Toon posts:

Raar spul op AGP slot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gister bij een vriend om een netwerk kaart in zijn pc te bouwen. Netwerkkaart erin gezet. PC weer aangesloten maar tijdens hij gaf tijdens boot geen beeld en 1 lange en 3 korte beeps als foutcode. PC weer open gemaakt om te kijken wat er mis was en toen zag ik een soort hars achtig spul op het agp slot zitten waardoor de videokaart er niet meer uit te krijgen was. Ik kan nergens in de kast iets zien waar dit spul vandaan zou kunnen komen. Na voorzichtig een beetje de videokaart bewogen te hebben starte hij wel weer op uiteindelijk.
Heeft iemand een idee waar dit spul vandaan is gekomen en hoe het evnetueel het best te verwijderen is?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.schijven/pics/Afbeelding(20).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.schijven/pics/Afbeelding(21).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.schijven/pics/Afbeelding(28).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.schijven/pics/Afbeelding(29).jpg

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 09:50

Haan

dotnetter

Ik zou eens op zoek gaan naar een opengebarsten condensator, waarschijnlijk ergens rond de socket.

Van je foto's word je trouwens niet heel veel wijzer ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Onder het koelblokje weggelopen? ;)
Wellicht gewoon een soort lijm om de boel op z'n plaats te houden ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Zijn je elco's boven je vga kaart niet lek???
daar lijkt mij het op

laat het maar ff horen op: spam@hotmail.com

Modbreak:Dit is een dicsussieforum en geen contactadvertentieforum B)

Daarnaast is het achteloos rondstrooien van complete mailadressen op het Internet niet zo wijselijk. Dit ivm de webspiders die mailadressen voor spamlijsten verzamelen. Of je moet graag spam willen ontvangen natuurlijk.

trouwens scherpe camera zeg :P

[ Voor 71% gewijzigd door BalusC op 04-10-2004 10:28 ]

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 09:48:

laat het maar ff horen op: spam@hotmail.com
8)7 dit is een forum, dan ga je dus niet mailen, maar gewoon hier posten.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 04-10-2004 10:28 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Boelie112, daar is een forum niet echt voor bedoelt

wss een elco/condensator lek. Maak je gebruik van een AGP kaart ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het is een Geforce 4200 TI.
Ik heb het hele moederbord bekeken en kan nergens een kapotte/lekkende elco ontdekken.
Ik dacht er ook aan dat het misschien iets is waarmee de koeler op de videokaart is vastgemaakt maar omdat de kast rechtop staat zou je verwachten dat er in de kast zelf ook van dat spul zou moeten liggen.
Kwaliteit van de foto's is jammer genoeg niet zo geweldig maar had alleen een telefoon als fototoestel beschikbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 09:59 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:59

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 09:43:
..
Na voorzichtig een beetje de videokaart bewogen te hebben starte hij wel weer op uiteindelijk.
Heeft iemand een idee waar dit spul vandaan is gekomen en hoe het evnetueel het best te verwijderen is?
..
Je zou haast zeggen dat het lijm is uit een lijm-pistool waarmee ze die kaart hebben vastgelijmd omdat de kast krom is waardoor de kaart niet in het slot blijft zitten :?

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:24
Is dit toevallig een pc die gewoon in z`n geheel gekocht is bij een of andere winkel? Dus geen zelfbouw.

Die harsachtige substantie ziet er in mijn ogen uit als een dot lijm uit een hot glue lijmpistool. Dit wordt vaak gebruikt om connectors vast te zetten en misschien in dit geval ook om pci en agp kaarten vast te lijmen. (om te voorkomen dat kaarten los komen bij vervoer en trillingen)

In dat geval is er dus niks aan de hand.

• Haan

Haan

dotnetter

Grote vraag is dus of het er altijd al zat, of dat het er opeens was :)

Verwijderd

Topicstarter
Birostris schreef op 04 oktober 2004 @ 10:00:
Is dit toevallig een pc die gewoon in z`n geheel gekocht is bij een of andere winkel? Dus geen zelfbouw.

Die harsachtige substantie ziet er in mijn ogen uit als een dot lijm uit een hot glue lijmpistool. Dit wordt vaak gebruikt om connectors vast te zetten en misschien in dit geval ook om pci en agp kaarten vast te lijmen. (om te voorkomen dat kaarten los komen bij vervoer en trillingen)

In dat geval is er dus niks aan de hand.
De pc is wel compleet bij een winkel gekocht, maar ik heb in het verleden wel eens eerder aan deze pc gewerkt en toen hebben we gewoon de videokaart eruit kunnen halen

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:24
Als je zeker weet dat het geen hot glue is, dan kan de hars maar van een plaats komen, en dat is een kapotte condensator. Kijk eens of er nergens condensators bol staan of zelfs opengescheurd zijn.
Pagina: 1