Toon posts:

HP Photosmart 945 of Kodak EasyShare DX7590

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs is mijn oude digitale camera gestolen :(
Ik had een HP Photosmart 850 waar ik toch wel heel tevreden mee was. Nu heb ik eens wat rondgezocht op onder andere dpreview.com en nu valt mij op dat er veel mensen klagen over de langzame autofocus van de Photosmart 945. Dit herken ik van de 850 dus ben er inmiddels redelijk aan gewend, maar toch zou het handiger zijn als dit sneller ging.

Nu zijn de verschillen tussen de twee camera's niet zo groot. Allebei 5 megapixel en veel zoom (de hp 8x optisch en de kodak 10 x optisch) en wat betreft prijs scheelt het ongeveer 100 euro. Dit zijn allemaal voordelen. Ik heb alleen nog maar een HP gehad dus ik weet niet beter. Maar nu is dus de grote vraag is HP vergeleken met Kodak een slecht merk of niet ?

Wat betreft mijn ervaringen met de HP 850 zou ik zeggen van niet ... maargoed ik weet niet beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 10:39 ]

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Waarom een 7590? Kun je beter voor de 6490 gaan, ze hebben allebei een 1/2,5" sensor, enkel de 7590 haalt er 1MP meer uit... Verder heeft de 7590 geen external flash sync en zijn ze verder geheel identiek.

Qua prijs zijn de DX6490 en de HP C945 ook meer gelijk. Ze staan beiden met €315 als laagste noteringen in de pricewatch. De 7590 kost een kleine 100 euro meer.

Hier een vergelijking van de specs @ DPreview.

[ Voor 47% gewijzigd door bbbrumbrum op 04-10-2004 10:59 ]

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-02 09:06
De HP850 vond ik zelf wat fijner in gebruik dan de 945 (die ik nu heb, voor de derde keer een nieuw exemplaar trouwens). Kan niet echt zeggen op welk gebied. Wel is de menustructuur wat verbeterd en kan je dmv een knop naar Aperture en Shutter speed priority gaan. Autofocus is inderdaad traag maar als je er eerder geen last van had zou je ook met de 945 geen problemen moeten hebben. Maarja, een snelle focus is toch wel heerlijk, ik was ook de 945 gewend en kon toen een tijdje met een G3 schieten. Ook een dagje een F70 (analoge versie van Nikon D70) gebruikt en dan sla je echt achterover van de focussnelheid, maarja dat is weer een andere klasse.. :)

Van Kodaks weet ik weinig, alleen dat ze een beetje plastic aan voelen, dat vind ik een voordeel van de 945 tov de 850, hij voelt zeer stevig aan en ligt lekkerder in hand.

Ik kan je wel wat samples van de 945 sturen als je wilt, foto eigenschappen komen erg overeen met de 850.

[ Voor 7% gewijzigd door Artz op 04-10-2004 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand nog ervaringen met de kodak ? of algemene opmerkingen over kodak t.o.v. hp ?

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:37

Rudedadude

Maybe we were born to run

Als je de reviews leest zie je dat de kodak ook niet bijster snel is in de autofocus en dat de camera een ngal agressieve jpg compressie heeft, wat (te) kleine bestanden oplevert voor een 4 megapixel camera:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dx6490_pg5.html

de c945 lens scheen verder nogal wat last te hebben van paarse randen. Hoe erg dat is weet ik niet. bovendien is de lcd en de zoeker bij de HP minder dan bij de Kodak

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Ik heb sinds 1 week een 945 omdat mijn oude 850 defect was gegaan.

Ik ben van mening dat alle negatieve puntjes van de 850 zijn opgelost... stevig geheugenklepje, onkrasbaar zwart plastic, beter menu, 5MP.

Hij is kwa prestatie te vergelijken met de 850.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

CptEO, neem voortaan eerst de sticky's door in een subforum voordat je een topic opent ;)

Zie Fotografie Policy bijvoorbeeld over welke digicam-vragen:
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Vandaar dat deze dicht gaat. Succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.