Ik heb een Windows 2003 machine, hier loggen meerdere gebruikers op in via Citrix op een Samba domein. Nu wil ik bepaalde rechten op de machine beperken voor alle gebruikers. Nu is dit goed te doen via de group Policy (gpedit.msc). Maar de meeste beperkingen die ik wil opleggen zijn te vinden onder "User configuration". Aangezien ik geen zin heb om voor iedere gebruiker apart dit in te gaan stellen vraag ik me af of het mogelijk is dit voor alle gebruikers van het domein te doen.
Bijna alles wat hierover te vinden is gaat over Active Directory, hier maak ik dus geen gebruik van. Ik ben dus opzoek naar een linkje of een uitleg hoe je de rechten kan beperken in deze opstelling. Het maakt mij in principe niet uit of ik de beperkingen in Citrix, Windows of op de Samba server opleg.
Bijna alles wat hierover te vinden is gaat over Active Directory, hier maak ik dus geen gebruik van. Ik ben dus opzoek naar een linkje of een uitleg hoe je de rechten kan beperken in deze opstelling. Het maakt mij in principe niet uit of ik de beperkingen in Citrix, Windows of op de Samba server opleg.
http://www.bonuszoeken.nl