en bij een kennis van me zijn ze ongeveer 3 tot 3,5 mbyte per seconde wat ik niet erg snel vind gezien het feit dat het theoretische maximum op 12 moet liggen. ik had dus toch verwacht om minimaal een snelheid van 6 to 8 mbyte te halen.

Verwijderd

Ik heb er inmiddels eentje gekocht: miskoop v/d maand :(

Ik raadt iedereen aan om ver weg te blijven van dit misbaksel want hij ondersteunt alleen EXT3 (Linux) en geen FAT32/NTFS.

Gevolg: je moet je schijf formateren en dan kan je 'm pas weer aan een PC hangen!!!

What's the fucking point van een EXTERNE drive die je na 1x aansluiten op dit apparaat alleen nog maar op dat apparaat kan gebruiken tenzij je 'm opnieuw formateerd!

Enne: externe toegang via Internet (staat letterlijk op de verpakking) is dus ook bullshit: dat staat nergens in de handleiding of elders uitgelegd: kan dus wel via een omweg enzo...

Conclusie: Linksys slaat de plank finaal MIS! (en ik ben 80 euro lichter)... :(

ps: het apparaat werkt via SMB, dus je kunt wel via het netwerk erbij, maar niet meer door de schijf direct aan je PC te hangen...

• drfruit
  • Niet online
sweetdude schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:10:
hoe zitten de transfer snelheden bij jou?

Bij mij en bij een kennis van me zijn ze ongeveer 3 tot 3,5 mbyte per seconde wat ik niet erg snel vind gezien het feit dat het theoretische maximum op 12 moet liggen. ik had dus toch verwacht om minimaal een snelheid van 6 to 8 mbyte te halen.
Precies wat ik ook haal, inderdaad is de snelheid nogal teleurstellend. Prima om een document op meerdere plekken beschikbaar te maken, maar een dvd'tje vanaf de netwerkdrive branden lukt niet eens op 4x.
Overigens blijkt dat ik bestands- en printerdeling niet nodig heb, alleen Windows-aanmelding is genoeg.
Pagina: 1