Kruidvat Externe DVD-Writer

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125109

Topicstarter
Vanaf woensdag te koop in de Kruidvat voor 99€. Zie volgende link:

http://kruidvat-be-nl.liv...AGE&dataid=13340000000141

"External DVD Writer 8x8
USB 2.0 interface, disc capaciteit CD 74 min/ 650 MB 80 min/ 700 MB DVD 4.7 GB.
Ondersteuning van de volgende schrijfformats:
DVD-R, DVD+R, DVD-RW, DVD+RW, CD-R, CD-RW"

Iemand die weet of dit de moeite is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Zal vast de BTC DRW1108UI of DRW1008UI zijn. Die ligt ook nog wel bij de Trekpleister (= ook Kruidvat) over van de vorige actie namelijk ;)

http://www.btc.com.tw/english/2-2-dvd_rw.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 21405 op 04-10-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125109

Topicstarter
Zijn die okee voor 99€? En die 2 modellen ondersteunen blijkbaar geen dual-layer. Is dat een groot gemis? Alvast bedankt voor de snelle reply!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 125109 op 04-10-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 125109 schreef op 04 oktober 2004 @ 11:26:
Misschien die DRW1108UI dan, ja, aangezien dat een extern model is. Is die okee voor 99€? En dit model ondersteunt blijkbaar geen double-layer. Is dat een groot gemis? Alvast bedankt voor de snelle reply!
wmah €99 is imo niet echt duur.
En vind jij het een gemis dat het geen dual-layer brander is :?
Je kan met een duallayer branden, bepaalde schijfjes aan 2 kanten branden, dus 2 keer zoveel data op kwijt :)

* Outerspace zou het wel een gemis vinden :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
outerspace schreef op 04 oktober 2004 @ 11:28:
[...]

Je kan met een duallayer branden, bepaalde schijfjes aan 2 kanten branden, dus 2 keer zoveel data op kwijt :)

Je kunt niet bepaalde schijfes aan 2 kanten branden... Dual layer wil zeggen dat de zijde van de dvd uit 2 lagen bestaat.
Wat jij bedoelt is double-side. Double-sided dvd-/+r's zijn er ook (geweest) maar waren belachelijk duur en werden door maar enkele fabrikante gefabriceerd. De dual-layer schijfjes zijn op het moment nog behoorlijk prijzig, maar binnen nu en een jaar zullen die ook wel normale prijzen hebben.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

E-Vix

Nu met sneeuw!

outerspace schreef op 04 oktober 2004 @ 11:28:
[...]

Kennelijk heb jij dus nog nooit van een dual layer brander gehoord, of weet je gewoon absoluut niet wat het is.
Een dual layer brander gebruikt speciale dual layer DVD schijfjes. Hier zitten aan één kant twee lagen op waardoor je er ~9 GB op kunt schrijven in plaats van ~4,5 gb. Net zoals een echte DVD die je in de winkel koopt of bij de videotheek huurt.

Is de drive niet te flashen naar dual layer trouwens? Zou me niets verbazen namelijk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
dual layer schijfjes zijn ongveer 5-6 keer zo duur als een normaal schijfje. Dus lijkt het me niet echt een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 16:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

:X
wat ik bedoelde is idd double-side :D
Kennelijk heb jij dus nog nooit van een dual layer brander gehoord, of weet je gewoon absoluut niet wat het is.
ongefundeerde mening imho
Ik heb er wel van gehoord, anders zou ik hier niet reageren :)
en verder weet ik wat het is, alleen gaf niet het juiste voorbeeld. Het was inderdaad te makkelijk getypt , en niet nagedacht :)

En in mijn ogen zijn de schijfjes te duur. Maar ik zou de brander wel missen. Ik neem aan dat dual-layer schijfjes goedkoper word, en daarom meer zal worden gebruikt.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 04-10-2004 11:40 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

outerspace schreef op 04 oktober 2004 @ 11:39:

[...]
En in mijn ogen zijn de schijfjes te duur. Maar ik zou de brander wel missen. Ik neem aan dat dual-layer schijfjes goedkoper word, en daarom meer zal worden gebruikt.
Ik las laatst ergens (weet niet meer waar) dat Verbatim de enige is die ze produceert en nogal vertraging heeft met de productie van DL discs. De verwachting is inderdaad volgend jaar juli ofzo :(

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
der zijn nog genoeg andere die DL schijfjes maken je kan ze al kopen bij genoeg winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 16:04

KingCrash

Angry Rabbit

Iemand de brander al gehaald?
Ben eigenlijk wel benieuwd ik denk dat ik em even uit men werk ophaal vanmiddag.

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

waar gaat hettoch naar naar toe met deze wereld..

DVD branders tussen de tijgernootjes en de koffie-pad`s..

brrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Laatst online: 16:04

KingCrash

Angry Rabbit

Zerveza schreef op 06 oktober 2004 @ 12:40:
waar gaat hettoch naar naar toe met deze wereld..

DVD branders tussen de tijgernootjes en de koffie-pad`s..
<ot>
hehe.. ik kom nooit eigenlijk bij een kruidvat, maar hebben ze daar ook tijgernootjes,dan ga ik zeker ;)
</ot>
Het lijkt me een mooi spelertje, dual layer boeit me (nog) niet.Men oude brander is kapot, en extern is altijd handig voor aan de notebook.,

[ Voor 14% gewijzigd door KingCrash op 06-10-2004 12:44 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 08:02
Kan je deze dvd brander ook op een usb1.1 poort gebruiken. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 08:55
Gaat het nog steeds over dezelfde brander? Dit topic is nl. al oud, en ik zag inderdaad dat ze vanaf dinsdag een nieuwe brander te koop hebben.

Aansluiten op usb 1.1 zal wel gaan, al kun je dan misschien alleen op 1 x branden. Een externe cd brander kun je ook op usb 1 aansluiten en brandt dan op 4 x.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41343

Beatman schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:31:
Gaat het nog steeds over dezelfde brander? Dit topic is nl. al oud, en ik zag inderdaad dat ze vanaf dinsdag een nieuwe brander te koop hebben.

Aansluiten op usb 1.1 zal wel gaan, al kun je dan misschien alleen op 1 x branden. Een externe cd brander kun je ook op usb 1 aansluiten en brandt dan op 4 x.
Oud? Man , deze is van een paar maanden geleden... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

USB is ten allen tijde backwards compatible :)

Maar bedenk dat USB 1.1 tot maximaal 12Mbit gaat, vaak 10% lager door overhead, dat heb je overigens gewoon bij alle I/O bussen. Dat is dus maximaal 1,5MB/s, waarvan 0,15MB/s eraf gaat door overhead. Dan hou je 1,35MB/s over en dat is amper genoeg om op 1x te branden (1385KB/s) ..

Koop gewoon een USB 2.0 PCI controller, zie ook de Pricewatch :)

Verder is dit een compleet offtopic vraag en had je het antwoord met inzicht ook wel zélf kunnen uitvinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.