Toon posts:

Western Digital Raptor 36GB & P4C800 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik dit ding heb, heb ik er eigenlijk al problemen mee gehad.
Maar wat nou precies het probleem is weet ik niet, hopelijk kan iemand hier mij vertellen wat het onderdeel is dat kapot aan het gaan is.

Het eventlog staat regelmatig vol met deze meldingen:

Event Type: Warning
Event Source: Disk
Event Category: None
Event ID: 51
Date: 4-10-2004
Time: 9:39:03
User: N/A
Computer: PC
Description:
An error was detected on device \Device\Harddisk0\D during a paging operation.

Ook krijg ik regelmatig een blue screen met de volgende info:

Error code 000000f4, parameter1 00000003, parameter2 85d68498, parameter3 85d6860c, parameter4 80606586.

Daarnaast staat ook deze info nog in het eventlog:

Event Type: Error
Event Source: UlSata
Event Category: None
Event ID: 9
Date: 4-10-2004
Time: 9:39:18
User: N/A
Computer: PC
Description:
The device, \Device\Scsi\UlSata1, did not respond within the timeout period.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Ik gebruik geen RAID ofzo, gewoon IDE op de promise controller van dit bord.
Heb de 2e SATA poort al geprobeerd ipv de 1e waar de schijf op zit/zat.
Ook hangt er nog een 80GB schijf aan de IDE port van de Promise controller.

Wanneer ik dat blue screen heb gehad en de pc een reset geef, vind de controller vaak de schijf niet meer. Als ik dan een power off & on doe vind deze hem weer wel.

Ik heb ook al een reinstall gedaan van Windows XP, maar helaas mocht dat ook niet helpen.
Vaak werkt het ook dagen achter elkaar goed, en het volgende moment loopt ie weer spontaan vast. Meestal tijdens het surfen op internet.
Als ik daarna ook een chkdsk doe komt ie veelal terug met corrupte temporary internet files. Niet dat me dat nou echt veel kan schelen, maar die reboots zijn zo irritant.

Verder heb ik 't systeem al gescand op virussen/adware (Symantec Corp 9.0 & laatste Adaware). Maar die vonden ook niks terug.
Ik neig dus richting een hardware probleem, maar wat is het nou? De schijf of het bord? Wil graag in 1x het goede ruilen bij de winkel.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Download van de website van Western Digital eens een diagnose diskette om je harddisk mee te testen. Dan kun je, indien die geen problemen constateert, met het mainboard terug gaan (waarschijnlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Done, kwam met geen errors terug.
Straks maar eens bellen naar die winkel, kijken wat zij er van denken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Je kan even de melding bij www.eventid.net proberen te verklaren

Overigens als je schijf goed door de test komt, dan is de eerstvolgende verdachte je controller (dus je hele mobo eigenlijk)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Eventid.net heeft het ook alleen over de mogelijkheid rotte controller of rotte schijf.
Ga straks nog even een andere SATA kabel proberen, en als dat ook al niet werkt, dan vrees ik dat 't toch het mobo is... :/